diskoduck Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Tilgjengeligheten og prisen på fet og sukkerholdig mat er en helt annen side av debatten. Sukker er billig! Jeg ser på hva folk spiser i kantina her på skolen, det går i brus hver dag, sjokolade, kaker, sjokomelk etc. Karbohydrater er BILLIG, og man får i seg langt mer enn hva man trenger. Når jeg var liten hadde jeg lørdagsgodt og en liten brus, når jeg ble voksen begynte jeg å spise mer usunt og drikke brus på hverdagene og la på meg mange kilo som følger. Når man snakker om at forbrenningen kan variere så lite som 5% fra person til person(trenger kilde), kommer det helt an på hva man putter i kjeften. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Ja nei alle vet jo det at man MÅ ete alt av kaker og junkfood man kommer over! Når vi er inne på det. Jeg har spist burger hver uke siden jeg begynte å trene. Men da med karbonadekjøttdeig og litt løk og grove brød samt ikke noe ketchup kun krydder og mer salat. Mat er så sunt som du legger det opp selv. 1 Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Når jeg var liten hadde jeg lørdagsgodt og en liten brus, når jeg ble voksen begynte jeg å spise mer usunt og drikke brus på hverdagene og la på meg mange kilo som følger. Akkurat slik var det med meg og! De første 2 årene alene var det Cola, potetgull og sjokolade HVER dag. Aldri noe skikkelig middag eller noen skikkelige måltider. Slet mye med løs mage, nattesøvn og hodepine. Nå er alt en sagablott etter at jeg la om kostholdet. Har og gått ned 0.5% i fett nå de siste ukene selv om jeg har vært mindre på senteret, mer ute i skogen og sitti på ræva en del. Tror jakta tok av litt. Selv om det gikk mye mat og sjokolade. Lenke til kommentar
diskoduck Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Noen med erfaring på Star Nutrition WHEY-80? Vurderer jordbær, som jeg ser mange anbefaler. Trenger en jeg kan blande i shaken om morran samt i smoothies. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Når vi er inne på det. Jeg har spist burger hver uke siden jeg begynte å trene. Men da med karbonadekjøttdeig og litt løk og grove brød samt ikke noe ketchup kun krydder og mer salat. Mat er så sunt som du legger det opp selv. Nå ble jeg sulten Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Det er digg! hakk løk, mix med chilimix, cayennepepper, peppermix og karbonade kjøttdeig, lag 2 burgere av ca 200G kj.deig. Stek - NOM 1 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Det er jo nesten viktiger å spise ordentlig FØR trening og da ... for å få max ut av treninga. Om morgenen så er det ekstremt effektivt å kjøre HIIT rett etter man står opp for så å spise etterpå med tanke på fettforbrenning. Et glass vann før man starter er alt man trenger Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Jeg er enig i det Kari Jaquesson sier. Fedme er ikke en sykdom, men noe du legger opp til selv. Om du velger å spise den kakestykken, er et valg du tar, ingen andre. Så er jo det mye enklere å skylde på "ehh..ahh.. Men, jeg har en sykdom". Wow, gi meg 5kr for mange ganger jeg har hørt "Jeg har dårlig forbrenning", "Jeg må gå på slankepiller" og jeg ville vært en millionær idag. Greit, som hun sier at vi er programmert til å legge på oss. Men det kan ikke være en unskylding, hvorfor så ikke spie sun og kalorifattig mat? Neida.. Når man er programmert til å spise, MÅ man spise de svære kakestykkene, is i sjokolade og cheeze burgere på macen. Jeg kan ikke bli mer enig, man er selv ansvarlig for sin egen helse. Ser også at "PitbullTerje" som forøvrig er leder i landsforeningen for overvektige blir sjokkert over uttalelsen til Jaquesson... Trener han i det hele tatt? "Nei jeg stakkars er for tung til å belaste kroppen"... Vær så snill... Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Det er jo nesten viktiger å spise ordentlig FØR trening og da ... for å få max ut av treninga. Om morgenen så er det ekstremt effektivt å kjøre HIIT rett etter man står opp for så å spise etterpå med tanke på fettforbrenning. Et glass vann før man starter er alt man trenger Spørs veldig hvor mye du har spist kvelden før. Er man helt utsultet, vil man få mer ut av treningen og få i seg litt mat. Men ofte vil vann og kanskje litt nøtter være nok. Kardio før frokost, gjør at det er lagret fett som forbrennes og ikke maten du har spist Som en bonus er forbrenningen høyere og kroppen mer klar for næring etter trening. Lenke til kommentar
phax Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Er ikke dette med kardio før frokost litt omdiskutert? Hørt mye snakk i begge retninger.. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Det er digg! hakk løk, mix med chilimix, cayennepepper, peppermix og karbonade kjøttdeig, lag 2 burgere av ca 200G kj.deig. Stek - NOM +1 for den, tror jeg vil prøve det til middag i kveld Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Er ikke dette med kardio før frokost litt omdiskutert? Hørt mye snakk i begge retninger.. På hvilken måte? Etter mine erfaringer med akkurat morgenkardio vil jeg si at det er ekstremt effektivt. Jeg lever enda og er ikke blitt syk på noe vis så at det kan være skadelig som det blir omtalt som i generelle medier er BULLSHIT fra ende til annen... Lenke til kommentar
jahas Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Jaquesson er digg, og har ikke minst gode poenger. La inn en liten comment jeg: "Faen så bra. Folk må få fingern ut av potetgullposen og ræva opp av sofan. Folk må begynne å gå innom grøntavdelinga før dem plukker smågodt, og de må komme seg ut i skauen istedenfor å dra på kino. ENESTE KRAVET ER ET SNEV AV SELVDISIPLIN; OG IKKE MINST SELVRESPELKT. Når noen prøver å hjelpe "DEM" begynner de bare å sutre, og stappe henda enda lengre inn i posen fylt med sukker og fargestoffer. Feite, selvmedlidende og umotiverende mennesker er det VÆRSTE jeg vet. LØFT PÅ RÆVA Å GJØR NOE MED LIVET DITT." 1 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Don`t be lazy, be lean... Jeg HATER feite folk som ikke vil gjør noe med det selv om de er smertelig klar over det.... Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Er ikke dette med kardio før frokost litt omdiskutert? Hørt mye snakk i begge retninger.. Nei, jeg har både i denne og en annen tråd linket til flere kilder som sier at kardio før første måltid har høyere effektivitet enn etter. Dessverre klarer jeg ikke å finne tråden og tar meg ikke tid til å finne innlegget mitt i denne tråden (2-4 uker gammel). Så fremt man har energi til å gjennomføre kardioen uten at kroppen begynner å sulte, ser jeg ingenting grunn til at det skal være negativt i allefall. Lenke til kommentar
storken Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Denne artikkelen fra leangains tar for seg et forsøk som er gjort med kardio med hhv spising før og etter. Trening på tom mage > trening på full mage med GOD margin Lenke til kommentar
phax Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Æsjda... og jeg som er så B-menneske Hadde vært digg å klart trene før jobb, men tviler litt på at jeg er rutinert nok. Lenke til kommentar
storken Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Jeg er da B-menneske jeg og, men så trener jeg kl 15 og spiser kl 16 Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Angående fedme: Er det ikke motsigende å si fedme er ikke en sykdom, men genetisk. Da virker det jo närmest som en feil. Jeg mener det hverken er en sykdom, eller genetisk (kanskje 0.02% har noen genetisk greie) Men ikke den average feite mannen vi ser hver dag. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Det er digg! hakk løk, mix med chilimix, cayennepepper, peppermix og karbonade kjøttdeig, lag 2 burgere av ca 200G kj.deig. Stek - NOM +1 for den, tror jeg vil prøve det til middag i kveld Men hvor i svarte får dere tak i store nok burgerbrød da? Og hellst av typen som ikke er vann mel og sukker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå