Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Litt ang strekkmerker, er det noen måte å forebygge disse på? Har hørt at oljer og kremer ikke virker siden det "spekker" fra innsiden. Tenker derfor, er det noen vitaminer/mineraler/fett du bør få i deg nok av gjennom kosten for å holde huden frisk?

 

Er det noen måte å se at strekkmerker kommer til å dannes? 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt forskjelling etter hva jeg har hørt, men noen sier det å smøre inn huden gjevnlig med vaselin skal hjelp. Bestemoren til en venninne av meg kløyp seg over hele magen hver dag for å unngå strekkmerker når hun var gravid..

 

Om noen av disse tingene virker, eller om det er tilfeldig at de har unngått merkene vet jeg ikke. Jeg har iallefall strekkmerker på knærne :)

Lenke til kommentar

Får bare mer å mer sansen for denne dama :)

 

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10025416

 

Hun har kommet med mange bra utsagn igjennom tidene, men jeg er litt uenig. Jeg vil si at det er tildels genetisk betinget om man har anlegg for å legge på seg eller ikke, selvsagt skal man ikke gjemme seg bak dette, og alle kan ha en sunn kropp. Problemet er vel, som nevnt i bloggen, man arver ofte holdning fra foreldre. Har man TV tittende foreldre, blir man lett dette selv.

 

Jeg komme selv fra to store foreldre, en mor som er overvektig og en far som sliter med ølmage. Jeg har heldigvis arvet mer fra min far enn min mor, så det er kun bulken på magen jeg sliter med (relativt mager ellers). Men når jeg ser på mine foreldre, deres søsken og foreldre, så ser man klart at likhet i forhold til form. Tror ikke dette kun er arvet holdning, litt genetikk ligger nok også i grunn.

 

 

Ok ny erfaring...

 

etter 25 g proteinshake, 1 kopp grønn te, 1 stk Rapid Burn og 1 ts Jack3d blir man faktisk kvalm hvis man drar på med geriljakardio og litt styrke før kl 8 om morran :sick:

 

 

Spise generelt før geriljakardio er ikke optimalt, ta i deg litt mat hvis du er veldig sulten. Drikk vann og tren, ta med litt frukt/nøtter slik du har noe hvis du trenger. Næring tar du etterpå! ;)

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

Jeg er enig i det Kari Jaquesson sier. Fedme er ikke en sykdom, men noe du legger opp til selv. Om du velger å spise den kakestykken, er et valg du tar, ingen andre. Så er jo det mye enklere å skylde på "ehh..ahh.. Men, jeg har en sykdom". Wow, gi meg 5kr for mange ganger jeg har hørt "Jeg har dårlig forbrenning", "Jeg må gå på slankepiller" og jeg ville vært en millionær idag.

 

Greit, som hun sier at vi er programmert til å legge på oss. Men det kan ikke være en unskylding, hvorfor så ikke spie sun og kalorifattig mat? Neida.. Når man er programmert til å spise, MÅ man spise de svære kakestykkene, is i sjokolade og cheeze burgere på macen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...