AndyPanda Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 High Reps vs Low Reps For Muscle Gain: Roundtable With The Experts: http://www.leangains...uscle-gain.html Det var vel der Børge Fagerli også var med, om jeg ikke tar feil? Får åpne linken og sjekke da... Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Hadde du åpnet linken og sjekket står det helt i starten. ^^ Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Var ganske sikker på at det var den ja. Må få tatt meg tid til å lese den snart. Noen som har lest den som kan komme med en kort liten oppsummering av den? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Var ganske sikker på at det var den ja. Må få tatt meg tid til å lese den snart. Noen som har lest den som kan komme med en kort liten oppsummering av den? Høyrep med medium RM på føtter kontra lavrep med høy RM var bra... Sagt på en litt vel enkel måte... Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Klarte 3 set á 8 repetisjoner. 120kg i markløft i dag! Høynet i går til 8x2 med 125kg i går. Hjalp godt med dra reimer. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Vurderer drareimer nå som grepet begynner å svikte i mark Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Absolutt greit å ha, men tror det er viktig å unngå missbruk. Tror jeg skal kjøpe hansker til nedtrekk og "gressklipperen", for å unngå at putene i hendene mine blir klemt i stykker.. Lo litt inni meg når han som hjalp meg i Kost1 butikken i Stavanger begynte å mumle at han ikke brukte slikt juks (kjøpte reim og belte) Lo enda mer når hun jeg bror meg trodde jeg skulle gå med belte til vanlig. "Nytt belte? Det var ... kult.." 3 Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Ja, har egentlig ikke lyst til å bruke reimer, siden jeg vil trene opp grepet mitt. Men tror jeg må krype til korset snart, for det kan være greit og ha på de tyngste løftene på mark og evt på chins. Om jeg skaffer meg det, så kommer jeg til å være påpasselig med å ikke missbruke det. Bare bruke det når det trengs, ikke på alle løft. Har du riktig grep da? Etter at jeg byttet grep har jeg ikke fått noen træler i hendene. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Spørs hva riktig grep er Uansett hvordan jeg vrir og vender på hendene, blir putene i klem... :/ På mark er reimer lovlig da du tar vekter mye høyere en stakkars runkemuskelen skal trenger å være dimensjonert for. Kropps hev der i mot burde det ikke benyttes reimer.. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Var noen som postet en video her et sted av rippetoe (tror jeg) som viste hvordan man burde holde på draøvelse, men jeg finner den ikke igjen Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Hmms, får se om jeg kan youtube litt i helgen (har ikke fått åpna det på jobb enda..) Men er bare på markløft (dra reim hjelper) og en hånds hantel roing jeg kjenner det på. Ned trekk er det beskyttelse på stangen og resten er vekta så lav at belastningen ikke er stor Lenke til kommentar
diskoduck Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Heh, ser ut som jeg skal begynne å jobbe litt på gymmet der jeg trener. I første omgang med å hjelpe til med fakturaer og slikt, kanskje ta noen kveldsvakter. Passer meg perfekt Lenke til kommentar
MooseOnTheRun Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Har tenkt å holde meg på det styrkestadiet jeg nå er på, både muskelmasse og muskelstyrke, også fokusere på framgang på kondisjon i stedet. Hvordan treningsprogram vil dere da anbefale for styrke delen? 2 dager styrke holder vell i uken? Tenker jeg kjører 4x4 for kondisjon, men blander det gjerne med litt svømming, sykkling osv. så det ikke blir for ensformig. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Lo enda mer når hun jeg bror meg trodde jeg skulle gå med belte til vanlig. "Nytt belte? Det var ... kult.." :!: Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Lo enda mer når hun jeg bror meg trodde jeg skulle gå med belte til vanlig. "Nytt belte? Det var ... kult.." Jeg lo òg! Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Har tenkt å holde meg på det styrkestadiet jeg nå er på, både muskelmasse og muskelstyrke, også fokusere på framgang på kondisjon i stedet. Hvordan treningsprogram vil dere da anbefale for styrke delen? 2 dager styrke holder vell i uken? Tenker jeg kjører 4x4 for kondisjon, men blander det gjerne med litt svømming, sykkling osv. så det ikke blir for ensformig. Fremgang er viktig, enten må du øke repetisjoner, sett eller vekt. Ved å holde sett/repetisjoner oppe og vekt nede, vil du unngå å øke så mye i størrelse. Muskelstyrken vil automatisk komme.. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Da har jeg fått første pakke som medlem i Syklistenes Landforening. Velkomstgave: en pocket-bok på 120 sider med sykkeltrening skrevet av Johan Kaggestad. Meldte meg egentlig inn fordi jeg møtte en del folk på en stand, og de ga meg masse sykkelutstyr jeg trengte om jeg meldte meg inn. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Hva Kæggis skriver bør du ta med en klype salt, vet om flere som ikke er så veldig imponert over ham. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Ja, han er jo blant annet en del av Olympiatoppen.. Men så er det veldig forskjell på styrke- og utholdenhetstrening. Har bladd igjennom, og boken tar for seg ting som tråkketeknikk, treningsmetoder for sykkel osv. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Enkelt tips til å styrke grepet er å lesse på 160-180 kg på benkpresstangen, for så å løfte av og holde. Grepet mitt ble betydelig bedre bare etter et par uker, uten at jeg har noe vitenskapelig dokumentasjon på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå