Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pulveret som ofte brukes av kroppsbyggere, ble brukt i dyreforsøk for å se hvilken effekt det hadde.

 

Er det mulig, de trur det er et bol eller noe hexeri...

 

Hva med å teste hvetemel på mus? Ost?

De bruker mus og gris som referanseobjekter ved ethvert næringsmiddel så det er ikke så uforståelig egentlig.

Det som er bra er at proteinpulver blir anerkjent på vitenskapelig vis ved bruk av vitenskapelig metode :) (les: på forsøksdyr)

Lenke til kommentar

Etter jeg hadde trent igår så kjente jeg at det hadde vært tungt for korsyggen. Midt på natten da jeg skulle opp å pisse kjente jeg at det gjorde litt vondt i ryggen, men tenkte at jeg bare var støl. Når jeg våknet klokka 7, klarte jeg faen ikke å reise meg. Etter jeg hadde kavet meg opp fra senga så var nok det værste å ta på seg sokkene. :thumbdown:

 

Korsryggen føles bedre ut nå enn i morges. Takk for det!

Lenke til kommentar
Pulveret som ofte brukes av kroppsbyggere, ble brukt i dyreforsøk for å se hvilken effekt det hadde.

 

Er det mulig, de trur det er et bol eller noe hexeri...

 

Hva med å teste hvetemel på mus? Ost?

Skulle de brukt mennesker hadde vi snakket om litt av et evighetsprosjekt

Det er vel mer hvordan proteinpulver blir fremstilt han reagerer på.

Lenke til kommentar

Knebøy i boxer: 85 kg x 6, veldig tungt

Knebøy med dongribukser: 95 x 6 middels tungt, 100 kg x 3 tungt

 

 

Nå er disse buksene hverken spesielt stramme eller løse, men noe midt i mellom. Det virker som at de hjelper veldig til på fremside lår, men jeg holder meg til "raw" - virker som det gir mer treningsutbytte.

 

Noen som har opplevd noe lignende?

 

 

Lenke til kommentar

Knebøy trener vel i hovedsak fremside av lår?

 

Det kommer an på. Knebøyvarianten som er beskrevet i Starting Strength og Stronglifts fokuserer på baksiden av kroppen ("posterior chain"), altså hase- og setemuskulatur ++. Denne typen knebøy har vektstanga plassert relativt lavt på trapeziusmuskelen, og er den varianten styrkeløftere bruker. Knebøy med vektstanga høyere på trapezius setter fokus i større grad på fremside lår. Denne varianten er mye brukt av olympiske vektløftere.

Lenke til kommentar

Ved knebøy bruker man setemuskelen (rompa og hamstring/bakside lår) for å rette opp leddet mellom hoften og overkroppen. Fremside lår brukes til å rette opp leddet mellom legg og lår. Og leggen brukes til å holde balansen :)

 

Forresten, jeg har sett at ronnie bruker militærsko ved vektløft, noen som har prøvd?! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...