2bb1 Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 (endret) Jeg merket ingen forskjell. :o Om du merker noe eller ei, har mye med hvordan kostholdet ditt er utenom tilskuddene - om du gjennom kostholdet får i deg rikelig med sink og magnesium, vil du ikke merke store effekten. Men folk som gjerne ligger i underskudd av disse mineralene, vil merke størst effekt - antar jeg. De villeste drømmene kom vel å merke når jeg tok vanlig dagsdose (200 mg magnesium og 12 mg sink). Det siste halvåret har jeg kun tatt halv dose, uten at jeg helt vet hvorfor. Liker generelt ikke å putte i meg så mange tabletter, selv om du finner de samme mineralene i "vanlig" mat, hehe. Tror jeg tar to kapsler i kveld. Er så ufattelig kjekt med spinnville drømmer. De blir så ufattelig virkelige, uten å virke helt blown out of this world. Endret 30. september 2010 av 2bb1 Lenke til kommentar
different Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 (endret) Var på Löplabbet i dag for å ta en slik test av hvordan jeg løper, o.l. Det viser seg at jeg overpronerer ekstremt mye. Prøvde joggesko med maks stabilitet + en ekstra såle før det ble "akseptabelt". Så da fikk jeg kjøpt meg nye joggesko! Hurra. Det forklarer nok også smertene i leggen jeg noen ganger får. Du har ikke fått med deg at sko med ekstra demping/stabilitet ødelegger hele måten kroppen din er ment å bevege seg på? Joggesko er kanskje tidenes lureri. Kroppen klarer nemlig helt fint å gå/jogge/springe uten hjelp fra fancy sko utviklet de siste tiår. Foten er perfekt slik den er og det blir teit å tro at vi kan forbedre et eldgammelt og uprøvd design, som foten. Det finnes forresten ingen studier som sier at joggesko forbedrer noe som helst. Edit: Her er litt lesestoff (og hvis du googler litt har du nok lesestoff til du går i graven): http://nymag.com/health/features/46213/ http://www.unshod.org/pfbc/pfrossi2.htm http://www.barefootrunning.fas.harvard.edu/ http://www.popsci.com/science/article/2010-01/barefoot-running-study-finds-your-sneakers-are-unnatural Endret 30. september 2010 av different Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Noen som er gode på pullups her? Kom over denne siden og må si det frister å prøve. Jeg er ikke enormt god, nei. Har ikke noe sted å trene pullups, ellers hadde det jo vært greit. Trente de en del i sommer, da klarte jeg etterhvert 7-8. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Kan nokon anbefala eit proteinpulver som er veldigt greit dersom eg vil bli større? Om den smakar dårlegt gjer ingenting, eg vil ha den som virkar best og taklar ein del ting som smakar vondt. De som virker godt og er gode pulver er blant annet de fra Myrevolution og TN. Smaken skal og være veldig god. Du kan jo prøve M-factor. Billig og god, mange som ikke liker den like godt. Men de fleste gode proteinpulver smaker faktisk godt, så å pine seg igjennom er ikke nødvendig. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Stemmer for M-Factor jeg også. Det er hvertfall av god kvalitet Den smaker ikke godt, men den er tålelig. Kom meg gjennom 4 kilo av det uten problemer. Men kjøper ikke det igjen med mindre jeg har dårlig råd Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Du har ikke fått med deg at sko med ekstra demping/stabilitet ødelegger hele måten kroppen din er ment å bevege seg på? Joggesko er kanskje tidenes lureri. Kroppen klarer nemlig helt fint å gå/jogge/springe uten hjelp fra fancy sko utviklet de siste tiår. Foten er perfekt slik den er og det blir teit å tro at vi kan forbedre et eldgammelt og uprøvd design, som foten. Det finnes forresten ingen studier som sier at joggesko forbedrer noe som helst. Edit: Her er litt lesestoff (og hvis du googler litt har du nok lesestoff til du går i graven): http://nymag.com/health/features/46213/ http://www.unshod.org/pfbc/pfrossi2.htm http://www.barefootrunning.fas.harvard.edu/ http://www.popsci.com/science/article/2010-01/barefoot-running-study-finds-your-sneakers-are-unnatural Jeg er ikke totalt uviten om temaet. Problemet er vel mer det å måtte tilpasse seg en helt ny løpsteknikk. Om en allerede trår uhorvelig galt, vil vel kanskje ikke det å løpe barbent uten å fokusere veldig på teknikk særlig preventativt for videre skade/belastning. Det virker jo ikke som om det er joggeskoene som er problemet, men nettopp hvordan de som typisk er vant med å løpe med joggesko løper. Jeg vil si det er mer et teknikkproblem. Den teknikken barføtte løpere bruker ser mye "penere" ut enn den andre teknikken. Jeg tror jeg liker den bedre. Skal kanskje begynne å ha det litt i bakhodet når jeg løper. Jeg er for mye av det du sier. Som å ikke tukle med slik kroppen har utviklet seg, o.l. Løper du selv barbent? Jeg prøver å gå så mye barbent som overhodet mulig, men hva i all verden skal en gjøre om vinteren? Jeg vet ikke heller hvordan de forskjellige teknikkene er i konkurranse-sammenheng? Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Jeg trener RYP EM, og sliter med å finne en god måte å trene magen på. Noen tips? Jeg har kjørt reverse crunches frem til nå, men jeg syntes de er vanskelige å gjennomføre. Av og til kjenner jeg nesten ingenting, og andre ganger kjenner jeg at det virkelig brenner i magemusklene. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Prøv å ligg på ryggen med beina rett opp, ca 90 grader mellom overkropp og bein, og så løft opp rumpa og korsryggen så beina kommer enda lengre opp. Prøv å 'komme borti taket' med føttene dine, og stiv av i hofta så det er magemusklene som gjør jobben. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Prøv å ligg på ryggen med beina rett opp, ca 90 grader mellom overkropp og bein, og så løft opp rumpa og korsryggen så beina kommer enda lengre opp. Prøv å 'komme borti taket' med føttene dine, og stiv av i hofta så det er magemusklene som gjør jobben. Enda bedre om du i tillegg løfter bena strakt fra gulvet opp i den startposisjonen du nevner i øvelsen din. De vil jeg påstå du kjenner. Du kan jo f.eks supplementere de med "frog crunches". Da blir det magemuskler. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 (endret) Voldsomt så folk skulle skyggelegge min T-penis da! Kan jo faktisk spørre et spørsmål for en gangs skyld! Hvordan forhold dere dere til hansker og grepsreim/hansker? Jeg kjenner på ned trekk og hantel roing at putene inni hånden blir klemt godt, samt i markløft at grepet ikke holder stand i forhold til resten av kroppen. Endret 1. oktober 2010 av bIsk0p Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Høyner med: Haha, drøyt! Men egg er verdt mer enn tilskudd Lenke til kommentar
different Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 (endret) Jeg er ikke totalt uviten om temaet. Problemet er vel mer det å måtte tilpasse seg en helt ny løpsteknikk. Om en allerede trår uhorvelig galt, vil vel kanskje ikke det å løpe barbent uten å fokusere veldig på teknikk særlig preventativt for videre skade/belastning. Det virker jo ikke som om det er joggeskoene som er problemet, men nettopp hvordan de som typisk er vant med å løpe med joggesko løper. Jeg vil si det er mer et teknikkproblem. Den teknikken barføtte løpere bruker ser mye "penere" ut enn den andre teknikken. Jeg tror jeg liker den bedre. Skal kanskje begynne å ha det litt i bakhodet når jeg løper. Jeg er for mye av det du sier. Som å ikke tukle med slik kroppen har utviklet seg, o.l. Løper du selv barbent? Jeg prøver å gå så mye barbent som overhodet mulig, men hva i all verden skal en gjøre om vinteren? Jeg vet ikke heller hvordan de forskjellige teknikkene er i konkurranse-sammenheng? Jeg løper i "barbeint sko". Det finnes mange gode sko der ute med veldig tynn såle og ingen demping som gir samme effekt. Problemet er kanskje teknikk, som du sier, men joggesko hindrer jo korrekt teknikk. På vinteren skaffer du deg en FiveFingers modell som er laget for kaldt vær Endret 1. oktober 2010 av different Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 "tips"... IKKE tren knebøy i jogge/løpe-sko... Jeg begynte på første settet i dag og det var så s****s tungt inntil jeg innså at: "wtf, jeg har jo skoa på"... Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 (endret) Voldsomt så folk skulle skyggelegge min T-penis da! Kan jo faktisk spørre et spørsmål for en gangs skyld! Hvordan forhold dere dere til hansker og grepsreim/hansker? Jeg kjenner på ned trekk og hantel roing at putene inni hånden blir klemt godt, samt i markløft at grepet ikke holder stand i forhold til resten av kroppen. Enklere å få de rette musklene til å jobbe med stropper etter min erfaring. Man slipper å bruke hendene til å klipe rundt stanga på markløft f.eks og kan la ryggen jobbe maksimalt. Fikk mora mi til å sy meg liftstraps av et gammelt belte... Kostnad? 10 kroner for beltet på Cubus elns, og litt tråd fra mor... Vaskestaven ble brukt som "stangmodell" Trykk på bildet for større bilde Trykk på bildet for større bilde Trykk på bildet for større bilde Endret 1. oktober 2010 av Doofenschmitz Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Haha, drøyt! Men egg er verdt mer enn tilskudd Veldig enig. Det kommer til et punkt hvor en spør seg selv: "Er det egentlig vits?". Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Til dere som ikke tar knebøy og skylder på skaderisiko og lange bein. Pappa er 64år og han trener knebøy, jeg lærte ham teknikken. Så tror de fleste ungdommer også klarer det! 2 Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 (endret) Til dere som ikke tar knebøy og skylder på skaderisiko og lange bein. Pappa er 64år og han trener knebøy, jeg lærte ham teknikken. Så tror de fleste ungdommer også klarer det! *like* Jeg løper i "barbeint sko". Det finnes mange gode sko der ute med veldig tynn såle og ingen demping som gir samme effekt. Problemet er kanskje teknikk, som du sier, men joggesko hindrer jo korrekt teknikk. På vinteren skaffer du deg en FiveFingers modell som er laget for kaldt vær Det tror jeg jammen jeg skal gjøre! Da vil sikkert teknikken komme naturlig etterhvert, uansett. Edit: Har du noen anbefaling til modell til vanlig bruk om vinterstid? Endret 1. oktober 2010 av wingeer Lenke til kommentar
LasH Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Sebbe: Det er faktisk slik at ikke ALLE kan kjøre knebøy. Selv om teknikken er feilfri. Dette har Eirik Sandvik noen artikler om. Han byttet selv fra knebøy til frontbøy, pga problemer med kneet. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Nå er det i overkant mange som bruker denne unnskyldningen for å slippe øvelsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå