Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

blir nok _litt_ mye rygg ja ;)

Sånn serr liksom? Kjører RYP nå og tror jeg skal kjøre Ekstrem Muskelvekst når jeg er ferdig, men da uten markløft. Føler det går utover teknikken når jeg løfter tungt (er oppe i 70 kg nå).

I RYP har du bare en av de øvelsene.

Lenke til kommentar

I RYP har du bare en av de øvelsene.

Nei, de kan du forandre på som du vil

Ja, og mens du er i gang kan du ikke bare bytte ut alle øvelsene? La meg spørre deg om en ting. Tror du at du har mer peiling på styrketrening enn de som er ansvarlig bak konseptet RYP? Hvis nei, hvorfor mener du da at du er i stand til å gjøre forbedringer til det bedre?

Lenke til kommentar

Ja, og mens du er i gang kan du ikke bare bytte ut alle øvelsene? La meg spørre deg om en ting. Tror du at du har mer peiling på styrketrening enn de som er ansvarlig bak konseptet RYP? Hvis nei, hvorfor mener du da at du er i stand til å gjøre forbedringer til det bedre?

Hva faen er det DU babler om? Hvorfor er du så forbanna kjepphøy mot meg?

Du kan forandre på øvelsene til programmet, det vil si FØR du begynner med det om du ikke skjønte det. Det er vist flere som ikke har peiling her.

Og hvordan klarer du å prestere å si noe som dette?

Tror du at du har mer peiling på styrketrening enn de som er ansvarlig bak konseptet RYP?

Si meg når har jeg sagt dette? Hverken direkte eller direkte har jeg sagt det så hvordan klarer du å vri noe av det jeg har sagt til dette?

Hvem har sagt noe om forbedringer? Jeg spurte om Mark, strak og roing bredt var litt overkill for ryggen på en økt. Herregud blir irritert når folk langer ut bunnløse svar som dette.

Lenke til kommentar

Hva faen er det DU babler om? Hvorfor er du så forbanna kjepphøy mot meg?

Du kan forandre på øvelsene til programmet, det vil si FØR du begynner med det om du ikke skjønte det. Det er vist flere som ikke har peiling her.

Og hvordan klarer du å prestere å si noe som dette?

Tror du at du har mer peiling på styrketrening enn de som er ansvarlig bak konseptet RYP?

Si meg når har jeg sagt dette? Hverken direkte eller direkte har jeg sagt det så hvordan klarer du å vri noe av det jeg har sagt til dette?

Hvem har sagt noe om forbedringer? Jeg spurte om Mark, strak og roing bredt var litt overkill for ryggen på en økt. Herregud blir irritert når folk langer ut bunnløse svar som dette.

LOL, for det første misforstår du det jeg sier. Jeg skriver mens du er i gang, altså mens du er i gang med å skifte ut to øvelser kan du vel fortsette å skifte ut resten. Når du mener at man ved å skifte ut diverse øvelser får et bedre utbytte sier du indirekte at du har mer peiling enn folka bak RYP. Og hvorfor jeg blir litt oppgitt? Fordi jeg ikke fatter og begriper hvorfor du absolutt må skifte ut øvelser, dersom det da ikke er fordi du mangler utstyr for å utføre enkelte øvelser.

Lenke til kommentar

LOL, for det første misforstår du det jeg sier. Jeg skriver mens du er i gang, altså mens du er i gang med å skifte ut to øvelser kan du vel fortsette å skifte ut resten. Når du mener at man ved å skifte ut diverse øvelser får et bedre utbytte sier du indirekte at du har mer peiling enn folka bak RYP. Og hvorfor jeg blir litt oppgitt? Fordi jeg ikke fatter og begriper hvorfor du absolutt må skifte ut øvelser, dersom det da ikke er fordi du mangler utstyr for å utføre enkelte øvelser.

LOL? Vær så snill å si at 89 i navnet ikke er årstallet ditt :ohmy:

Du misforstår det jeg sier! Jeg tviler på at du i det hele tatt leser det jeg skriver. For meg virker det kun som om du er ute etter å trolle.

Gå tilbake til side 891 og les alle innlegg jeg har skrevet frem til nå. Si meg NÅR HAR JEG SKREVET AT JEG ØNSKER Å BYTTE UT ØVELSER FOR BEDRE UTBYTTE?

Bytte ut øvelser? For siste gang så sier jeg:

Jeg spurte om markløft, strakmark og roing bredt var for mange øvelser for ryggen i en økt.

Jeg lurte på om jeg skulle KUTTE ut en eller to av disse når jeg begynte på Ekstrem Muskelvekst (noe jeg også sa jeg ville begynne på, men som du sikkert ikke har fått med deg).

Lenke til kommentar

Det jeg har problemer med å fatte er om du mener RYP er et program som passer til alle folk, uansett kropp, målsetting, erfaring og vilje.

Om fyren har målsetting om å få større rygg, så er vell RYP ikke helt ideelt, men det skal da likevell kunne gå å bygge ut fra ryp og legge til øvelser som fyller de tomrommene han ønsker.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Uten å ha lest all den siste diskusjonen, så kan man jo skifte øvelser uavhengig av "hvem som vet best". Har man spesielle mål/spesielle øvelser man ønsker å spesialisere seg innen, er det naturlig å modifisere et program litt. Er ikke slik at et gitt program er fasiten for alle her i verden. :)

Lenke til kommentar

Alle de øvelsene vil gi en ekstrem påkjenning for korsryggen. Jeg ville droppa strakmark, og ang roing så har du et par alternativer i mine øyne: 1. Ta det en annen dag, spesielt hvis det er snakk om foroverbøyd roing. 2. Bruk roing med bryststøtte eller en øvelse som ikke belaster korsryggen så mye, og ikke tren roing rett etter mark. Og for guds skyld tren markløft først!

Hvis du vil gjøre en vri på RYP, så kan du kjøre Børges nybegynnerprogram og bruke RYP kalkulatoren og oppsettet, men bare bytte øvelsene. Har god erfarning med dette programmet :) Legg mye vekt (ikke kilo) på å trene lett med teknikk på dette programmet selv om det kan være fristende og droppe det eller legge på mere vekt (kilo).

Angående skifting av øvelser, så er det ikke alle øvelser som egner seg like bra for alle og man burde bytte til noe mer egna for en selv, så å bytte øvelser må være fult lovlig. Men ville derimot hørt med noen andre og rådført meg ang bytting av øvelser fordi det er nemmelig en grunn til at det er satt opp akkurat slik! Så random bytting av øvelser uten grunn, er no go. :mad:

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Alle de øvelsene vil gi en ekstrem påkjenning for korsryggen. Jeg ville droppa strakmark, og ang roing så har du et par alternativer i mine øyne: 1. Ta det en annen dag, spesielt hvis det er snakk om foroverbøyd roing. 2. Bruk roing med bryststøtte eller en øvelse som ikke belaster korsryggen så mye, og ikke tren roing rett etter mark. Og for guds skyld tren markløft først!

Hvis du vil gjøre en vri på RYP, så kan du kjøre Børges nybegynnerprogram og bruke RYP kalkulatoren og oppsettet, men bare bytte øvelsene. Har god erfarning med dette programmet :) Legg mye vekt (ikke kilo) på å trene lett med teknikk på dette programmet selv om det kan være fristende og droppe det eller legge på mere vekt (kilo).

Angående skifting av øvelser, så er det ikke alle øvelser som egner seg like bra for alle og man burde bytte til noe mer egna for en selv, så å bytte øvelser må være fult lovlig. Men ville derimot hørt med noen andre og rådført meg ang bytting av øvelser fordi det er nemmelig en grunn til at det er satt opp akkurat slik! Så random bytting av øvelser uten grunn, er no go. :mad:

Hei :) Takk for svar.

Min RYP ser slik ut i dag

-Markløft

-Knebøy

-Strakmark

-Benkpress

-Bicepscurl i skråbenk

-Flyes

-Mage

-Roing bredt

-Konsentrasjonscurl.

Mener det kanskje blir litt mye ryggølvelser (markert). Er altså strak'en jeg burde kutte ut? Føler ikke jeg får noe igjen for roing heller så når jeg begynner på 'Ekstrem Muskelvekst' kommer jeg nok bare til å ta med en ryggøvelse tror jeg.

Lenke til kommentar

Kjør markløft og pull-ups. Det er alt du trenger for rygg.

Fin samling med egg Sir-Andy!

Pull-ups? Wow, trodde ikke det var for ryggen :p Er det ikke bedre å gjøre nedtrekk da? Blir vel enklere enn å jokle med belter og vekter i lenker osv?

Prøv først å klare 15 pullups i et enkelt sett ;)

Etter at man klarer det så avanserer man til 3x5 vektede pullups, menne... Det er tuuuuungt... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...