Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Jeg har ¨lånt en sykkel og var i sted ute å sykla i 35-40 minutter. Men, jeg fikk vondt i hodet på slutten.

Jeg hadde spist en time før og drukket bra med vann, men glemte å ta med vann på turen. Kan det være derfor jeg fikk vondt i hodet? Hadde ikke vill belastning, men mer enn medium...

Tviler på at skykkelturen var en årsak til at du fikk vondt i hodet, hvis du har fått greit med værke resten av dagen skal du klare 40+ min uten vann. Vondt i hodet er vel heller ikke første tegn på dehydrering(?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ¨lånt en sykkel og var i sted ute å sykla i 35-40 minutter. Men, jeg fikk vondt i hodet på slutten.

Jeg hadde spist en time før og drukket bra med vann, men glemte å ta med vann på turen. Kan det være derfor jeg fikk vondt i hodet? Hadde ikke vill belastning, men mer enn medium...

Tviler på at skykkelturen var en årsak til at du fikk vondt i hodet, hvis du har fått greit med værke resten av dagen skal du klare 40+ min uten vann. Vondt i hodet er vel heller ikke første tegn på dehydrering(?)

Takk for svar.

Jeg har opplevd dette før i forbindelse med trening, men bare en gang i ny og ne. Nå har jeg astma og et lavere oksygenopptak enn andre, det kan kanskje være der det ligger da.. :hmm:

Lenke til kommentar

Mulig jeg bare er åndsforlatt i ny og ne :p

Og NÅ er det tid for litt raging...

Ei gammel KU som jobber på gymmen der jeg trener skulle nekte meg å gjennomføre knebøy slik det SKAL gjennomføres.

Hun mente det at jeg måtte ha noe under hælene, (det ligger en planke i gymmen som hun mener skal brukes).

Jeg fikk heller ikke gå så langt ned som jeg skulle og jeg skulle ikke frem med knærne.

Hun mente at knebøy skulle være med leggene i loddrett stilling hele tida og man skulle ha noe under hælene og ikke gå lenger ned enn til det som er en kvart/halvbøy fordi man utsatte knærne for skader.

Jeg ble forbanna og spurte "kor i hælvette har du det satans fettpratet fra?"

Hun hadde vært på et sommerkurs i 94 ved Norges toppidrettsgymnas... Herregud...

BIIIIITCH....

Knebøy er "ass to the grass" FFS...

EDIT: ble så forbanna av kjerringa at de tre siste settene ble dritbra. Det funker altså å bli litt sint på trening :p

Endret av Doofenschmitz
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Var så opptatt med å fiske frem NTNUI-kortet mitt da jeg gikk inn døra på Gløs at jeg fikk ikke med meg plakaten om stengt styrkerom. Da jeg hadde bytta og var gira på trening møtte jeg dermed låst styrkeromdør, nedtur! Lurer på hva slags vedlikehold det er som krever stengt rom i to dager. På Dragvoll hadde det sikkert tatt et par dager bare å vaske det skitne gulvet.

Lenke til kommentar

Var åpent på Drag idag. Jeg kom jo til stengt Dragvoll for ikke så lenge siden. Denne gangen lå det veffal info ute på sit.no/trening, men hvem følger med der hele tiden?

Hei, skulle lage tråden i styrkeforum, men det er kun logger der, så tror ikke jeg får noe særlig bra svar der, regner jeg med.

Lenke til kommentar

Hjelp! :!:

Jeg prøvde meg på dette her i går:

http://www.youtube.com/watch?v=1dG41vRcUI0

Da jeg kom startet på øvelse nummer fire (er fem totalt) var jeg helt knekt, kunne omtrent ikke tenke lenger. Så jeg ga meg etter en slags halvveis innsats gjennom den fjerde runden. Jeg holdt på å besvime etterpå og følte meg så uvel at jeg måtte gå ut og sette meg i frykt for å kaste opp :!: så ingen får komme her og si at det hun driver med ikke er godt for noe, haha. Heavy stuff.

Edit: sleit med å holde styr på intervallene, så har kjøpt meg en sånn liten dings til å stille inn, den kommer vel i posten snart.

Endret av Juliess
Lenke til kommentar

Hun gjør 4x8 (ser den kan misforstås, 4 øvelser og 8 runder på hver), jeg tror at hvis jeg skal gjøre det igjen skal jeg gå litt ned på antall sett. Hadde ikke sjans i havet på å fullføre! Nå er jeg i litt dårlig kondisjon da, såååeh..det hjelper sikkert ikke på. Følte ikke melkesyre var det verste problemet, mer det at jeg var i for dårlig form til å komme meg gjennom uten å omkomme.

Hun er jo i superbra form, litt for lav fettprosent for min personlige smak kanskje. Har sett på mange av videoene deres og også hjemmesiden. Først tenkte jeg bare herregud, bimbo med store pupper, men jeg må si jeg har fått respekt for det de gjør etter å ha sett litt mer.

Lenke til kommentar

Hehe, eggeprotein vett :p

Oppskriftstips:

- Bland 2-3 måleskjeer i Biola Melk naturell og eventuelt litt vann til det blir som en grøt. Rør inn eple eller pære i biter. Krydre med kanel og tilsett gjerne knuste valnøtter eller mandler.

- Bland 2-3 måleskjeer med 1-2 skjeer cottage cheese (50-100g)' date=' litt Biola Melk (ca 1-2dl), 50-75g blåbær (de fleste butikker har frosne bær) og krydre med kanel, kardemomme, og litt nellik (sterk på smak). Tilsett vann til ønsket konsistens. Mos gjerne en banan i for mer søtsmak. 1ss Vital Arctic Oil gir en syrlig og frisk sitronaroma.[/quote']

Du får prøve noe ala det over ;)

Lenke til kommentar

Var på besøk hos en høyskole i dag. Høyskolen skulle vise fram hvordan miljøet osv er på skolen. Det startet bra med at de viste oss hva man skulle gjøre viss man fikk akkutt idrettskade under trening osv. Men så begynte teoridelen. Jeg ble ekstremt provosert, dette var det hu sa:

Proteintilskudd var bare tull, for ALLE fikk i seg nok proteiner gjennom et vanlig kosthold. kanskje folk får i seg 120g proteiner hver dag, men det er vell aminosyrer som vi er ute etter? og jeg veit så mye at det ikke er samme aminosyre i melk som i brød.

Andre påstanden hennes var at når man trente styrke. Så var det ikke noe vits i å legge om kostholdet sitt, det man skulle gjøre var å drikke 2,5 dl med skummamelk mer, da mente hu at man vile han god progresjon.

Tredje var at viss man fikk i seg for mye proteiner, så ble det skilt ut i urinet og var til ingen nytte for kroppen.

Siste punktet hennes var at det er umulig å ha ekstrem muskelvekst. Får å oppnå ekstremmuskelvekst så måtte man være genetisk laga for det, eller dope seg.

Strøyk den skolen av lista etter den timen der.

Lenke til kommentar

Forresten, X-life sin Myrevolution M-factor 4kg Dark Chocolate med melk smaker ikke noe godt. Stygg ettersmak!

X-life selger den bare.

Men er erteprotein, og lest mange andre her ikke liker det like godt. Til gjengjeld får du bra protein grisebillig.

Endret: Send mail til skolen, påpek med masse referanser osv.

Hvilken skole var det?

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar

Endret: Send mail til skolen, påpek med masse referanser osv.

Hvilken skole var det?

HiT - Høyskolen i Telemark.

Hadde vært morsomt å sendt brev med referanser osv, men orker ikke bryet. Dette var 45 min undervisning. Så jeg lurer på hva 1 år med undervisning kommer til å gjøre.

Endret av Sno
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...