Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Akkurat det med når treningen skjer og lengden har jeg diskutert selv i denne tråden og fant disse kildene

Sånn, litt kilder (rask googling)

When is the best time of day to do your cardio training? The answer is any time! The most important thing is that you just do it. Continuous cardiovascular exercise, such as walking, jogging, stairclimbing, or cycling, sustained for at least 30 minutes, will burn body fat no matter when you do it. However, if you want to get the maximum benefits possible from every minute you invest in your cardio training, then you should consider getting up early and doing your cardio exercise before you eat your first meal - even if you're not a "morning person."

Link

Most experts agree that cardiovascular training should last for 20 to 60 minutes, with the normal range being 30 to 40 minutes per session.

Link

Firstly, those who argue for it suggest, that exercising in the morning is the most effective time to do so as upon waking up our metabolisms have slowed down tremendously as a result of sleep. Furthermore, cardiovascular exercise will raise the metabolism allowing the body to burn more calories throughout the day, thus making it more efficient.

Other arguments for exercise before breakfast include the fact that our energy stores (glycogen) are at their lowest during and after sleep (before eating) as we are not getting any glycogen (from carbohydrates) to replace them. Theoretically, if we exercise before breakfast we will not be burning our energy stores but instead directly burning our fat stores instead. Furthermore, it would seem that this method would promote more effective weight loss.

(...)

However, there are contradictions to these ideas as studies have shown that muscle may be the secondary energy source and not fat stores. The implications of this would mean that cardiovascular exercise before breakfast may actually be detrimental health wise as well as not having any great benefit on burning fat. At the very least, by exercising before breakfast you will be burning some muscle as well as any fat stores and so it may not be the healthiest thing to do.

Link

"A study carried out at Kansas State University (Wilcox, Harford & Wedel Medicine & Science in Sports and Exercise, 17:2, 1985), indicates that a kilogram of fat will be oxidized sooner when exercising in the fasted condition in the morning than when doing the same exercise in the afternoon. By measuring respiratory gas exchange, caloric expenditure, and carbohydrate and fatty acid metabolism, these researchers showed that the mass of fat burned during aerobic exercise amounts to 67% of the total energy expenditure achieved when the same exercise is done later in the day or in the fed state."

Link

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Drikker vanligvis 2-3 liter melk daglig, gått opp ca 1 kg siste tre uker. Drikker for det meste H-melk, men blander gainern i lettmelk.

Jeg følger leangains, eller periodisk faste som noen kaller det. Jeg har flere alternativer. 

Alternativ 1; Startvekt 74kg. Gå ned 5 kg, det vil gi meg en fett% på rundt 6-7 %. Derifra "leangaine" fra 69 til 76 kg til sommern.

Alternativ 2; Bulke opp til rundt 80 kg, for så å deffe ned til 76 kg.

Alternativ 3; Bare leangaine og spise rundt maintenance, frykter at dette hemmer progress, for å se hvordan det går.

Har til nå gått for alternativ 2, men utførelsen (eller resultater) har blitt mer som alternativ 3

Lenke til kommentar

Vurderer å prøve det som sto på stronglifts drikke 2gallons med melk hver dag for å gå opp i vekt. Men det å drikke 3,7liter er kanskje litt mye?

Veide 70kilo for en måned siden, men nå har jeg gått ned til 63. Målet mitt er vel kanskje 71-72kg.

Biskop: Trener hardt nok, i promise you. Kanskje jeg burde bynne å drikke good night tea eller noe sånt før jeg legger meg?

Lenke til kommentar

Vurderer å prøve det som sto på stronglifts drikke 2gallons med melk hver dag for å gå opp i vekt. Men det å drikke 3,7liter er kanskje litt mye?

Veide 70kilo for en måned siden, men nå har jeg gått ned til 63. Målet mitt er vel kanskje 71-72kg.

Biskop: Trener hardt nok, i promise you. Kanskje jeg burde bynne å drikke good night tea eller noe sånt før jeg legger meg?

Gått ned så mye? Det er stramt jobba da... :) Hva slags fettprosent har du?

Lenke til kommentar

Drikker vanligvis 2-3 liter melk daglig, gått opp ca 1 kg siste tre uker. Drikker for det meste H-melk, men blander gainern i lettmelk.

Jeg følger leangains, eller periodisk faste som noen kaller det. Jeg har flere alternativer. 

Alternativ 1; Startvekt 74kg. Gå ned 5 kg, det vil gi meg en fett% på rundt 6-7 %. Derifra "leangaine" fra 69 til 76 kg til sommern.

Alternativ 2; Bulke opp til rundt 80 kg, for så å deffe ned til 76 kg.

Alternativ 3; Bare leangaine og spise rundt maintenance, frykter at dette hemmer progress, for å se hvordan det går.

Har til nå gått for alternativ 2, men utførelsen (eller resultater) har blitt mer som alternativ 3

Jeg valgte selv alt. 2 og angrer litt. Jeg var veldig fornøyd med å øke størrelsen og vekten (20kg på 3 mnd), men fikk litt ekstra som er vanskelig å kvitte seg med uten å miste muskelmasse/bruke veldig lang tid/super strikt diett.

Det smarteste er nok å få ned fettprosenten også bygge muskelmassen. Har du lite muskelmasse fra før av, er det like å vedlikeholde ;)

3,7 liter høres mye ut og rimelig stress (kjøper du alt på en dag er det jo dagens treningsøkt ;) ) Det finnes andre, enklere å bedre måter å gå opp i vekt på.

Og ang trenings mengden, du har sikkert nok av den. Men hvis du sliter med å sovne har du enten dårlig rytme eller ikke er trøtt.

Lenke til kommentar

Jeg valgte selv alt. 2 og angrer litt. Jeg var veldig fornøyd med å øke størrelsen og vekten (20kg på 3 mnd), men fikk litt ekstra som er vanskelig å kvitte seg med uten å miste muskelmasse/bruke veldig lang tid/super strikt diett.

Det smarteste er nok å få ned fettprosenten også bygge muskelmassen. Har du lite muskelmasse fra før av, er det like å vedlikeholde ;)

Jeg går for dette selv.

Det er veldig mye! Det kan jo diskuteres om det er SUNT for kroppen å få i seg slike enorme mengder melk også.

Lenke til kommentar

Hvis du la på deg 20kg på 3mnd må du ha lagt på deg mye fett! (eller tatt stereoider/veksthormoner da.)

Hva var fettprosenten før og etter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...