LasH Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Hørtes ikke bra ut! God bedring Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Om fredagen smalt det under knebøyen. Skulle terpe litt på teknikken og kjørte kun 60 kg. 2-settet kjente jeg et skikkelig smell i korsryggen. Snubla meg vekk og krabba nesten ut av gymmet. Fredagen og lørdagen har blitt tilbragt på sofaen da jeg verken klarer å gå eller sitte. Vært på legevakta med akutt lumbago (hekseskudd) og fått smertestillende. Dette blir siste gangen jeg noengang kommer til å kjøre knebøy, for faen så vondt det gjør... Så fremt du ikke får noe varig skade av dette, så ville jeg ikke sluttet med knebøy av den grunn. Bare være litt mer forsiktig framover. God bedring uansett Lenke til kommentar
BlueCreature Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Nå er det den tredje dagen med kraftig hodepine, blir nok ingen trening idag heller Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Jeg blir egentlig litt forundret hver gang jeg leser her på forumet at folk har vondt i ryggen, og så velger å dra til legen. Lenke til kommentar
discostu Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Jeg blir egentlig litt forundret hver gang jeg leser her på forumet at folk har vondt i ryggen, og så velger å dra til legen. skulle bare ha litt smertestillende og kiropraktor har ikke åpent i helgene. Lenke til kommentar
discostu Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 (endret) Om fredagen smalt det under knebøyen. Skulle terpe litt på teknikken og kjørte kun 60 kg. 2-settet kjente jeg et skikkelig smell i korsryggen. Snubla meg vekk og krabba nesten ut av gymmet. Fredagen og lørdagen har blitt tilbragt på sofaen da jeg verken klarer å gå eller sitte. Vært på legevakta med akutt lumbago (hekseskudd) og fått smertestillende. Dette blir siste gangen jeg noengang kommer til å kjøre knebøy, for faen så vondt det gjør... Så fremt du ikke får noe varig skade av dette, så ville jeg ikke sluttet med knebøy av den grunn. Bare være litt mer forsiktig framover. God bedring uansett Tja, har egentlig ikke no behov for å kjøre mer bøy. Har ikke planer om å stille i styrkeløft uansett og kan likegodt kjøre beinpress igrunn og litt isolasjonsøvelser ved siden av. Endret 26. september 2010 av discostu Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 (endret) Jeg blir egentlig litt forundret hver gang jeg leser her på forumet at folk har vondt i ryggen, og så velger å dra til legen. Hadde jeg foreks. dratt til fysio\kiroprak. uten at de hadde tatt røntgen først så hadde de kunne gjort bruddet mer alvorlig. Så jeg er glad for at jeg gikk til legen ihvertfall Ja, er fint mulig og brekke ryggen å kunne gå etterpå....Bare meget vondt. Men smerten var ikke som brudd( har hatt en god del brudd:P) , mer muskel\nerve smerte. Endret 26. september 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Nå er jeg fullt klar over at jeg ikke er helt objektiv når det gjelder kiropraktor/lege, bare så det er sagt. Men når man går til legen med ryggsmerter får man smertestillende og bekreftet det ikke er brudd. Sjeldent mye annet, selv om det holder i en del tilfeller. Kiropraktorer (og fysioterapeuter) kan gjøre mye mer mtp rehabiliteringen og forebygging. Blant annet har moren min vært på kurs med McGill, som jeg tror er et kjent navn her inne. Leger derimot har ikke denne ekspertisen. Lenke til kommentar
BlueCreature Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Er det noen her som har trent/trener stronglifts 5x5? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Omtrent de fleste Jeg har begynt på det programmet for en uke siden, merker fremgang allerede... 1 Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Omtrent de fleste Jeg har begynt på det programmet for en uke siden, merker fremgang allerede... Skal vel begynne selv en gang i løpet året. Gleder meg. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Omtrent de fleste Jeg har begynt på det programmet for en uke siden, merker fremgang allerede... Skal vel begynne selv en gang i løpet året. Gleder meg. Flott Det er noe å glede seg til ja, det er et sykt bra program som gir FREMGANG om du følger det noenlunde slavisk Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Det tror jeg ikke skal bli noe problem, nei! Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Fy faen jakta tar på. Sliten som eff på kveldene Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Godt? Blir det noe fangst, da? Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 4 elg på 2 dager Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Jeg har et spørsmål. Det er egentlig ganske teit, men spør alikevel, når folk er ute å går / sier "Gå deg en tur!", hvor langt kommer man med det egentlig? Jeg er en del overvektig, og har i tilegg operert hjertet, så jeg får ikke "hardtrene", men "Moderat trening" (noe som de ikke klarer å definere vistnok), så eneste jeg får høre av andre er liksom "Gå deg en tur", men går man så ufattelig mye ned i vekt på det? Lenke til kommentar
storken Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Det er hovedsakelig kosthold som utgjør en forskjell når det kommer til vektnedgang, så egentlig blir det feil sådan. Men det er bedre enn å sitte inne forran en skjerm. Du trenger ikke hardtrene for å gå ned i vekt. Sett deg mål, endre kostholdet og slutt å finn unnskyldninger for å sitte på ræva og spise drit - kom i gang. Bli en "DOer" og ikke en "Talker". Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Jeg har et spørsmål. Det er egentlig ganske teit, men spør alikevel, når folk er ute å går / sier "Gå deg en tur!", hvor langt kommer man med det egentlig? Jeg er en del overvektig, og har i tilegg operert hjertet, så jeg får ikke "hardtrene", men "Moderat trening" (noe som de ikke klarer å definere vistnok), så eneste jeg får høre av andre er liksom "Gå deg en tur", men går man så ufattelig mye ned i vekt på det? Som storken sier, kosthold er veldig avgjørende for at du går ned i vekt. Alt kommer til om du går i kcal overskudd eller underskudd. For å gå ned må du forbruke mindre enn du tar inn (Trener du ikke, må du ta inn mindre enn du forbruker) Når det gjelder "Ta deg en tur", så er det selvsagt vanskelig å definere. Men for å optimalisere vektreduksjon, så har pulsen noe å si. En grei pekepinn på rett puls er at du holder et tempo hvor du sliter med å snakke. En annen fordel er å ta gåturen før frokost, da dette gjør at du forbrenner av reservene, samt at når du spiser frokost så har du høyere forbrenning og kroppen tar bedre til seg næringen. Du burde også holde på i minst 30 min, gjerne opp mot 60 min. Du kan selvsagt begynne med mindre turer hvis formen ikke tillater dette i starten Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 En gåtur vil gi like mye fettforbrennende effekt som en joggetur. Om du tar den før eller etter frokost har ganske lite å si. Går du 1 times tur hver dag sammen med et godt kosthold, så vil du komme godt på vei Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå