Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Det som skjer med meg er at jeg blir så kosentrert på at jeg skal fullføre intervallene. Så jeg overser og har problemer med å få med meg ting rundt meg. Så jeg har nødt til å ha musikken drithøyt for å bli psyket opp og faktisk få med meg detaljer.

 

Virker det logisk for deg også?

 

Tja...kjenner sangen godt og vet hvilket tempo den skal gå i men når jeg løp i går virket det som om den gikk saaaabla mye saktere enn vanlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Les hva du skriver! Selvsagt er det ingenting galt om du løfter vekten opp fra gulvet, men JEG! gjør ikke det.

 

 

Det jeg lurer på er hvorfor DU ikke gjør det(i innlegget der du kalte meg en tosk virket det ikke en gang som du vurderte muligheten for å starte med stangen på gulvet, kun at du brukte en benk fordi det ikke var mange nok bøy-rack). Hva er det som får deg til å bruke utstyr ment for andre øvelser som en støtte, slik at du slipper å løfte vekten opp fra gulvet?

 

Jeg prøver rett og slett å forstå hva som foregår i hodet på personer som for eksempel curler i powerracket. :)

Lenke til kommentar

Les hva du skriver! Selvsagt er det ingenting galt om du løfter vekten opp fra gulvet, men JEG! gjør ikke det.

 

 

Det jeg lurer på er hvorfor DU ikke gjør det(i innlegget der du kalte meg en tosk virket det ikke en gang som du vurderte muligheten for å starte med stangen på gulvet, kun at du brukte en benk fordi det ikke var mange nok bøy-rack). Hva er det som får deg til å bruke utstyr ment for andre øvelser som en støtte, slik at du slipper å løfte vekten opp fra gulvet?

 

Jeg prøver rett og slett å forstå hva som foregår i hodet på personer som for eksempel curler i powerracket. :)

Å curle i powerracket er noe helt annet enn å ro. Man ror med 2,5x vekten av hva man curler med. Dessuten er en rett stang ingen god ting for håndleddet når det kommer til curl. Nok et latterlig eksempel. :)

Dessuten har jeg aldri sagt at det er et problem å løfte fra bakken, gjør det selv om det ikke er noe annet ledig.

Tror du burde få sjekket ditt eget hode før du skal begynne å analysere andres.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Snakka med en kar på gymmen i dag som klagde fælt med at han sleit med å legge på seg.

Samtalen forløp noe slik som det her.

 

 

Meg: Hva spiser du om dagen da?

Ham: Neeeei, spiser nå en brødskive til frokost og når jeg er kommet på jobb så spiser jeg et par til i lunsjen

Meg: Eeeeeh, ok. Det er ikke litt lite syns du?

Ham: Neeeei, jeg er så tynn at jeg trenger ikke mer.

Meg: Jaha? Eeeeh... Tjaa... Hmm, ok...

Meg: Hva med om du da tar en shake i tillegg til frokosten slik at du kanskje kommer litt i overskudd?

Ham: Nei, det blir så mye om og men.

 

Etter treninga kom jeg i snakk med ham på nytt.

 

Meg: Var det en bra økt?

Ham: Joda, det gikk dritbra :) Nå skal jeg bare svelge unna shaken og så er det hjem å slappe av.

Meg: Kult :) Hva slags shake har du da?

Ham: WheyTech fra Proteinfabrikken, er ikke den bra?

Meg: Jojo, den funker fint :) Hvor mye karbs har du i den?

Ham: Det tar jeg ikke før etter en time når kroppen skal ha det, spiser 2 bananer da på brødskive

Meg: /facepalm

 

 

Blir nesten ikke overrasket lengre, men det her tok kaka... :p

 

EDIT: Glemte å legge til at dette er info han har fått på gymmen av ansatte :thumbup:

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Haha. Minner meg om at jeg diskuterte med en kompis om det var så nødvendig med proteinshakes. Han synes det var litt unødvendig å innta proteiner på dager hvor man ikke trena, mente det var litt bortkasta. Man burde trene rimelig hardt om det skulle være nødvendig!

 

Meg: - jaha, hvorfor er det så unødvendig med proteinpulver?

Han: - Det er dyrt. Man får jo nok gjennom kosten da.

Meg: - Okei. Fortell meg hva du spiser i løpet av dagen da.

Han: - Frokostblanding, brødskiver, brødskiver, noe kjøtt til middag (mindre enn 200 gram kjøtt, da det var alt for mye), brødskiver med egg.

Meg: - Eeh, Blir vel ca 40-50 gram protein om dagen det. Ganger du det med 3 så er du på riktig vei ;)

Han: - ....

Endret av Sir-Andy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samme som reklamene som sier de tar magefettet bare...noe som ikke er mulig, man mister fett over hele kroppen.

Gåtur 1 time hver dag har fungert veldig bra på magen min ihvertfall, nå begynte jeg med det etter jeg hadde gått ned veldig mye og fikk da mye løshud. Men turene samt faste sit-ups, arm-hevinger, knebøy så har jeg fått strammet opp litt ihvertfall.

Er såpass mye løshud at jeg må forvente at det tar lang tid før kroppen har justert seg.

Akkuratt det med løshud lurer jeg på noe, klarer kroppen bare og stramme så og så mye?

Jeg har såpass med løshud at det er "morsomt" når jeg bøyer meg.

 

 

 

Skulle egentlig begynne med vekt-trening igjen( skrev vel det når jeg postet bilder av før og etter angående slankingen min ), men skal begynne på en kur som gjør meg meget syk i flere måneder. Men den dagen jeg er ferdig med kuren så blir det vekter igjen :D

Lenke til kommentar

Hei. Jeg lurer på hvordan jeg kan forbrenne spesielt mye fett ved nedre bakside av kroppen (rumpe, lårene) Noen tips? :)

 

Punkforbrenning fungerer desverre ikke, hvis det var det du tenkte på. Om du har gått ned masse i vekt og har lav fettprosent på magen, men en del fett som henger igjen på rumpe/lår så husker jeg å ha lest at det var en metode man kunne bruke for å få fettet til å slippe her også. Lurer på om dette var spesielt rettet mot jenter, men er ikke sikker. Prøvde å finne det jeg hadde lest, men jeg fant det desverre ikke. Husker at det var Børge Fagerli som skreiv om det.

 

Edit: Fant det! Gjenstridige fettreserver

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...