LarsP Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Noen gode treningsforum/sider der ute? Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 www.fitnessbloggen.no www.myrevolution.no(/forum) www.treningsforum.no - stort sett en del bra, men noe må tas med en klype salt. www.stronglifts.com www.tn.no Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Da har jeg begynt på loggingen igjen. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Hadde ikke jeg hatt strekk i ryggen så skulle jeg begynt med logging igjen idag jeg og ... Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Begynte på RYP ekstrem muskelvekst i dag Men jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal gjennomføre reverse crunchene. I dag gikk jeg for 3xF. Er det å anbefale, eller finnes det bedre alternativer? Lenke til kommentar
LasH Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Dere som har stående roing i programmet deres, kjører dere helt strict teknikk? Dvs heeelt strak rygg, og at dere lar stangen trffe/hvile på bakken? Jeg "tør" ikke dette helt, da jeg føler det sliter på ryggen. Jeg bruker å bøye meg så langt fram som mulig, bøy i knærne og strak rygg. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 (endret) Strict teknikk? Jeg står med et benkpresstativ, løfter av stangen, ror med rak rygg og lar stangen treffe meg i øvre del av magen/oppunder ribbena, samt albuene noen lunde inntil kroppen. Å la stangen hvile/treffe bakken er det ingen poeng i, det har du markløft til. Endret 6. september 2010 av 2bb1 Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Så klart er det vits i å hvile stangen mellom repitisjonene, du klarer mer vekt og får mer styrke. Det er også tryggere ettersom du får avbelastet korsryggen og på kort tid strammet deg opp til neste repitisjon. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Så klart er det vits i å hvile stangen mellom repitisjonene, du klarer mer vekt og får mer styrke. Det er også tryggere ettersom du får avbelastet korsryggen og på kort tid strammet deg opp til neste repitisjon. Man ønsker å ha belastning under hele settet så det er ingen god løsning. Om man må "pause" mellom hver repetisjon bør man laste litt av stanga. Da vil man også ha full kontroll over løftet. 1 Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 (endret) Begynte på RYP ekstrem muskelvekst i dag Men jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal gjennomføre reverse crunchene. I dag gikk jeg for 3xF. Er det å anbefale, eller finnes det bedre alternativer? Anyone? Jeg kjenner forresten treningen godt i hele kroppen i dag, og spesielt i ryggen. Er det vanlig? Gjør jeg noe feil? Og hvor mye proteiner burde jeg få i meg etter trening? Edit: Jeg veier forresten rundt 75 kg. Endret 7. september 2010 av Le Professeur Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 (endret) Så klart er det vits i å hvile stangen mellom repitisjonene, du klarer mer vekt og får mer styrke. Det er også tryggere ettersom du får avbelastet korsryggen og på kort tid strammet deg opp til neste repitisjon. Hallo...? Det er jo i den reverserende bevegelsen du bryter opp muskelfibrene best, så hvorfor skal han da la vekten treffe gulvet, når det er mye bedre å bremse opp vekten selv for så å starte en ny repetisjon? Og at du klarer noe spesielt mer vekt kan jeg heller ikke skjønne, når du må spenne sener/muskler på nytt for hver eneste repetisjon. Dessuten, trygt? De alle fleste belaster ryggen 2x mer under markløft, så pass på riktig teknikk så er det på ingen måte utrygt/skummelt.../. Edit: +1 doofen. Endret 7. september 2010 av 2bb1 1 Lenke til kommentar
plumbum_pb_bly Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Strict teknikk? Jeg står med et benkpresstativ, løfter av stangen, ror med rak rygg og lar stangen treffe meg i øvre del av magen/oppunder ribbena, samt albuene noen lunde inntil kroppen. Å la stangen hvile/treffe bakken er det ingen poeng i, det har du markløft til. Curler du i powerracket også? 1 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Så klart er det vits i å hvile stangen mellom repitisjonene, du klarer mer vekt og får mer styrke. Det er også tryggere ettersom du får avbelastet korsryggen og på kort tid strammet deg opp til neste repitisjon. Hallo...? Det er jo i den reverserende bevegelsen du bryter opp muskelfibrene best, så hvorfor skal han da la vekten treffe gulvet, når det er mye bedre å bremse opp vekten selv for så å starte en ny repetisjon? Og at du klarer noe spesielt mer vekt kan jeg heller ikke skjønne, når du må spenne sener/muskler på nytt for hver eneste repetisjon. Dessuten, trygt? De alle fleste belaster ryggen 2x mer under markløft, så pass på riktig teknikk så er det på ingen måte utrygt/skummelt.../. Edit: +1 doofen. Sånn heeeelt OT så er det en +1 knapp nederst på hvert innlegg Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Begynte på RYP ekstrem muskelvekst i dag Men jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal gjennomføre reverse crunchene. I dag gikk jeg for 3xF. Er det å anbefale, eller finnes det bedre alternativer? Anyone? Jeg kjenner forresten treningen godt i hele kroppen i dag, og spesielt i ryggen. Er det vanlig? Gjør jeg noe feil? Og hvor mye proteiner burde jeg få i meg etter trening? Edit: Jeg veier forresten rundt 75 kg. Reverse Crunch: Jeg foretrekker Planken eller i maskin. Klart du skal kjenne at du har trent, spesielt om det er lenvge siden musklene ble trent sist. Om du trener jevnlig så slutter du å kjenne det. Litt dumt egentlig siden jeg synes det er sykt motiverende å være støl dagen etterpå. Etter trening? Bør få i det myseproteiner (whey?) straks etter trening (melk, cottage cheese, Skyr etc) eller rene tilskudd. Og Kaesin for proteiner som virker tregere. 75 kilo bør vell få i deg 225-300g proteiner hver dag? Lenke til kommentar
BlueCreature Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 (endret) Alle gangene jeg har kjøpt whey pulver så har smaken verdt skikkelig fæl, jeg vet jo at det ikke skal være noen kosedrikk, men likevel så lurer jeg på om noen som har pulver og anbefale? Endret 7. september 2010 av BlueCreature Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Baselöft handler ikke om å rive opp muskelfiber og få pump, men å löfte så mye som mulig. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Reverse Crunch: Jeg foretrekker Planken eller i maskin. Klart du skal kjenne at du har trent, spesielt om det er lenvge siden musklene ble trent sist. Om du trener jevnlig så slutter du å kjenne det. Litt dumt egentlig siden jeg synes det er sykt motiverende å være støl dagen etterpå. Etter trening? Bør få i det myseproteiner (whey?) straks etter trening (melk, cottage cheese, Skyr etc) eller rene tilskudd. Og Kaesin for proteiner som virker tregere. 75 kilo bør vell få i deg 225-300g proteiner hver dag? Ser at jeg formulerte meg dårlig. Jeg vet hvordan jeg skal gjennomføre dem, men jeg vet ikke hvor mange sett og repetisjoner jeg skal ta. Formulerte meg litt dårlig her også. Det jeg egentlig lurte på er om det er vanlig å være stiv i ryggen? Tok blant annet roing og knebøy, og jeg er redd for at jeg er stiv fordi jeg har dårlig teknikk. 225-300g?! Jeg har lest alt fra 1-1.8 x kroppsvekten (i gram, selvsagt), men ikke så mye som du skriver. Jeg trener bare tre ganger i uken, og jeg er fortsatt nybegynner. Trenger jeg virkelig så mye? Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Du blir stiv i ryggen på samme måte som alle andre muskler i kroppen, bare at stölhet i ryggen er mye mer ubehagelig. Stiv i korsrygg og lår så klarer man såvidt å gå. Det burde gå over når du har trent endel, men opplever fortsatt etter tungt marklöft at korsryggen er stiv, men aldri vond eller smerte. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Ok, godt å høre. Hvor mye kan man ta i knebøy før magebelte er nødvendig? Lenke til kommentar
storken Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Ok, godt å høre. Hvor mye kan man ta i knebøy før magebelte er nødvendig? Verdensrekord? Har faktisk hørt at bruk av belte kan virke mot sin hensikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå