Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

[quote name=Sir-Andy' date=' 1. september 2010 - 17:37' t

timestamp='1283355457' post='16153060]

Omvendt roing, eller roing med manualer.

Skal som sagt prøve å bruke den romaskinen jeg har tilgjengelig. ;)

Gjentar mitt andre spørsmål, siden det forsvant på forrige side:

Skråbenken på treningssenteret er så lang at jeg ikke klarer å gjennomføre tricepspress med manualer ordentlig. Hvis jeg står oppe og lener meg mot benken, sklir benken bare bakover. Er det lov å gjennomføre øvelsen liggende vannrett?

Og enda et spørsmål; i de øvelsene hvor jeg bruker manualer, skal jeg skrive inn den sammenlagte vekten på kalkulatoren eller den vekten av hver enkelt manual?

Lenke til kommentar

Noen som vet om hvor det går an å trene Krav Maga i drammensområdet? muligens også Oslo?

Det er Krav Maga i Oslo, har trent der.

En av trenerne der er hysterisk morsom når han forklarer :!:

Men godt miljø og kan egentlig anbefale det til de som liker den type trening. Er også mma samt thai-boxing der, var det da jeg trente der ihvertfall.

http://www.kravmagaacademy.no/

Lenke til kommentar

Og enda et spørsmål; i de øvelsene hvor jeg bruker manualer, skal jeg skrive inn den sammenlagte vekten på kalkulatoren eller den vekten av hver enkelt manual?

Det har ingenting å si. Skriver du inn per manual, så tar du jo den vekten per manual. Skriver du inn totalt tar du det du får opp totalt. (altså er det lettere å skrive per manual).

https://www.tn.no/ryp/guide

På midten der kan du trykke på "Release YOUR Potential - Alternative øvelser" og få tips til hva du kan bytte ut øvelser med.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke veldig fornøyd med romaskinen på treningssenteret. Den er veldig annerledes i forhold til den som er avbildet i RYP-dokumentet, og nivåene går fra 1-15, uten at jeg aner hvor mange kilo som er fordelt på hvert av dem. Jeg spurte en instruktør på treningssenteret, og han visste det heller ikke. Finnes det en alternativ øvelse til roing som gjør samme nytten?

Trodde det stod kilo på roinga som ligger rett ovenfor den ene nedtrekken? Gjorde værtfall det sist jeg trente der.

Lenke til kommentar

Du kan ta tricepspress liggende vannrett på benken ja. F. eks kan du ta med stang, kjent som franskpress eller skullcrusher. Er sikkert noen videoer på youtube :)

Genialt, da fortsetter jeg med å gjøre det liggende.

Det har ingenting å si. Skriver du inn per manual, så tar du jo den vekten per manual. Skriver du inn totalt tar du det du får opp totalt. (altså er det lettere å skrive per manual).

https://www.tn.no/ryp/guide

På midten der kan du trykke på "Release YOUR Potential - Alternative øvelser" og få tips til hva du kan bytte ut øvelser med.

Selvsagt, lite gjennomtenkt fra min side.

Bra link også, forresten. Takk!

Jeg er ikke veldig fornøyd med romaskinen på treningssenteret. Den er veldig annerledes i forhold til den som er avbildet i RYP-dokumentet, og nivåene går fra 1-15, uten at jeg aner hvor mange kilo som er fordelt på hvert av dem. Jeg spurte en instruktør på treningssenteret, og han visste det heller ikke. Finnes det en alternativ øvelse til roing som gjør samme nytten?

Trodde det stod kilo på roinga som ligger rett ovenfor den ene nedtrekken? Gjorde værtfall det sist jeg trente der.

Må ha oversett den. Jeg prøvde bare den som er helt på kanten av den ene rekken med apparater, rett ved manualene. Skal ta meg en kikk i morgen. :)

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Helt topp de to der.

På gaineren så kan du jo sjekke ut om protein + karb i egen miks er billigere?

Carb-100 Neutral er 229kr for 4kg.

aha, regna sammen prisene nå, der Carb-100 og proteinpulveret dems koster 1200kr, mens gainern koster 1100kr.

Tror det er mer økonomisk å kjøpe gainern, men veit ikke om det gir mindre effekt?

Endret av Sno
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...