Matsemann Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Har du mulighet for en form for motstand? Ellers blir det jo bare antall reps du øker etterhvert. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Vet ikke helt hvordan jeg skal ha motstand på reverse crunches. Skal jeg bare finne ut hvor mange reps jeg klarer å ta, og skrive det inn i kalkulatoren? Lenke til kommentar
HValder Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Etter årevis med PCbruk har jeg svært dårlig støtte på nedre del av rygg/korsrygg. Noen som kan hjelpe meg med gode ryggøvelse jeg kan gjøre hjemme? Jeg har dumbells, og trener styrke 2 dager i uka, samt driver med mye fjellvandring og fjellklatring. Trenger gode ryggøvelse. Takker for alle svar :-) Status: 65 kg, 175cm høy. Markløft Kroppshheving/nedtrekk med smalt grep Jeg skal begynne med RYP ekstrem muskelvekst neste uke, og jobber med programmet nå. Der det står "mage", kan jeg bare velge en øvelse? Kan jeg for eksempel ta reverse crunches? Og hvordan skal jeg skrive det inn i RYP-kalkulatoren? På de andre øvelsene skal jeg jo skrive inn 10RM, men det blir ikke lett å gjøre med reverse crunches. Jeg skal ned på treningssenteret 14:15, så jeg setter pris på raske svar! Du kan ta akkurat den øvelsen du vil, når du problemfritt kan ta 10-20 crunches uten vekt bak hodet bør du gå over på ein anna mageøvelse. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Ok, da gjør jeg det. Jeg utsatte forresten treningen litt, da jeg fortsatt har noen spørsmål. Jeg har lest at det er lurt å få i seg trege karbohydrater før trening, som for eksempel grovt brød og frukt. Hva burde jeg spise etter trening? Det står i treningsprogrammet at jeg skal ha med 4x4 intervalltrening med aktive pauser på 70 %. Hva vil dette si? På forhånd takk. Lenke til kommentar
MooseOnTheRun Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Aktive pauser på 70% vil si at i pausene mellom intervallene skal du være aktiv, rask gange f.eks, og ha en puls på 70%. Du skal IKKE stoppe. Pausen er vell for å brenne bort eventuell melkesyre ... Lenke til kommentar
jahas Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Det står i treningsprogrammet at jeg skal ha med 4x4 intervalltrening med aktive pauser på 70 %. Hva vil dette si? På forhånd takk. Det vil si 70% av makspuls. Noe som sikkert vil være rundt 140. Det betyr at du jogger rolig mellom intervallene. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Så jeg skal løpe i oppoverbakke 4x4 minutter og jogge i pausene? Jøss. Det blir hardt. Lenke til kommentar
Armador Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Noen som vet om hvor det går an å trene Krav Maga i drammensområdet? muligens også Oslo? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Det blir hardt ja, derfor det er så bra. Bare pass på å ikke gjør det _for_ hardt, for da får du bare melkesyre og klarer ikke gjennomføre. Kjøpt ZMA fra X-life nå, utrolig billig. Samt 6 kg protein fra TN med 20% rabatt. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Kommer nok til å ta det litt med ro på starten. Noen som har svar på det andre spørsmålet? Hva burde jeg spise etter trening? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Kommer nok til å ta det litt med ro på starten. Noen som har svar på det andre spørsmålet? Hva burde jeg spise etter trening? 1 liter skummetmelk og 2 bananer Neida, men du bør få i deg noe som vil gi like mye næring som det jeg skrev. En shake med 3o gram protein og 6o gram karbohydrater innen 45 minutter etter treninga vil gi deg det du må ha rett etter trening. Spis gjerne en balansert middag et par timer etterpå Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Hva med en halv liter melk, to bananer og en skive grovt brød med stekt egg? Funker det? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Det funker som så mye annet. Viktigste er at du passer på å få i deg rikelig med karbohydrater og protein etter trening. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Har testet meg selv i de forskjellige øvelsene nå, og har enda flere spørsmål. Jeg er ikke veldig fornøyd med romaskinen på treningssenteret. Den er veldig annerledes i forhold til den som er avbildet i RYP-dokumentet, og nivåene går fra 1-15, uten at jeg aner hvor mange kilo som er fordelt på hvert av dem. Jeg spurte en instruktør på treningssenteret, og han visste det heller ikke. Finnes det en alternativ øvelse til roing som gjør samme nytten? Skråbenken på treningssenteret er så lang at jeg ikke klarer å gjennomføre tricepspress med manualer ordentlig. Hvis jeg står oppe og lener meg mot benken, sklir benken bare bakover. Er det lov å gjennomføre øvelsen liggende vannrett? Jeg har forresten registrert at det finnes utallige forskjellige måter å gjøre reverse crunch, men i dag fant jeg den optimale. http://www.youtube.com/watch?v=WlTvnfOr6_Q Sinnsykt smertefullt i magemusklene. Anbefales. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Skift senter? Eventuelt stangroing/pendlay row? Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Senteret er bare noen hundre meter fra huset mitt. Skal jeg reise til et annet senter må jeg sannsynligvis reise noen mil, så det er uaktuelt. Skal sjekke ut de øvelsene du anbefaler, takk! Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Men husk at teknikken på stangroing, særlig den versjonen med horisontal rygg er ekstremt viktig, det er godt mulig å ødelegge ryggen istedet for å styrke den, så vær forsiktig med failure Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Så noen videoer nå, og jeg tviler på at jeg klarer å gjennomføre den øvelsen uten å herpe ryggen. Har du flere alternativer? Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 (endret) Synes du skal prøve før du gir deg, det er en god teknikk å ha inne til dagligdags løft osv. Nedtrekk er et annet alternativ. Endret 1. september 2010 av Sebbe Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Greit, jeg skal teste det ut. Får bare satse på at hvert nivå er fem kg, og lage programmet ut fra det. Hva med mitt andre spørsmål? Skråbenken på treningssenteret er så lang at jeg ikke klarer å gjennomføre tricepspress med manualer ordentlig. Hvis jeg står oppe og lener meg mot benken, sklir benken bare bakover. Er det lov å gjennomføre øvelsen liggende vannrett? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå