Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hahahahahahahahahahahahahaahahahahahahahahahaaaaaa.... ååååå jeg kveles...

Ikke på de organiske grønnsakene, håper jeg?

 

Du kommer nok til å forstå hva jeg mener når du blir litt eldre. :)

Dette er en tråd om TRENING OG KOSTHOLD, ikke miljø eller solidaritet (som jeg forøvrig driter langt i)...

 

 

Sannheten er at organisk mat er (generelt) dyrere, smaker dårligere, mindre sunn...

Den sannheten din er en så latterlig påstand at det er vanskelig å forholde seg saklig til den...

Mindre sunn, smaker dårligere... Forklar det om du kan...

 

EDIT: Økologisk landbruk baserer seg på naturlige vekstforutsetninger og helt uten bruk av noen former for sprøytemidler, genetisk modifiserte frø o.s.v.

 

Jeg kan ikke forstå hvorfor dette skulle føre til at maten smaker dårligere.

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Hei. Er en gutt på 16 som vil begynne å trene skikkelig nå. Har trent i en stund, men ikke noe seriøst, kun for å leke meg litt. Målet mitt er å få en mye smalere hodte, samt brenne mye fett på kroppen (dvs. gå net 10 kg +/-)

 

Så jeg stoppet innom her. Tenkte meg det fantes en del folk her som har peiling angående hvordan jeg skal bruke tiden, hva jeg skal legge mer vekt på en annet og slikt og hva jeg skal spise før og etter trening. Kostholdet ellers har jeg kontroll på.

 

Jeg vil ham mest fokus på kondis/løpetrening for å brenne litt fet før jeg starter virkelig med vekter osv.

 

Kunne noen ha hjulpet meg med å sette opp en trenings oversikt? Takk! :)

 

edit: Veier rundt 80 kg og er 180 høy.

Endret av Hugol
Lenke til kommentar

Jeg vil ham mest fokus på kondis/løpetrening for å brenne litt fet før jeg starter virkelig med vekter osv.

Hva er grunnen til at du vil fokusere på akkurat dette?

 

Du bør begynne å trene styrke så tidlig som mulig, og hold et kcal-underskudd på ca 10% i 5 dager for så å ha et kcal-overskudd på 10% den 6. dagen. (for manipulasjon av hormoner som avtar ved kcal-underskudd)

Styrketrening forbrenner fett i like stor eller større grad enn løping. Styrketrening vil i tillegg gi deg en lengre etterforbrenning enn løping alene.

Det er også slik at løping i moderat tempo er helt bortkastet. Intervalltrening er den typen løpetrening som gir mest fettforbrennende effekt.

Lenke til kommentar

EDIT: Økologisk landbruk baserer seg på naturlige vekstforutsetninger og helt uten bruk av noen former for sprøytemidler, genetisk modifiserte frø o.s.v.

 

Jeg kan ikke forstå hvorfor dette skulle føre til at maten smaker dårligere.

Grunnen til at genmodifisert/behandlet/sprøytet/gjødslet/etc smaker bedre og er sunnere er at vi mennesker har muligheten til å gjøre noe Moder Natur vil måtte bruke millioner av år på å oppnå gjennom Darwinistisk evolusjon.

Man kan gjerne sammenligne moderne jordbruk med moderne medisin. Jeg vet i allefall at jeg velger å ta en Paracet dersom jeg har veldig vondt i hodet. Jeg kunne ha valgt å lagt med ned og slappet av, men Paraceten gjør det mulig for meg å fortsette dagen på normal måte.

 

En banan som er modifisert mhp. smak vil naturligvis smake bedre enn en helt vanlig banan.

 

Hva sprøytemidler og annet hysteri angår så trodde jeg at vi hadde lagt dette bak oss da DDT ble forbudt på slutten av 60-tallet.

Lenke til kommentar

Hei! :)

 

Skal ha bort magefettet så six-packen syns og kjører calori-underskudd hver dag. Hva bør jeg satse på? 1700? Og hva er forskjellen på kcal og cal. Altså jeg vet at det er kilocalorier man mener, men på tredemølla osv står det bare calories, mener de kcal eller?

Kjem ann på høgd, kroppsvekt og alder.

 

Sannsynlegvis meinast det kcal, 1 cal lite å måle, det vil uansett vise seg når du trener, utifrå kor fort den teller.

Lenke til kommentar

Hei! :)

 

Skal ha bort magefettet så six-packen syns og kjører calori-underskudd hver dag. Hva bør jeg satse på? 1700? Og hva er forskjellen på kcal og cal. Altså jeg vet at det er kilocalorier man mener, men på tredemølla osv står det bare calories, mener de kcal eller?

Kjem ann på høgd, kroppsvekt og alder.

 

Sannsynlegvis meinast det kcal, 1 cal lite å måle, det vil uansett vise seg når du trener, utifrå kor fort den teller.

 

Utifra denne bruker jeg 2400 calorier hver dag og skal ha ca 1900 ved vekttap. Høres forsåvidt fornuftig ut om jeg satser på det. Trener nesten hver dag også så en del forsvinner jo der.

 

Men merker allerede at bare etter noen dager med oppmerksomhet på hvor mange calorier jeg tok inn har rutene blitt noe mer synlig :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...