Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå bruker jeg bremykt i panna når jeg skal steke noe. det er vel ikke helt optimalt... hva er det jeg burde bytte til?

Jeg skal forresten kjøre meg inn mot en rippa kropp mot jul. Har trent ryp siden januar, og føler det har gitt gode resultater. Selvfølgelig er jeg ingen muskelbunt ennå, men føler hvertfall at jeg er godt nok definert til at sluttresultatet(jul) kan bli smått markerte bryst, armer, mage, skuldre og rygg. Bein har jeg ikke fått trent skikkelig pga skader, men jeg er genetisk utstyrt med muskuløse lår og legger så det går bra :p

Har bestemt meg for å prøve å legge på meg muskler samtidig som jeg tar av meg fett. Har uansett ikke tid til noe bulking og deffing.

Treningsprogrammet ser slik ut:

Mandag: Styrke(ryp) og 30min kardio(70%av maks)

Tirsdag: Intervalltrening, 4x4

Onsdag: Styrke(ryp) og 30min kardio(70%av maks)

Torsdag: Intervalltrening, 4x4

Fredag: Styrke(ryp) og 30min kardio(70%av maks)

Lørdag og Søndag: 30min kardio(70% av maks)

Måltider har jeg god kontroll på. Det er 5-6 hver dag, og alle er godt representert med proteiner og karbohydrater. Har også kjøpt meg ei fettmåler :) Fettet dekker magen så packen ikke kommer frem, så mulig jeg åpner med litt for mye kardio, men gjør det og ser.

Noen tips?

Endret av jj_89
Lenke til kommentar

Rapsolje? :ohmy:

Les dettefør du bruker rapsolje...

"The only canola oil that might be reasonable is if you see that it is "cold pressed" and organic. Most canola oil is NOT cold pressed or organic, so you might as well choose oils that you know are healthier."

Kaldpresset og økologisk rapsolje:

eco_rapsolje_zoom.jpg

Lenke til kommentar

Smør for smak eller rapsolje for høye temperaturer.

Foreslår å bruke andre kjelder enn "truth about abs", rapsolje er kjent som eit heilt kurrant alternativ, har du troverdige kjelder på at dette ikkje stemmer får du kome med dei.

Lenke til kommentar

Smør for smak eller rapsolje for høye temperaturer.

Foreslår å bruke andre kjelder enn "truth about abs", rapsolje er kjent som eit heilt kurrant alternativ, har du troverdige kjelder på at dette ikkje stemmer får du kome med dei.

Jojo, men jeg mente som PHAX hentyder at ikke all rapsolje er ugunstig. Om den som i artikkelen er kaldpresset og i tillegg økologisk er det jo bare å "peise på" :)

Nå er ikke jeg kokk, men mener å ha lest at man skal være forsiktig med å bruke oljer på høy temperatur siden de da endrer karakter... Noen innspill på det?

Lenke til kommentar

Denne fettmåleren blir bra, ihvertfall sammenlignet med den elektroniske superduppedingsen de har på gymmen :p

130 spenn på discount supplements.

http://www.discount-supplements.co.uk/training-accessories-weighing-scales-body-fat-analysers-accu-measure-3000-personal-body-fat-caliper

Bestilt den derfra selv og syns den er fin :)

Jessufader, jeg betalte 350 inkl frakt fra PF... :nei:

Menne.. Du synes den er ok å bruke ja? Det følger vel gjerne med et skjema for målinger eller må man på nett for å bruke denne?

Lenke til kommentar

"The only canola oil that might be reasonable is if you see that it is "cold pressed" and organic. Most canola oil is NOT cold pressed or organic, so you might as well choose oils that you know are healthier."

Med en gang noen nevner ordet "organisk" så bør varsellampene begynne å lyse.

Lenke til kommentar

Med en gang noen nevner ordet "organisk" så bør varsellampene begynne å lyse.

Og det er fordi at?

Lenke til kommentar

Fordi hele konseptet organisk mat er en eneste stor bløff rettet mot såkalte miljøbeviste middelklasseborgere med en "Helligere enn deg"-holdning. Sannheten er at organisk mat er (generelt) dyrere, smaker dårligere, mindre sunn og ikke minst usolidarisk mhp. den delen av verden som allerede sliter pga. matmangel.

Lenke til kommentar

Fordi hele konseptet organisk mat er en eneste stor bløff rettet mot såkalte miljøbeviste middelklasseborgere med en "Helligere enn deg"-holdning. Sannheten er at organisk mat er (generelt) dyrere, smaker dårligere, mindre sunn og ikke minst usolidarisk mhp. den delen av verden som allerede sliter pga. matmangel.

Hahahahahahahahahahahahahaahahahahahahahahahaaaaaa.... ååååå jeg kveles...

På engelsk er det organic, oversatt til norsk er det økologisk.

Økologisk mat er ikke genmodifisert, brukt sprøytemidler på eller alterert på noen måte.

Den er i så måte et sunnere alternativ til ferdigmat!!!

Dyrere selvfølgelig fordi det koster mer å lage slike produkter.

Og miljø? Jeg driter vel i det så lenge kroppen min er sunn... Økologisk melk f.eks smaker mye bedre enn den melka fra kyr som har spist kraftfor og anna genmodifisert piss...

Lenke til kommentar

Ååååeh har null energi i armene idag etter i går :!: alt føles som et tiltak.

Don't you just loove the feeling?! :D

---------------------------------------------

...men Tveitan ber foreldre være på vakt når ungdom viser stor interesse for trening og kosthold.
:nei:

Kilde

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar
...men Tveitan ber foreldre være på vakt når ungdom viser stor interesse for trening og kosthold.
:nei:

Kilde

Tatt ut av kontekst blir det litt latterlig ja, men fokuset på doping i samfunnet er lavt. Vi får masse informasjon i skolen om hasj, alkohol og tabletter, men svärt lite om skadene ved doping.

Jeg røyker heller en joint, en å gå på doping :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...