Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

To interessante artikler om aspartam:

http://folkenytt.no/diverse/vet-vi-nok-om-det-vi-drikker-spiser/

http://www.dagbladet.no/dinside/2007/06/22/504266.html

Stevia-urten kunne jeg tenkt meg å smake.

Sidan når er det interessant å lese BS? Begge artiklane bærer stort preg av useriøsitet og feiltolkningar.

Eksempelvis er inntaket beskrevet i undersøkelsen DB referar til betydeleg høgare enn det som er reelt i eit menneskeleg kosthald.

Lenke til kommentar

Gah, det er så slitsomt med artikler hvor det skinner igjennom at artikkelforfatteren ikke har særlig peiling på kjemi.

Aspartam er et derivat av fenylalanin, en aminosyre som finnes naturlig i kroppen og er helt ufarlig dersom man ikke lider av enkelte sjeldne sykdommer.

Alt med måte, sier nå jeg.

Lenke til kommentar

Er du født med en genfeil som gjør at leveren mangler enzymet fenylalanin hydroksylase så får du diagnosen føllings sykdom.

Alle tar denne testen da de samtidig sjekker primær hypotyreose/lavt stoffskifte.

Siden man da mangler enzymet som skal omdanne fenylalanin til tyrosin så får man høye verdier av fenylalanin i blodet som igjen skader nerver og hjerne.

Da og kun da skal man lete i øst og vest etter produkter som ikke inneholder aspartyl-fenylalanin-1-metyl ester.

Da vil det stå inneholder en fenylalaninkilde eller aspartam.

Det blir bare teit å unngå to aminosyrer bare pga vg-nett sier så.

Spesiellt når kroppen har katalysatorer som omdanner fenylalanin helt fint.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du burde jo ha en sjokomelk om ikke annet rett etter trening, men du behøver ikke full size middag nå da den skal være etter trening for å fylle opp glykogenlagrene igjen.

Det er heller ikke så viktig i uke 1 med tanke på hva du spiser nå.

Det må bare være i ønsket kcal-nivå for målet.

Lenke til kommentar

Jo det er bedre, skulle vært litt karb også, en banan/rosin, karbpulver ol. om du skal i +/bulk/kcaloverskudd.

Spis vanlig mat nå, spe på med proteinpulver om det er 99% karb-måltid aka brødskiver ol.

Kcal-overskudd om du bulker, inkl nok protein er målet, når man får i seg det spiller mindre rolle i uke 1.

Nok protein er ca kroppsvekt x2 gram totalt.

Lenke til kommentar

3 brødskiver med speilegg, hvordan ligger jeg ann da?

http://www.xn--nringsinnhold-3fb.no/

Takker, den var veldig nyttig!

Fikk testet treningsstudio!

Kom bort der, fikk en omvisning av lokalet av en instruktør, også testet jeg ut alt som var å teste (og jeg årket:P). Så skulle jeg skrive under på kontrakten, og midt i skrivinga måtte jeg løpe ut å rope på elgen :p Også bar det inn igjen for å skrive ferdig ^^

Første trening er alltid like digg :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...