Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

And;; Fikk melding fra lånekassen: "Vi har mottatt brevet ditt og pengene er på konto innen 1-2 virkedager" = Begynner på studio igjen innen 1-2 virkedager :D

Fikk den idag jeg og. Kontoen min er helt ribbet etter fadderukene på NTNU, så greit å få pengene nå snart.

 

Og neste uke er vanlig uke, så da vil jeg få mulighet til å begynne på NTNUI. Skal prøve styrkerommene der (har hørt det er veldig fullt, men skal gi det en sjanse) og så bli medlem av sykkelgruppen tenkte jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TIP :p Ikke så mye eller hard gym, men er alltid koselig å få bra tilbakemeldinger!

 

Haha, da går vi på samme linje! Begynte på 1.-året nå i forrige uke. :p

 

Skulle egentlig hatt gym idag vi også, men var noe feil med timeplanen, så fikk heller tidligere helg! :)

 

Satser på å få 6er i gym. Tror jeg skal klare det lett, bare jeg gidder å gjøre en innsats (de andre i klassen er ikke særlig aktive akkurat...) :blush:

 

 

Sånn er det faktisk i min klasse også, det virker som om alle er en gjeng med slappfisker!

Vi fikk den beste gym læreren, eller med andre ord, hun som har de tyngste gymtimene. Vi skulle egentlig ha gym idag men nei, vi skulle få informasjon :(

Lenke til kommentar

Takk.

Skal uansett ha nedtrekk før markløft, og det er fordi då varmar eg opp muskelaturen i rygg/nakke.

Då er det kanskje greit å ta markløft f.eks. måndagar og Kneløft f.eks. Torsdagar?

 

Takk for tipset med rekkefølga, men som sagt er f.eks. nedtrekk for å varme opp for tunge løft i mark.

Jeg ville valgt markløft først. Ser ikke helt poenget med å varme opp øvre del av rygg og nakke så ufattelig mye før markløft. Viktigste er korsryggen, bena, og gradvis oppvarming med markløft. Og som det ble sagt: ta bicepscurl og tricepspress helt til slutt.

Lenke til kommentar

Herregud, må få ut litt frustrasjon. Når jeg, en gutt på 80kg står og sliter meg gjennom knebøy, markløft og benkpress for å bli større. Marsjerer en fyr i sikkert 20-25 års alderen inn, det første han gjør er å ta bicepcurls etterfulgt av franskpress. Hvordan så han ut? enorm. Han hadde armer på størrelse av mitt lår, han var ripped så vär eneste sene og blodåre i halsen syntes og ryggen var kjempe bred. Jeg må si det er frustrerende.

Lenke til kommentar

Dette skjønner ikke jeg meg på heller. De såkalte "bolerne" presser seg til maks hver gang, får hjelp på hver repetisjon, grynter og skriker, i øvelser som bicepscurl og franskpress. Dette vil ikke i min bok gi progresjon. Ligger svaret i veksthormoner? Steroider?

 

(Dette er så klart ikke rettet mot folk som har jobbet seg opp mot en stor og sterk kropp, men dem som i teorien aldri burdeh havnet der med deres metoder).

Lenke til kommentar

Ikke at jeg selv er opptatt av å bli på størrelse av de(men vil så klart vokse), men synes det virker så rart. Nå skal det nevnes at jeg får bare et kort innblikk i treningen deres ettersom jeg er mest opptatt av min egen, men etter å ha sett de 6-7 ganger på senteret hadde man forventet at en av de gangene hadde de iallefall holdt på markløft/bøy.

Lenke til kommentar

Har sett folk som bare trener armer (masse øvelser per muskel), benk, pec-dec osv som er mye større enn meg. Enda det virker som de fleste av dem trener rent også. Er ikke noe særlig bole-miljø her jeg kommer fra som jeg veit om. Kjenner heller ingen som boler.

 

Synes det er litt rart hvordan folk blir så store og sterke ved å trene "feil" (i min bok), kontra meg som tar det mer seriøst enn de fleste jeg kjenner. Virker ikke som de har noe spesielt kosthold heller. Går vel mest i brødskiver der...

Lenke til kommentar

Boler de så bygger de 100% mer en deg selv om de ikke drar på gymmet.

Så da kan de godt holde på med isolasjonsøvelsene sine.

Ett av problemene er at de er sterkere en senene i kroppen så tunge baseøvelser skader mange seg på.

 

Såg en av de større gutta ta benkpress i sånn maskinstang-ting, tok 60kg, men det virket veldig tungt, slikt er jo litt merkelig.

Lenke til kommentar

Utfører man volum-rep rett så skal den eksplosivt opp til 95% for å så ikke hvile før den går sakte (2-3s) ned for å så ikke stoppe i bunn men fortsette på neste rep.

 

Dvs en god rep kan være tung.

Når jeg trener i uke 1 er det nesten like tungt som i uke 6.

Lenke til kommentar

Noen som har sjekka ut han her eller?

 

http://www.scoobysworkshop.com/index.htm

Gode gamle Scooby ja :) Han har myyyye gratis info på sida og mange bra videoer :)

 

Scooby er vell over 50 nå? Han holder seg godt.

 

Jeg har trent hans "Intermediate Workout Plan" en god stund nå. Vet det er masse isolasjonsøvelser. Men jeg har vokst utrolig mye etter jeg begynte på den, enn f.eks stronglift. Snakker om overkroppen her, da det er mest fokus på overkroppen også.

 

Edit: Det skal kanskje sies jeg har trent fullkrops i rundt 1 år, forskjellige programmer, ryp og stronglifts f.eks. Så det var kanskje på tide med ett slikt program nå.

Endret av Overdox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...