Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Takk og et annet lite spørsmål mens jeg er igang:

Jeg har akkurat begynt å trene litt hjemme, er det best å ta 50armhevninger hver dag eller annenhver? Med tankte på at musklene må vile, men trenger de et helt døgn så lenge jeg ikke tar mer en 50armhevniger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er bedre å ta få armhevinger og ta på en sekk og legge på noen 1 kg pr 3de trening , enn å ta 50 på hver trening, da vil du bare øke oksygenopptaket, utholdenheten og glykogenlagringen.

Ingen av de vil få musklen til å vokse.

Da må du ha en progresjon og spise nok mat.

Lenke til kommentar

Kreatin blandes vel oftest i vann, eller inn i en proteinshake...Absolutt ikke i appelsinjuice eller sitrusfrukt-juicce..

 

De 5 første dagene skal du ta 5g (ca 2 toppede teskjeer) kreatin 4 ganger om dagen, sånn at du får i deg 20g om dagen..Dette er for at lagrene skal fylle seg opp fortere..

 

Fra og med den 6. dagen, anbefales det å ta 5g kreatin på hviledager, og 10g (5g før trening og 5g etter) på treningsdager..

 

Hvis du ikke helt vet hva slags kreatin som er bra, så anbefales denne fra tn.no på det sterkeste:

 

http://www.tn.no/shop/shopexd.asp?id=24

 

ops, leste ikke editen BaX :blush:

Endret av Camron
Lenke til kommentar
Jeg og en kamerat lurer på om vi skal bestille litt Kreatin.

Men hvordan setter jeg det til livs da? :p Skal det blandes med noe spessielt?

 

Edit: Fant det ut.. Får bare håpe det gir resultater nå da :)

hvordan ser kostholdet ut da? husk at kreatin ikke er noe vidunderstoff som gjør at dere kan bygge på jordbær-is.

Lenke til kommentar
Jeg og en kamerat lurer på om vi skal bestille litt Kreatin.

Men hvordan setter jeg det til livs da? :p Skal det blandes med noe spessielt?

 

Edit: Fant det ut.. Får bare håpe det gir resultater nå da :)

hvordan ser kostholdet ut da? husk at kreatin ikke er noe vidunderstoff som gjør at dere kan bygge på jordbær-is.

Eneste man får av kreatin er jo litt ekstra bloat(musklene tar opp litt mer vann)

Og litt bedre utholdenhet(hva skal man med det hvis man ikke er en profesjonell utøver)

Lenke til kommentar
Å deffe samtidig som man øker i muskelmasse vil jeg si at er en umulig oppgave.

Det kommer jo selvsagt an på formen man er i.

Har man haugevis av overflødig fett og er temmelig utrent vil det gå an til et visst punkt.

Jeg mener at man ikke kan få i pose og sekk. Å at man bør konsentrere seg om en ting av gangen for best resultat.

Lenke til kommentar

Det stemmer,

 

Det at nybegynnere kan gjøre begge deler samtidig for en stund er fortsatt på kcal overskudd for å bygge muskler, men siden kroppen får en forandring i trening og kosthold forbrenner dem fett mens dem går opp i masse - men bare i begynnelsen.

Lenke til kommentar

Det er kun siden musklene på det stadiet ikke trenger like mye stimulering for og vokse. Ei heller like mye proteiner.

 

Å dette er jo snakk om et kort tidsrom, 3-6 måneder max. Avhenger jo litt hvordan man trener.

 

Mener fortsatt at for best resultat så fokuserer man på en ting.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar
  Det er kun siden musklene på det stadiet ikke trenger like mye stimulering for og vokse. Ei heller like mye proteiner.

 

Å dette er jo snakk om et kort tidsrom, 3-6 måneder max. Avhenger jo litt hvordan man trener.

 

Mener fortsatt at for best resultat så fokuserer man på en ting.

Vi er fortsatt enige. :thumbup:

 

 

Man må bestemme seg og man må spise riktig.

Blir feil åbestemme seg for ryp så er man sløv med kosten,

Da må man iallefall ikke komme her å si ar programmet ikke fungerer.

(ikke at noen har sakt det nå)

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...