Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pannekaker med blåbærsyltetøy? :hmm:

 

Interessant med slikt. Planlegger å lære mer om det dette skoleåret, gjennom egne studier, samt biologi og gymnastikk på skolen :) Skal bli et godt trenings- og studiår dette, har høye forhåpninger og forventninger.

Du går VG3? Gym på VGS var i hvert fall bedrøvelige saker når det gjaldt styrketrening. Ok teori på kardio, da.

Pannekaker med blåbærsyltetøy må du virkelig prøve, det er nesten like godt som pannekaker med bacon :)

 

Ja, går VG3. Vi gikk gjennom kompetansemål og slikt i dag, og skjønte raskt at det ikke kom til å bli så mye styrketeori ja. Er størst vekt på egentrening osv. Man skal vise ferdigheter i en individuell idret og i en lagidrett. På individuell idrett får man lov å velge styrkeløft, så tenker jeg skal få til det ganske bra ;) Skal sette sammen et treningsprogram osv. Tror det skal gå fint ja :)

 

Læreren min er en typisk Olymptiatoppen-gutt, han er friidrettstrener på fritiden, og er av typen "tynn og sprek", god kondis osv. Han mener proteinpulver kun er noe poeng i om man er toppidrettsutøver, og han ler av alle andre som tar det. Tror han har mye peiling på kardiotrening, men ellers virker han meget utdatert.

Han mener proteinpulver kun er noe poeng i om man er toppidrettsutøver, og han ler av alle andre som tar det.

 

Hils ham fra ALLE oss her på forumet og rop han inn i øret at :"DU ER EN NOOB!"

Lenke til kommentar

Noen svømmere her som kan si litt hvordan man burde legge opp et pass?

 

Noen som har linker til gode filmer med svømme teknikker o.l?

 

Michael phelps svømmer Crawl som du ser fra mange vinkler, ikke noe forklaring innat videon. Men du ser temmelig godt hva han gjør

 

 

 

Anbefaler deg også å kjøpe denne Svømmeteknikk DVDen den er dyr, men forklarer veldig godt hvordan man skal utføre de forskjellige svømmeartene.

Endret av Sno
Lenke til kommentar

Takker så meget Sno. Har du noen tips til hvordan legge opp en svømmeøkt på 1-2 timer, engang i uken? Hvordan jeg burde øke progresjon, skifte stiler, generelt tenke på?

 

:)

 

Jeg er min egen trener, så det jeg sier er etter egen erfaring og lesing. Men kan prøve :) hva vil du bli bedre i? er det kjappere i vannet? Mer utholden? bedre teknikk, forbrenne fett osv?

Endret av Sno
Lenke til kommentar

Det kan jeg være enig i. Har som mål å delta i et triathlon neste år, så jeg må få trent opp litt generell ben og ryggstyrke. Har vært dårlig på det tidligere. Nå må jeg bare få bedre kondisjon, sterkere lår og trent sykkelteknikk. Svømming kan jeg og løp skal ikke by på store problemer.

Lenke til kommentar

Det kan jeg være enig i. Har som mål å delta i et triathlon neste år, så jeg må få trent opp litt generell ben og ryggstyrke. Har vært dårlig på det tidligere. Nå må jeg bare få bedre kondisjon, sterkere lår og trent sykkelteknikk. Svømming kan jeg og løp skal ikke by på store problemer.

 

Hva med å kjøre tech nutrition sitt program "trening for idrett"?

Lenke til kommentar

Du kan lese litt om det her.

 

Jeg trener med 60 % av 1RM, noe som høres lite ut, men med over 100 reps stiller det seg litt annerledes. Jeg trener også uten små pauser på toppen for å få justert ben stilling osv, slik at jeg nærmest konstant er i bevegelse. Kommer til å få gode mengder melkesyre med andre ord. Hver gang jeg klarer over 90 reps skal jeg øke med ca 3.5 % neste gang.

 

Gleder meg til å komme i gang med svømming og løp, blir verre med sykkel. Blir mye spinning i vinter rettere sagt. Maken til kjedelig sport skal man lete lenge etter.

Lenke til kommentar

Takker så meget Sno. Har du noen tips til hvordan legge opp en svømmeøkt på 1-2 timer, engang i uken? Hvordan jeg burde øke progresjon, skifte stiler, generelt tenke på?

 

:)

 

Jeg er min egen trener, så det jeg sier er etter egen erfaring og lesing. Men kan prøve :) hva vil du bli bedre i? er det kjappere i vannet? Mer utholden? bedre teknikk, forbrenne fett osv?

 

Til å begynne med teknikk og utholdenhet, men etterhvert håper jeg på å "sprinte" mer :p

Lenke til kommentar

Takker så meget Sno. Har du noen tips til hvordan legge opp en svømmeøkt på 1-2 timer, engang i uken? Hvordan jeg burde øke progresjon, skifte stiler, generelt tenke på?

 

:)

 

Jeg er min egen trener, så det jeg sier er etter egen erfaring og lesing. Men kan prøve :) hva vil du bli bedre i? er det kjappere i vannet? Mer utholden? bedre teknikk, forbrenne fett osv?

 

Til å begynne med teknikk og utholdenhet, men etterhvert håper jeg på å "sprinte" mer :p

 

Da anbefaler jeg deg å tenke mye på teknikk når du svømmer. Prøv å ikke stress og ta en ting om gangen. f,eks når du svømmer crawl så tenker du først på armtak, så kan du tenke på beintak. Når du blir bedre så setter du det sammen osv.

 

i starten kan du kjøre 200m x5. Ta de rolig og tenk på teknikk. Etter hvert så kan du kjøre 200m med høyere intensitet og kanskje fler viss du orker det.

 

Viss du først og fremst skal svømme for å bli bedre og kjappere i svømming ville jeg svømt crawl. Men det blir mer variasjon viss du deler opp treninga i en crawl del og en bryst del. Jeg hadde lagt mest vekt på crawldelen viss jeg hadde vært deg.

 

Sjekk ut denne siden for programmer. http://swimming.about.com/

Endret av Sno
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...