Kranjcar Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Jordbær pluss litt melk (skummet) oppå er da vel ikke direkte usunt er det ? Hva i det er usunt? Meget sunt, vil jeg si. Bær og melk er vel noe av det sunneste man finner? Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Jeg.. spiste nettop to kurver med bær . Hatt noe satans søtsug etter sommerferien (6 uker på søt-tralla deluxe...). Hatt lyst på jordbær i 4 dager nå... Lenke til kommentar
Slaps Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 (endret) Jordbær er jo sunt , men i en viss mengde da to kurver er kanskje litt mye. Det kan gå utover magen. Endret 19. august 2010 av Slaps'ærn Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Da får magen pinadø lide litt! Tror jeg skal ut å plukke multe snart og lage meg mer syltetøy ... Lenke til kommentar
Hestekølle Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Spørsmål: Trente interval i dag (4x4 min, relativt intenst) og så 20 min på trimsykkel etterpå, med moderat og jevn intensitet og motstand i tråkkene. Når jeg kom hjem åt jeg to hjemmelagde burgere og sovnet like etterpå. La meg i senga og sov i ca 2 timer. Er ikke første gang jeg sovner etter at jeg har trent, men som regel er jeg ganske "pigg" etter trening. Hvorfor dette? Lenke til kommentar
War Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Insulinfølsomhet + karb? Kanskje du bare var sliten. Lenke til kommentar
Hestekølle Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Insulinfølsomhet + karb? Kanskje du bare var sliten. Hei Hva betyr første linja? Kjørte meg selv temmelig hardt i dag ja, men følte meg ikke spessielt sliten etterpå. Hele t-skjorta var gjennomsvett og kjølte ned ganske fort, begynte å fryse like etterpå som følge av svetten. Lenke til kommentar
War Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Insulinfølsomheten er et mål på hvor effektivt man lagrer næring etter et måltid. Selektiv lav insulinfølsomhet i fettcellene + høy i musklene = optimal næringspartisjonering. Oppnås via omega-3 fettsyrer og trening Høy insulinfølsomhet Mer trykk i musklene, stabil energi Fungerer dårlig mentalt og fysisk på lavkarbdiett = Høyere karbohydratinntak Lav insulinfølsomhet Store svingninger i energinivå etter karbmåltid Fungerer utmerket på lavkarbdiett = Kun karb etter trening Det er sånn man velger lavkarb eller ikke på en diett. Lenke til kommentar
HalogenpæreUtenLys Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Næringen holder seg inni egget den Ingen vits i å overanalysere. Gjør som du foretrekker! Det skal jeg.. Har det noe å si hvor lenge man koker eggene, i forholdte næringen man får ut av dem? Hardkokt, då utnyttar kroppen mest av proteinet. ..heretter hardkokt (takk) Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Lavkarbo ftw? http://www.dagbladet.no/2010/08/13/tema/helse/kosthold/mat/ernering/12945921/ Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Det der frister faktisk noe helt insane å gjøre! Stikke uti skauen å lage ei leirhytte og bo der i ett år. Leve på fisk og jakt Lenke til kommentar
War Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 (endret) Merk at det er visse usannheter med tanke på turen hans. Han hadde en hytte hvor det var dusj, støm, hvor han blogget fra, ladet batterier Osv. Blir mer som en leirskole en 1 år i marka som det ser ut som. Han har fått mye pepper av jegere på kammeret.no Endret 20. august 2010 av War Lenke til kommentar
phax Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Har det noe å si da? Målet var vel såvidt jeg klarer se bare å leve av den maten man finner i naturen. Ikke leve i som en huleboer uten strøm, do, dusj og slike goder. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Det driter da vel egentlig jeg strengt tatt i ... Skal snart uti skauen igjen og sove under tarp i hengekøye i det herlige høstværet. Må bare kjøpe utstyret først. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 "- Jeg begynte denne turen som overvektig og usunn, og avslutter den sunn og frisk." "Clausen hadde lagt på seg mange kilo før turen ved å spise mye karbohydrater som ris og pasta" Drakk han melk før han tok turen i skauen? Da blir man overvektig og usunn av melk! Spiste han grønnsaker før "villmannsåret"? Da blir man overvektig og usunn av grønnsaker! At sammenheng ikke er det samme som årsak er visst ikke så lett å forstå for enkelte. Lenke til kommentar
phax Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 (endret) Sant nok, det er vel mye sannsynlig at han hadde et langt lavere kaloriinntak enn tidligere når han ble avhengig av å skaffe maten sin selv i skogen. Blir spennende å se om han klarer holde vekta nede nå når han bare kan svippe ned på rema og hamstre inn egg & bacon. Endret 20. august 2010 av phax Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Jeg tror jeg har blitt addicted to pølsepålegg etter ferien Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Sikkert litt dumt spørsmål, men får man bedre lungekapasitet ved kondistrening? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 (endret) Jeg har i hvert fall fått det, NothinDoin. I hvert fall; Jeg føler jeg har fått det. Endret 20. august 2010 av Vertical^ Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Sikkert litt dumt spørsmål, men får man bedre lungekapasitet ved kondistrening? Ifølge leger innenfor fagfeltet, nei. Det som etter sigende forbedres er gasskiftekapasitet, hvor fort man nyttegjør ny luft i lungene og hvor fort man klarer å skifte ut luften i lungene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå