HValder Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Nr 1 er feil, kaloriar er ein energibetegnelse og energi kan ikkje forbrennast. Kroppen brenner enkle karbohydrater for å vinne energi, andre stoff brytast ned til enkle karbohydrater før det forbrennes. Dersom det er mykje (relativt) til overs lagrast det som feitt. Hva skjer da hvis man ikke har inntatt fett? (dumt spørsmål kanskje, men spør allikevel) Då går du glipp av essensielle feittsyrer, som har andre funksjonar i kroppen. Lenke til kommentar
PureChaos Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Men kan fint legge på seg fett for det, karbohydrater og proteiner kan gjøres om ved kalorioverskudd. Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Korleis veit ein kva som er sitt eige kcal-nivå? Jeg har et excelark på akkurat det. Parametrene er høyde, vekt, alder og kjønn. Det excelarket gir verdier for å gå ned i vekt, vedlikeholde og å gå opp i vekt. Så om du lurer er det bare å fyre avgårde det jeg trenger å vite så får du kcalbehov for forskjellige mål EDIT: glemte jo av et viktig parameter: hvor mange ganger man trener i uka... Høgde: ca. 174 cm, trur eg. Vekt: 60 kg Alder: nylig 17 Kjønn: Gutt/mann Antall treningar i veka: 2-3 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Korleis veit ein kva som er sitt eige kcal-nivå? Jeg har et excelark på akkurat det. Parametrene er høyde, vekt, alder og kjønn. Det excelarket gir verdier for å gå ned i vekt, vedlikeholde og å gå opp i vekt. Så om du lurer er det bare å fyre avgårde det jeg trenger å vite så får du kcalbehov for forskjellige mål EDIT: glemte jo av et viktig parameter: hvor mange ganger man trener i uka... Høgde: ca. 174 cm, trur eg. Vekt: 60 kg Alder: nylig 17 Kjønn: Gutt/mann Antall treningar i veka: 2-3 Your approximate daily caloric maintenance level is:2145 calories (kcal) Your daily caloric goal in order to lose weight should be between:1145 to 1645 calories (kcal) Your daily caloric goal in order to gain weight should be between:2395 to 2645 calories (kcal) Lenke til kommentar
War Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Men kan fint legge på seg fett for det, karbohydrater og proteiner kan gjøres om ved kalorioverskudd. Stemmer, men hvem/hva sikter du til? Lenke til kommentar
PureChaos Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Men kan fint legge på seg fett for det, karbohydrater og proteiner kan gjøres om ved kalorioverskudd. Stemmer, men hvem/hva sikter du til? De to postene over min. Spesielt Doofenschmitz sitt spørsmål om hva som skjer hvis man ikke spiser fett, etter at HValder sa at man legger på seg fett ved kalorioverskudd. Svaret han da fikk var at man går glipp av essensielle fettsyrer, men jeg tenkte det var greit å legge til at man kan legge på seg fett, selv om det ikke er fett som gjør at man går i overskudd. Lenke til kommentar
War Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Da forstår jeg og det stemmer. Trenger man 3000kcal og man spiser 5000kcal så legger man på seg uansett hvilken mat det er/p/f/k. På samme måte så legger man ikke på seg om man trenger 3000kcal og spiser 3000kcal i rent fett, så man behøver ikke redusere fettet i kosten osv av andre grunner en å få ned kcal om det er et problem å holde kvota. Lenke til kommentar
phax Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Et kosthold med 100% fett er neppe særlig gunstig for helsa. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Et kosthold med 100% fett er neppe særlig gunstig for helsa. Godt vi ikke drar ting for langt Lenke til kommentar
phax Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Det var War sine ord, ikke mine. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Det var War sine ord, ikke mine. Han sa at det ikke var relevant i forhold til kacl over/underskudd om det kom fra fett, proteiner eller karb, ikke at det var sunt å leve på fett .. Lenke til kommentar
Hestekølle Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Your approximate daily caloric maintenance level is:2145 calories (kcal) Your daily caloric goal in order to lose weight should be between:1145 to 1645 calories (kcal) Your daily caloric goal in order to gain weight should be between:2395 to 2645 calories (kcal) Hvor fant du den kalkulatoren? Lenke til kommentar
HalogenpæreUtenLys Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Har det noe å si hvor lenge man koker eggene, i forholdte næringen man får ut av dem? Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Næringen holder seg inni egget den Ingen vits i å overanalysere. Gjør som du foretrekker! Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Your approximate daily caloric maintenance level is:2145 calories (kcal) Your daily caloric goal in order to lose weight should be between:1145 to 1645 calories (kcal) Your daily caloric goal in order to gain weight should be between:2395 to 2645 calories (kcal) Hvor fant du den kalkulatoren? Her Midt på sida melder man seg på newsletters og så får du den kalkulatoren. Er ikke sikker, men mener å huske at den er laget ved Massachusets state university eller no sånt... Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Et kosthold med 100% fett er neppe særlig gunstig for helsa. Litt overdrevent. Men jeg tror mer på å få kalorier ifra mat med relativt mye fett, fordi denne maten har mer protein enn karbohydratkilder. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Har det noe å si hvor lenge man koker eggene, i forholdte næringen man får ut av dem? Hardkokt, då utnyttar kroppen mest av proteinet. Lenke til kommentar
War Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Pga Biotin /avidin og bindingene til proteinmolekyler /ustabilitet/ varme osv. Samme grunn som at rått egg er fyfy. Ikke bare pga man får -50% opptak av protein, men pga bakteriene. Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 (endret) Høgde: ca. 174 cm, trur eg. Vekt: 60 kg Alder: nylig 17 Kjønn: Gutt/mann Antall treningar i veka: 2-3 Your approximate daily caloric maintenance level is:2145 calories (kcal) Your daily caloric goal in order to lose weight should be between:1145 to 1645 calories (kcal) Your daily caloric goal in order to gain weight should be between:2395 to 2645 calories (kcal) Takkar så mykje. Endret 19. august 2010 av Alliha Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Jordbær pluss litt melk (skummet) oppå er da vel ikke direkte usunt er det ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå