Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
DC utøvere vil få en kropp som er like stor som en annen bygger, men vil være sterkere.

 

Med ryp vil man faktisk kunne bygge en grei kropp uten å være sterk.

pga man vil bygge på lette vekter etter en SN.

hehe. er vel ingen fordel å være svak akkuratt men.

Lenke til kommentar
nei, men ikke alle har 13000 gram protein pr mnd heller .

3-4K pr mnd. lol da vil jeg heller trene ryp 3-4 ganger så er styrke prog så ryp igjen.

 

Man øker jo styrke på ryp også, etter hver syklus løfter man mer enn man har klart før.

Hehe du sier noe.......

Lenke til kommentar

Hadde en ganske kjedelig opplevelse under treningen i dag.

 

Som jeg har sagt tidligere i tråden, så har jeg jo ganske lett skjelett men små ledd (ektomorf).

 

Når jeg skulle ta arnoldpress, skulle jeg ta 2x20kg (frivekter). Jeg klarte 4 repetisjoner, men syntes det var tungt. Da jeg skulle ta den femte repetisjonen, skjedde det noe på veien ned.

 

Plutselig hoppet skulderleddet ut av skulderen og all kraften i armen stoppet som resulterte i at vekten falt rett ned. (jeg sa til spotteren min at han måtte passe godt på når jeg løftet så mye over hodet, men det gikk litt for raskt til at han kunne reagere).

 

Fikk vondt, men det gikk over etterhvert. Det skal sies at jeg faktisk klarer å strekke armene ut av leddet, så det skal kanskje ikke så altfor mye til før dette skjer. Kjenner det litt i skulderen nå i ettertid også.

 

Litt spesielt er det likevel når flaskehalsen på treningen er skjelettet og ikke musklene.. :hmm:

 

Lagde også en liten skisse raskt i paint for bedre å illustrere hvordan leddet falt ut..

post-214-1119297864_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Når jeg kjører bein relativt tungt tar jeg pause helt til jeg har fått litt av pusten igjen ca 1-2 min, så kjører jeg igang igjen. Gjør dette for at lårene er såpass store og jeg føler at jeg ikke får noe effekt hvis jeg har lav intensitet.

 

I øvelser der det er mindre muskelgrupper, f.eks biceps bruker jeg litt lengre pauser 4min ca. Men kjører der litt legger mellom settene.

 

Kjører jeg lav rep på benk bruker jeg 5 min pauser, 6-10 har jeg litt kortere pauser.

 

Men er jo noen ganger man glemmer seg, folk er så fæl å prate når man skal trene.

Lenke til kommentar
Eg er 14 år og trener 2-3 timer kvar dag

Hvis du trener _styrke_ 2-3 timer hver dag blir det lite produktivt........ Jeg ville foreslå at du MAKSIMALT trener 45minutter av gangen jeg. Viktig å presisere at dette gjelder styrke trening da.........

Endret av j0 Ø.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...