Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sheiko syns jeg var et artig program iallefall. Har pløyd igjennom en god del forskjellige programmer opp igjennom år. RYP, DC, SL, Sheiko og et par andre mindre kjente programmer og litt egenkomponert.

Kjører nå egenkomponert trening samtidig som jeg planlegger å prøve ut Wendlers 5/3/1. Noen som har erfaringer med det? Virker som det er "the shit" innen treningsprogrammer nå hvis man leser litt på treningsforum.no

Lenke til kommentar

Veldig imponerende bein (^^,), og veldig artig program det der!

Jepp, kjempemoro.

Var bra sliten da jeg kom hjem, en slik pose boil in bag ris, 2 kyllingfileter og halvannen liter saft. Så fort det var nede sovna jeg på senga en liten time <3

Lenke til kommentar

Etter at folka i Bildetråden konkluderte med at jeg var for feit så har jeg starta med løping. Har nå hatt 5 dager med Geriljakardio, og det er forsåvidt greit.

Men når jeg er så fornøyd så kommer lillebror og sier at 4x4 brenner mer fett?

Jeg er i utgangspunktet ikke så gla i å løpe (fordi jeg har dårlig kondis :whistle: ) så gerilja passet meg fint siden jeg klarte å holde fokus i de 12 minuttene det tar. Men burde jeg bytte til 4x4 for bedre effekt?

Lenke til kommentar

Merk at nedgang i fettprosent er lik om man ligger på sofaen i kcalunderskudd eller kjører intensiv ditt og datt-kardio.

Man skaper et kcal-underskudd på den måten man vil, men 4x4-geril-osv har andre fordeler som økt utholdenhet og annet bonussnacks.

Husk å tren med vekter også ellers ryker 50/50 masse /fett.

Lenke til kommentar

Etter at folka i Bildetråden konkluderte med at jeg var for feit så har jeg starta med løping. Har nå hatt 5 dager med Geriljakardio, og det er forsåvidt greit.

Men når jeg er så fornøyd så kommer lillebror og sier at 4x4 brenner mer fett?

Jeg er i utgangspunktet ikke så gla i å løpe (fordi jeg har dårlig kondis :whistle: ) så gerilja passet meg fint siden jeg klarte å holde fokus i de 12 minuttene det tar. Men burde jeg bytte til 4x4 for bedre effekt?

Ikke for å ødelegge moroa. Du går ned i vekt fordi andre sier du burde? :nei:

Kjører nå egenkomponert trening samtidig som jeg planlegger å prøve ut Wendlers 5/3/1. Noen som har erfaringer med det? Virker som det er "the shit" innen treningsprogrammer nå hvis man leser litt på treningsforum.no

Husk at man skal begynne med %90 av 1RM. Også overstiger man aldri %95 av "1RM". Forsåvidt, øker du også 2kg på overkroppøvelser og 4kg på under kroppøvelser hver månd. Så du øker kun 4kilo på din nye 1RM, og da vil det ta seg et stykke før du trener med 1RM'din.

Men som Wendler sier, det er ikke om å slå din 1RM. Men heller se om man klarer flere reps på en bestemt vekt. Gjerne prøv det, men jeg fant ut at det ble for mye system på meg. Er jo slik at man nesten ikke kan droppe en trening, fordi man følger et måndssytem.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Ikke for å ødelegge moroa. Du går ned i vekt fordi andre sier du burde? :nei:

Trener jo for å se bra ut så ja?

Pijus du må lese bildetråden side 8 ;)

"Om du hadde kjørt en deff nå så tror jeg du hadde sett noe a là en gresk statue under det lille fettet du har der " var det JEG som skrev, det var ment som en kompliment ;)

Jeg vil aldri kalle noen feit med mindre de driter i seg selv og hvordan de ser ut, da fortjener man å få det slengt etter seg :ph34r:

Zepticon har åpenbart trent formålsmessig såeeeeee... Feit? Nope... :)

EDIT: tegnsetting

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Du kan kjøpe Zink, magnesium og B6 på apoteket ja.

Det kan heve kroppens naturlige hormonproduksjon med 30% , men kun opp til normal ikke over.

Dvs fylle på om det blir lavt pga trening.

Noen får bedre søvn = restitusjon + muskelkramper forsvinner.

Vanskelighetene med zma og forskning er at man kan observere 0 økning i hormonproduksjon og konkludere med at det ikke har effekt.

Men testpersjonene hadde normale verdier fra før osv.

Endret av War
Lenke til kommentar

Noen som har noen ord om Q10?

Leste en artikkel i ViMenn som konkluderte med at etter at man fyller 25ish så kan tilskudd av q10 hjelpe muskulatur til å utnytte energi like bra som når man er yngre.

Tatt fra lommelegen.no [sitat] Da organismen krever energi til alle sine funksjoner og Q 10 er en nødvendig del av cellenes energiskapende system, er stoffet en absolutt forutsetning for at celler, vev og organer kan fungere best mulig. [/sitat]

*lure lure*

Q10 tilskudd er ikke noe jeg har lest noe som helst om før og det er dyrt så jeg vil gjerne gjøre så mye research som mulig før jeg eventuelt begynner med det...

EDIT: Hvorfor funker ikke sitering, lenker eller noe som helst av tilleggsfunksjonene?

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Spennende. Q10 ser ut til å være en særdeles sentral komponent i energiproduksjonen.

Sitat Wikipedia:

This oil-soluble substance is present in most eukaryotic cells, primarily in the mitochondria. It is a component of the electron transport chain and participates in aerobic cellular respiration, generating energy in the form of ATP. Ninety-five percent of the human body’s energy is generated this way.

Soyabønner og grisehjerte har rikelig av Q10, ifølge Wikipedia.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...