Ozelot Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Kanskje du trenger magnesium? Saltmangel kan også forårsake kramper så vidt jeg vet. magnesium i tablettform eller via maten? Lenke til kommentar
plumbum_pb_bly Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Kanskje du trenger magnesium? Saltmangel kan også forårsake kramper så vidt jeg vet. magnesium i tablettform eller via maten? Det spiller vel ingen rolle, så lenge man får nok? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Det jeg siktet til, var; hvor er det lettest å få i seg magnesium(via mat)? Jeg får kramper selv(men ikke av styrketrening), og gidder ikke å tygge magnesiumtabletter. Lenke til kommentar
plumbum_pb_bly Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Det jeg siktet til, var; hvor er det lettest å få i seg magnesium(via mat)? Jeg får kramper selv(men ikke av styrketrening), og gidder ikke å tygge magnesiumtabletter. Jeg tar ZMA. I begynnelsen fikk jeg mer livaktige drømmer av det, men nå er det eneste jeg merker at jeg får småkramper hvis jeg ikke tar det på en uke eller så ... Jeg merker ingen forskjell på én eller tre tabletter. (Henholdsvis 150 og 450 mg Mg.) Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 (endret) Skal begynne på RYP om 2 strakser, men har et lite spørsmål om kosthold: Hvis mamma lager middag, hvordan kan jeg da finne ut hvor mange proteiner og karbs middagen inneholder? Må jeg gå på hver pakke å sjekke, dele, gange ditt og datt eller er det noen ca mål for vanlige middager? Endret 31. juli 2010 av NothinDoin™ Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Det må du, så heller gi faan å spis ;D 1 Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Hva skal jeg ellers spise? Pleier ikke ha tid til å mekke middag selv. Lenke til kommentar
Grand Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 spis vanlig mat og spis deg god og mett så tror jeg ikke du trenger å måle opp proteiner osv. Viss du vil ha ekstra proteiner så kan du drikke mye melk og spise nøtter. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Skal begynne på RYP om 2 strakser, men har et lite spørsmål om kosthold: Hvis mamma lager middag, hvordan kan jeg da finne ut hvor mange proteiner og karbs middagen inneholder? Må jeg gå på hver pakke å sjekke, dele, gange ditt og datt eller er det noen ca mål for vanlige middager? Om du er litt nybegynner, eller litt lat (slik som meg) så driter du i å telle kalorier:D Prøv heller å spis mye proteiner. DEt du kan sjekke er om det er mye kjøtt/fisk i maten og hvor mye proteiner det inneholder, Ta også en proteinshake om dagen så skal du ikke ha store problemer med å gå i overskudd. Etter noen uker så merker du om du gjør det rett, dvs, du går opp i vekt, eller står stille. Målet er å gå opp, og om du øker kroppsvekten samtidig som du øker trenings belastningen så er det god fremgang. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Når jeg først skal begynne å trene for fullt, skal det gjøres skikkelig. Lenke til kommentar
Grand Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Når jeg først skal begynne å trene for fullt, skal det gjøres skikkelig. man kan gjøre det skikkelig uten om å telle alle kalorier osv. Du kjenner kroppen din at du veit hvor mye mat du må ha og slikt, er bare å lytte til kroppen. Sånn med proteiner osv så kan du drikke melk, spise kjøtt, fisk eller kylling. Skal du opp i vekt ta noen ekstra skjeer med oliven olje etter middag. Mange folk som har god progresjon i styrketrening selv om de ikke teller proteiner og kalorier. Viss du har problemer med å gå opp i vekt kan det være en fordel å telle antall Kalorier. Jeg gjorde det under en bulk får å vite at jeg lå over dagsbruket mitt. Men ser ikke noe poeng i dette viss du har fin stigning etter et par uker. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Første økta i dag etter ferien. Dette blri skummelt Lenke til kommentar
Prince_ Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Noen som har et enkelt opplegg til en dame på 50år som skal gå ned et par kg i vekt? Det meste vil egentlig hjelpe, så lenge hun er i bevegelse, men trenger et opplegg på kostholdet. Lenke til kommentar
Grand Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Du må skrive opp hva du spiser på en dag og aktivtets nivået ditt. Da blir det litt lettere å se hvor mye mat du trenger om dagen osv Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 (endret) Skal begynne på RYP om 2 strakser, men har et lite spørsmål om kosthold: Hvis mamma lager middag, hvordan kan jeg da finne ut hvor mange proteiner og karbs middagen inneholder? Må jeg gå på hver pakke å sjekke, dele, gange ditt og datt eller er det noen ca mål for vanlige middager? Vei mat en liten stund, og lær deg f.eks hvor mye en potet inneholder og hvor mye en biff eller kyllingfillet inneholder, så tar du det omtrentlig på øyemål etterhvert. Du trenger ikke å være så veldig nøye på det, bare du veit det sånn ca så har du god kontroll. Endret 2. august 2010 av Sir-Andy Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Ok, will do Har en kompis som har kjørt programmet 4-5 ganger, kan jo spør han om råd. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Hadde det travelt i morges, så drakk kun 2 glass melk. Noe som resulterte i ekstremt oppblåst mage og smerte, ved slutten av dagen kastet jeg opp. Helvete, kan jeg ha blitt laktose intolerant? Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Litt gladhumor fra japan som start på dagen Lurer på hva de som laga det spillet der har røyka! http://www.youtube.com/watch?v=9hcElGydzb8&feature=player_embedded Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Spør trenings- og kostholdsveileder Børge Fagerli om råd til hvordan kostholdet kan tilpasses kroppen i nettmøte kl. 12.00. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Mens idag presterer Dagbladet denne artikkelen: http://www.dagbladet.no/2010/08/04/tema/klikk/trening/helse/12827461/ Skal bli gøy å lese spørsmålene og svarene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå