Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg siktet til, var; hvor er det lettest å få i seg magnesium(via mat)?

 

Jeg får kramper selv(men ikke av styrketrening), og gidder ikke å tygge magnesiumtabletter.

 

Jeg tar ZMA. I begynnelsen fikk jeg mer livaktige drømmer av det, men nå er det eneste jeg merker at jeg får småkramper hvis jeg ikke tar det på en uke eller så ... Jeg merker ingen forskjell på én eller tre tabletter. (Henholdsvis 150 og 450 mg Mg.)

Lenke til kommentar

Skal begynne på RYP om 2 strakser, men har et lite spørsmål om kosthold: Hvis mamma lager middag, hvordan kan jeg da finne ut hvor mange proteiner og karbs middagen inneholder? Må jeg gå på hver pakke å sjekke, dele, gange ditt og datt eller er det noen ca mål for vanlige middager?

Endret av NothinDoin™
Lenke til kommentar

Skal begynne på RYP om 2 strakser, men har et lite spørsmål om kosthold: Hvis mamma lager middag, hvordan kan jeg da finne ut hvor mange proteiner og karbs middagen inneholder? Må jeg gå på hver pakke å sjekke, dele, gange ditt og datt eller er det noen ca mål for vanlige middager?

 

Om du er litt nybegynner, eller litt lat (slik som meg) så driter du i å telle kalorier:D Prøv heller å spis mye proteiner. DEt du kan sjekke er om det er mye kjøtt/fisk i maten og hvor mye proteiner det inneholder, Ta også en proteinshake om dagen så skal du ikke ha store problemer med å gå i overskudd.

 

Etter noen uker så merker du om du gjør det rett, dvs, du går opp i vekt, eller står stille. Målet er å gå opp, og om du øker kroppsvekten samtidig som du øker trenings belastningen så er det god fremgang.

Lenke til kommentar

Når jeg først skal begynne å trene for fullt, skal det gjøres skikkelig.

 

man kan gjøre det skikkelig uten om å telle alle kalorier osv. Du kjenner kroppen din at du veit hvor mye mat du må ha og slikt, er bare å lytte til kroppen. Sånn med proteiner osv så kan du drikke melk, spise kjøtt, fisk eller kylling. Skal du opp i vekt ta noen ekstra skjeer med oliven olje etter middag. Mange folk som har god progresjon i styrketrening selv om de ikke teller proteiner og kalorier.

 

Viss du har problemer med å gå opp i vekt kan det være en fordel å telle antall Kalorier. Jeg gjorde det under en bulk får å vite at jeg lå over dagsbruket mitt. Men ser ikke noe poeng i dette viss du har fin stigning etter et par uker.

Lenke til kommentar

Skal begynne på RYP om 2 strakser, men har et lite spørsmål om kosthold: Hvis mamma lager middag, hvordan kan jeg da finne ut hvor mange proteiner og karbs middagen inneholder? Må jeg gå på hver pakke å sjekke, dele, gange ditt og datt eller er det noen ca mål for vanlige middager?

 

Vei mat en liten stund, og lær deg f.eks hvor mye en potet inneholder og hvor mye en biff eller kyllingfillet inneholder, så tar du det omtrentlig på øyemål etterhvert. Du trenger ikke å være så veldig nøye på det, bare du veit det sånn ca så har du god kontroll.

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...