Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Tror du må lese litt mer om DC, war :)

Det er vanlig å kjøre to-splitt i ett dc program. Man trener tre dager i uka. DVS: Hele kroppen 1.5gang per uke. Dette anbefaler Dante for folk som er reine...oppsettet er litt annerledes dersom man har svært god innhentingsevne/bruker AAS. I DC trener man alltid til failure(imotsetning til i RYP) og man ligger høyt på reps hele veien. DC er ett omfattende tema som krever mye lesing for å sette seg inn i, så denne forklaringen er alt for enkel.

 

 

Over til noe annet: Syns det var litt rart at man skulle bruke treningsverk som en faktor for å avgjøre om man skal ta flere sett, hvorfor det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
........Hvis du er vant til å alltid trene til utmattelse vil muligens Release YOUR Potential programmet kjennes lett ut. Men husk at du skal trene på overskudd for å få framgang..............

:!: Dette er du ikke enig i eller?

 

Trener du med 60 kg og stangerer vil ikke musklene vokse mer ved å ta neste trening på 50 kg så 55 kg så 60 igjen.

Da er det bedre å holde 60 noen treninger og heller få den positive efekkten av økt glykogenlagring og bedre oksygenopptak/utholdenhet.

 

Litt motstridende, kanskje? ;)

Endret av j0 Ø.
Lenke til kommentar

Jeg kan DC nå, halvparten er bare juks , for eks at man må ha 400gram protein pr dag som er en måte å få folk til å få i seg nok kcal på i usa der alle er redde for karbohydrater osv.

Om utmattelsetrening fungerer er det mange uenigheter om, man må ha en lengre hvilepause mellom øktene. Jeg snakket ikke om treningen i klartekst men prinsippene , progresjon, kcal overskudd og SN osv.

 

Ser ikke helt det motstridende i innlegget over, det ene er om rettningslinjer i ryp, dvs legg på ett sett til om kroppen din tåler det. Og det andre er når man stangerer med en vekt og ikke klarer og øke.

 

 

Børges uttalese om DC kosthold.:

Det er ingenting i veien for å legge proteininntaket så høyt som han anbefaler, han får jo resultater av det, men det må jo sies at dette ikke er støttet av forskning. Den termiske effekten er nevnt, og man kan også spekulere i om det rett og slett er en måte å få folk til å spise tilstrekkelig med kalorier på - protein vil jo da være det beste (om enn det dyreste) valget - samtidig som det er en måte å begrense hvor mye junkfood du stapper i deg (siden du først må spise proteinene og sannsynligvis blir mett av dette).

Endret av War
Lenke til kommentar
Over til noe annet: Syns det var litt rart at man skulle bruke treningsverk som en faktor for å avgjøre om man skal ta flere sett, hvorfor det?

 

Synnes det er en grei måte å vurdere det på.

Kroppen er det eneste som kan fortelle deg hvordan det ligger an.

Er du overtrent vil du kjenne det og føler du at du ikke har trent så tåler du en del trening og kan legge på ett sett til.

 

Utmattelse har liten betydning for muskelvekst, og kan faktisk være en ulempe hvis det reduserer belastningsprogresjonen, antall sett, og treningsfrekvensen. For utholdenhet er det gunstig. For maksimal styrketrening kan det være fordelaktig med trening til utmattelse, men helst mer nevrologisk utmattelse på typisk lavrepstrening enn den metabolske man prøver å oppnå på førutmattelsestrening (pre-exhaustion) med mange reps og supersett.

Endret av War
Lenke til kommentar

Det er sikkert mange som gjør det, men det vil være ugunstig for utholdenheten og trene styrke og ugunnstig for styrketreningen og trene utholdenhet.

Utholdenhetstrening er den beste måten og forbrenne muskler på.

kan jo bare ta en titt på sykkelister og sprintere.

Lenke til kommentar

vet, men jeg ville heller ha startet med noe lignende ryp og heller forandret på det enn å trent DC, både i forhold til fremgang og resultater iforhold til treningstid og kosthold.

 

RYP/HST = dokumentert .

En annen ting å ta med er at halvparten av klientene DC trener bruker dop offentlig, så man må ikke la seg lure av DC resultatene , skal nå sies at den andre halvparten trener reint, men ikke med noen bedre resultat enn ryp gir.

Lenke til kommentar
En annen ting å ta med er at halvparten av klientene DC trener bruker dop offentlig, så man må ikke la seg lure av DC resultatene , skal nå sies at den andre halvparten trener reint, men ikke med noen bedre resultat enn ryp gir.

Kjenner etpar som har trent både RYP og DC, men foretrekker DC. Tro meg, de var like fanatiske til RYP som deg, før. DC er fremfor alt morsommere å trene. Nå skal det sies at DC ikke har særlig mange klienter, en veldig stor andel kroppsbyggere... så da kommer det vel ikke som noen bombe at de bruker steroider.... Man må også huske på at selve DC programmet ikke er laget for å tjene penger(imotsetning til RYP som er fyllt med reklame for tn.no sine produkter)

Endret av j0 Ø.
Lenke til kommentar
Ser ikke helt det motstridende i innlegget over, det ene er om rettningslinjer i ryp, dvs legg på ett sett til om kroppen din tåler det. Og det andre er når man stangerer med en vekt og ikke klarer og øke.

Tror ikke helt du forstod hva jeg mente... Det står at man må trene i overskudd for å øke, men du anbefaler jo det motsatte.... altså ta det så tungt som mulig....

 

Synnes det er en grei måte å vurdere det på.

Kroppen er det eneste som kan fortelle deg hvordan det ligger ann.

Er du overtrent vil du kjenne det og føler du at du ikke har trent så tåler du en del trening og kan legge på ett sett til.

 

Utmattelse har liten betydning for muskelvekst, og kan faktisk være en ulempe hvis det reduserer belastningsprogresjonen, antall sett, og treningsfrekvensen. For utholdenhet er det gunstig. For maksimal styrketrening kan det være fordelaktig med trening til utmattelse, men helst mer nevrologisk utmattelse på typisk lavrepstrening enn den metabolske man prøver å oppnå på førutmattelsestrening (pre-exhaustion) med mange reps og supersett.

 

Her bomma du også litt med svaret.......

Det jeg snakker om er å bruke treningsverk som en indikator på hvor mye kroppen tåler/trenger... Det syns jeg virker utrolig rart, er jo veldig inviduelt om man blir støl eller ikke. Man vet heller ikke hvorfor man blir støl, og ingen har bevist noen sammenheng mellom stølhet og muskelvekst.. så jeg skjønner rett og

slett ikke hvorfor man skal ha med det i vurderingen. De andre punkta er jo greie.

 

Hva er en DC-trainee ?

En DC-trainee er en person som får personlig trening av Dante, altså han som kom frem til dette programmet(DC/doggcrapp). Man kan få personlig trening over internett. For å få personlig trening må man være villig til å gjøre absolutt alt han sier, dvs følge programmet han har satt opp for deg, og ikke minst spise etter DC-kostholdet. Programmet er satt opp etter egne erfaringer, hva som har funka for han.

 

Børge har faktisk sagt at DC er det beste programmet for styrke/muskelmasse. Så det på tn.no forumet :)

Endret av j0 Ø.
Lenke til kommentar

Angående DC\RYP, må jeg bare få skyte inn at Dc ikke er optimalt for helt ferske folk, på den andre siden er det nok ganske suverent for mer erfarne kroppsbyggere, spesielt iogmed at man legger til volum (nesten) som det passer enselv.

Angående proteininntaket til DC, er det nok bullshit, ihvertfall med det lave volumet man vil ha i starten..

 

For maksimal styrketrening kan det være fordelaktig med trening til utmattelse

Det mener jeg er imot alt jeg har erfart og hørt. Har du en god begrunnelse for dette?

 

Dessuten mener jeg å ha oppfattet det slik som at hele poenget med DC er at man trener til failure på hovedsaklig ett sett, altså at man fortsatt ville ha hatt endel overskudd, men legger til rp sett etter som man tåler mer. DC går jo for høy frekvens og (relativt) lavt volum pr. Muskelgruppe.

 

Det å bruke treningsverk som indikator på hvor mange sett, mm, virker ganske idiotisk, med mindre det er ekstremt treningsverk man snakker om. Det er jo tross alt hovedsaklig nervesystemet som begrenser hvor mye man kan trene, og ikke selve musklene.

 

Men jeg har egentlig ikke satt meg veldig inn i noen av de, så correct me if i'm wrong?

Endret av Knut.ea
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt de overskudds innleggene, men rettningslinjene for treningsmengde fungerer perfekt.

Om man synnes DC eller RYP er best blir jo smak og behag.

D- sier at ingen av hans klienter har lakt på seg mindre enn 20 kg etter at han har trent dem, vel jeg la på meg 20 kg på 8mnd inkl 5 uker totalt med SN (treningsfri) med ryp.

Så om man føler man får en bra fremgang av DC kan det være at man endrer kosthold på DC.

 

Er enig med at DC kan være best, men da må man ofre mer tid til treningen.

RYP kan man da følge uten å bruke ett eneste kosttilskudd fra TN.

Det er et kosttilskuddfirma som har utvikklet ryp , ikke så rart at de annbefaler sine egene tilskudd :dontgetit:

Endret av War
Lenke til kommentar

kan jo hende, men ryp tar 25 min x 3 i uka,+ forbrenning etter behov,

 

Jeg skal kjøre en syklus DC og måle resultatene i fremgang, kostnader og tid.

Så får vi se om det lønner seg.

Om tn tjener på ryp er avhengig av hvor folk kjøper kosttilskuddet sitt.

med 15 % rabatt og gratis frakt er ikke TN så ille.

 

Hører det skrytes masse av prisene hos andre firma, men ved en nøyere undersøkelse viser det seg at det er 15++ gram fett pr 100 gram protein i bøttene , og det er bare å lure folk.

Endret av War
Lenke til kommentar
kan jo hende, men ryp tar 25 min x 3 i uka,+ forbrenning etter behov,

 

Jeg skal kjøre en syklus DC og måle resultatene i fremgang, kostnader og tid.

Så får vi se om det lønner seg.

Om tn tjener på ryp er avhengig av hvor folk kjøper kosttilskuddet sitt.

med 15 % rabatt og gratis frakt er ikke TN så ille.

 

Hører det skrytes masse av prisene hos andre firma, men ved en nøyere undersøkelse viser det seg at det er 15++ gram fett pr 100 gram protein i bøttene , og det er bare å lure folk.

Høres ut som om du er litt hjernevaska.............

 

 

Men uansett, hvis du skal kjøre DC så gjør ALT etter boka. ekstrem stretching osv.

Lenke til kommentar

For de intr.

 

Rart at DC's metode allerede er blitt så populær og akseptert på diskusjonsforum rundt omkring i verden, når det er klare paralleller til HST/RYP - nemlig en høyere treningsfrekvens og fokus på belastningsprogresjon. Han har en av de bedre tilnærmingene til et program for både styrke og muskelmasse, nesten utelukkende fra en logisk og erfaringsmessig vinkel har han ankommet de samme slutninger når det gjelder treningsfrekvens og progresjon - men fremdeles er det noen detaljer (spesielt trening til utmattelse og treningsmengde) som ikke er helt optimale i forhold til målsetningen. Det vil imidlertid være gunstig for mer fokus på styrke, så lenge man passer seg for overtrening - og her har jeg sett veldig mange som har blitt overtrente og vært nødt til å unngå trening til utmattelse. De fleste rapporterer om bedre framgang og overskudd av dette. Helt enig i at man er nødt til å gjøre ekstreme ting både treningsmessig og kostholdsmessig for å oppnå ekstrem muskelmasse.

 

Forøvrig er DC (Dante) en veldig ok fyr som jeg har hatt mye kontakt med tidligere, vi samarbeidet faktisk om en artikkel for Washington Post for 2-3 år siden.

 

Børge A. Fagerli

Kundekonsulent/Personlig Trener

Lenke til kommentar

 

 

 

Men uansett, hvis du skal kjøre DC så gjør ALT etter boka. ekstrem stretching osv.

Stemmer, Om man ikke følger alt etter boka vil han ikke at man skal kalle det DC trening. Man får ikke en gang kalle det DC trening om du legger på ett sett til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...