Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Regner med at du vil bli litt sterkere på en eller annen måte. Det vil ikke være HELT nytteløst. Men noen støre økninger vil du ikke få, verken i muskelmasse eller styrke. For å få det kreves progresjon, overbelastning av musklene over tid.

Jeg tror du vil oppleve at det eneste du egentlig oppnår av dette er et litt større kcal-forbruk (veldig lite) og når du tar av deg disse sandvektene vil du føle deg veldig lett i armene, og du vil kunne bevege dem raskere enn du kunne før.

Om jeg skulle brukt slike vekter ville det vært i forbindelse med f.eks. jogging eller turer, for å gjøre det tyngre.

Lenke til kommentar

Begynner å bli en stund siden jeg har trent nå, må få begynt igjen snart. Det eneste jeg lurer på er hvilket program jeg burde bruke. Har kjørt MyRevolution sitt nybegynnerprogram i to perioder på seks uker (selv om jeg ikke har skrivd noe særlig i loggen :p), så jeg føler meg klar for å begynne på noe nytt. Etter å ha lest litt rundt så høres 5x5 greit ut. Er dette greit å begynne på nå, eller burde jeg se på noe annet?

Lenke til kommentar

Waaaah, kjæresten har sagt opp jobben for å ta seg PT-utdannelse :D

Vet ikke helt hvorfor, men jeg leste at kjæresten hadde gjort det slutt for å ta PT-utdannelse :p

Hadde vel vært litt sært med en smiley etter noe sånt anyway... Hehe...

Lenke til kommentar

Ehm, SÅ glad på hans vegne hadde jeg ikke vært om han gjorde det slutt for å ta seg de kursene, haha :p

Blir spennende :) Det er litt forskjellige nivåer og greier man kan ta, så han skulle høre med de i morgen hva han trenger og hvor han kan starte. Han har jo fysioterapiutdannelse fra før av, så regner med det ikke er noe minus!

Lenke til kommentar

Regner med at du vil bli litt sterkere på en eller annen måte. Det vil ikke være HELT nytteløst. Men noen støre økninger vil du ikke få, verken i muskelmasse eller styrke. For å få det kreves progresjon, overbelastning av musklene over tid.

Jeg tror du vil oppleve at det eneste du egentlig oppnår av dette er et litt større kcal-forbruk (veldig lite) og når du tar av deg disse sandvektene vil du føle deg veldig lett i armene, og du vil kunne bevege dem raskere enn du kunne før.

Om jeg skulle brukt slike vekter ville det vært i forbindelse med f.eks. jogging eller turer, for å gjøre det tyngre.

Takker for svar :)

ingen planer om å bli sterkere elns, men når man rører mye på armene på en dag så hvorfor ikke bare ha de på tenkte jeg :p

Lenke til kommentar

Jeg tok 107 kg i leggpress (eller hva det nå kalles) i dag (og kunne sikkert tatt mer, men jeg fikk ikke tid til å teste det ut). Aner ikke om det var bra, men gøy var det. Vekttrening ble det også. Det er morsomt å trene styrke. :)

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Takker for svar :)

ingen planer om å bli sterkere elns, men når man rører mye på armene på en dag så hvorfor ikke bare ha de på tenkte jeg :p

Du vil vell bli litt mer utholden i armene. Tipper etter 3 - 4 uker så er det ikke like tungt lengere å ha de på, som de første ukene.

Lenke til kommentar

Skal si jeg følte meg dum i dag, der jeg sto og trente vekter ved siden av slike store muskelmenn. Følte meg ikke særlig høy i hatten med mine 8,5 kgs vekter. :ermm:

Vet du hva?

Jeg løfter mer enn en kompis av meg som har større og bedre definerte muskler så det eneste de som løfter mer enn deg gjør er å være sterkere (sort of...) :)

Når jeg ser folk som løfter mindre enn meg, men gjør det korrekt med etter min mening penere resultat blir jeg litt sjalu... :blush:

Lenke til kommentar

Vet du hva?

Jeg løfter mer enn en kompis av meg som har større og bedre definerte muskler så det eneste de som løfter mer enn deg gjør er å være sterkere (sort of...) :)

Når jeg ser folk som løfter mindre enn meg, men gjør det korrekt med etter min mening penere resultat blir jeg litt sjalu... :blush:

Godt å høre, hehe! :) Jeg får heller være stolt neste gang og slutte å bry meg om hva andre måtte tenke. ;)

Lenke til kommentar

Er jo et gammelt kjerringråd som sier at du kan ha en ulltråd knytt rundt anklen på beinet du er plaget med kramper i. Prøv det, hadde jo vært kult om det funket. Bestemor mener det funker :p

I fem tiden satt jeg meg bare opp. Varmet opp melk og honning og did my thing..

Så smurte jeg på med mye tigersalve og sovnet som en liten tigerbamse :love:

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...