Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Hva er så viktig med proteiner iforhold til resten av kostholdet? Når leger anbefaler å ikke bry seg om proteintilskudd, at man får nok i kosten fra før av, hva er alt stresset? Skjønner at det bygger muskler, men er vel kombinasjonen med alt annet som gjelder.

Du poster i treningstråden. Ikke tråden for overvektige damer på 50 år. If you catch my drift...

Det var det første innlegget som provoserte meg, da det ikke var noe annet en en tydelig fornærmelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmålet mitt var fra et treningsperspektiv, det var derfor jeg postet her. Hvis ikke så hadde jeg postet i helse forumet. Skjønner ikke at det er så vanskelig å forstå at en som trener er skeptisk til tilskudd. Det er jo masse snakk om det at mange kosttilskudd for dem som trener er helt og totalt unødvendig. Det er derfor jeg lurer. Selv går jeg på kreatin og har opplevd fordeler med det. Og jeg har ikke snakket til legen min, har referansen fra nrk programmet "Puls", hvor legen sa at proteintilskudd ikke var nødvendig når det kom et spørsmål til de som trente.

Hvorfor du ikke svarer enkelt og greit med kilder istedenfor å svare spydig og blusse opp til en diskusjon er for meg uforståelig.

Proteintilskudd er ikke nødvendig om man har et kosthold som dekker behovet. Om du har en mor som lager frokost, lunsj, middag og kvelds med gode porsjoner protein, så slipper du å tenke på tilskudd.

Om du derimot har det man kaller for et "vanlig norsk kosthold", så er tilskudd noe du bør tenke på. 2-2.5g protein per kilo kroppsvekt er det som går for å være standarden innen kroppsbygging, så om du veier 80kg, skal du ha i deg 160-200g protein hver dag.

Hvis vi ser litt på det norske kostholdet slik det er i dag, så er det enormt fokus på karbohydrater. Til frokost, lunsj og kvelds er det brødmat og litago. Til middag er det pizza, pasta, taco, eller et eller annet skit fra Fjordland. Les litt innholdsfortegnelser og tell hvor mye protein du får i deg i løpet av en dag. Med mindre du er helt vill etter melk, så tror jeg du kan se lenge etter 200g per dag.

Lenke til kommentar

Noen forslag her til økt vekst i triceps og biceps i forhold til de andre muskelgruppene?

Jeg synes det er et misforhold mellom overarmene og resten av kroppen, og ønsker å gjøre noe med det.

Er det mulig å stimulere til høyere vekst i overarmene enn resten av kroppen med noen form for ekstra stimuli av disse?

Kjører 5x5 til vanlig...

Lenke til kommentar

Lite internett for tiden, så får ikke fulgt så veldig mye med eller postet i loggen min.

Jeg kom inn på datateknikk på NTNU. Relevant fordi det betyr jeg må jakte etter en ny plass å trene, nye plasser å sykle osv.

Har fått litt innspill om treningssenter i Trondheim her tidligere, men trenger mer innspill.

Jeg kommer til å leve på studielån, så skal helst være billig. Jeg er litt redd for NTNUi da ryktet sier det kan være veldig fullt der.

Lenke til kommentar

Lite internett for tiden, så får ikke fulgt så veldig mye med eller postet i loggen min.

Jeg kom inn på datateknikk på NTNU. Relevant fordi det betyr jeg må jakte etter en ny plass å trene, nye plasser å sykle osv.

Har fått litt innspill om treningssenter i Trondheim her tidligere, men trenger mer innspill.

Jeg kommer til å leve på studielån, så skal helst være billig. Jeg er litt redd for NTNUi da ryktet sier det kan være veldig fullt der.

Jeg tar kontakt neste måned, for jeg skal også studere i trondheim og trenger en treningskamerat til syklinga. :)

Lenke til kommentar

Nettopp kommet hjem fra min første dag på det nye treningsstudioet. Kjempeflotte fasiliteter, helt nytt - ja i det hele tatt veldig flott. Ble 105 min i dag med sykling, løping på tredemølle, en annen kondismaskin jeg ikke har peiling på hva heter, vekttrening og apparattrening. Måtte jo prøve ut alt, så få vi se hvordan jeg fordeler det neste gang. ;)

Lenke til kommentar

http://nidaro.no/index.php?option=com_content&view=article&id=45&Itemid=135

Endret av benchmeister
Lenke til kommentar

http://nidaro.no/index.php?option=com_content&view=article&id=45&Itemid=135

Støtter den:) trivelig plass. Har trent her i vell 4 år.

http://www.youtube.com/watch?v=r24SB8JNYHw[/

Gamlingen er "still going strong" :new_woot:

Så jo ut som ahn Ironman jævern med det sjegget :D

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...