Notatblokk Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Bra pris, hvilket studio er det? Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Hva er så viktig med proteiner iforhold til resten av kostholdet? Når leger anbefaler å ikke bry seg om proteintilskudd, at man får nok i kosten fra før av, hva er alt stresset? Skjønner at det bygger muskler, men er vel kombinasjonen med alt annet som gjelder. Du poster i treningstråden. Ikke tråden for overvektige damer på 50 år. If you catch my drift... Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Hva er vel det for noe tull? Tråden er vel for alle som trener, vil trene eller generelt bare komme seg i bedre form? I såfall passer jeg ikke inn her, siden jeg ikke er en profesjonell atlet. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Hva er vel det for noe tull? Tråden er vel for alle som trener, vil trene eller generelt bare komme seg i bedre form? I såfall passer jeg ikke inn her, siden jeg ikke er en profesjonell atlet. Treningstråden som "hei jeg trener hvordan får ejg mest ut av det" og ikke "hei jeg går tur 2 ganger i uka hvordan gå ned i vekt". Trener du aktivt. Dvs om du ønsker utbytte så kommer man ikke unna fokus på kosthold. Noe annet er bare dumt for din egen del. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Hva er vel det for noe tull? Tråden er vel for alle som trener, vil trene eller generelt bare komme seg i bedre form? I såfall passer jeg ikke inn her, siden jeg ikke er en profesjonell atlet. Treningstråden som "hei jeg trener hvordan får ejg mest ut av det" og ikke "hei jeg går tur 2 ganger i uka hvordan gå ned i vekt". Trener du aktivt. Dvs om du ønsker utbytte så kommer man ikke unna fokus på kosthold. Noe annet er bare dumt for din egen del. Selvsagt er jeg opptatt av kosthold, det er også derfor jeg spiser lavkarbo. Derimot synes jeg det er helt feil at man skal ekskludere de som går da tur to ganger i uken. Jeg kan ikke fatte er noe galt i å spørre. Trodde vi skulle ha litt høyere takhøyde her enn som så. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Selvsagt er jeg opptatt av kosthold, det er også derfor jeg spiser lavkarbo. Derimot synes jeg det er helt feil at man skal ekskludere de som går da tur to ganger i uken. Jeg kan ikke fatte er noe galt i å spørre. Trodde vi skulle ha litt høyere takhøyde her enn som så. Svaret som du reagerte på var gitt mot en som brukte legen som kilde til kosthold. Når leger anbefaler å ikke bry seg om proteintilskudd, at man får nok i kosten fra før av, hva er alt stresset? Dette sier noe om at målgruppen som legen her snakker om ikke har noe med den jevne poster her på forumet, eller noen andre som er over normalt intresert i trening eller kosthold. Om du går tur 2 ganger i uken så trenger du ikke bry deg om kostholdet dersom du ikke har noen mål. Dersom du vil opp/ned i vekt, øke styrke eller utholdenhet så må man fokusere på hva man spiser. Så i det hele så har ikke legens uttalelse noe å gjøre i tråden her. Og det er poenget. HAr du kommet deg inn i noe som heter "Den store Treningstråden" så bør man få øynene opp for at "normalt norsk kosthold" ikke er optimalt. Ellers er selvfølgelig alle velkommen til å poste her. 2 Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Norsk attenåring vant junior-VM i hekk i Canada. Nice bilde http://gfx.dagbladet.no/labrador/126/126778/12677819/jpg/active/960x.jpg Hehe, fin rumpe Men lite muskler (som jeg synes de vanligvis har) til å være løper. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Poenget mitt var at folk som trener har et større behov for proteiner enn mannen i gata (eller ei feit dame på 50), og at "et vanlig kosthold" ikke dekker behovet for proteiner til de fleste her. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Ja, sånn som meg. Jeg har en god regulert kost, men proteintilsettning har hjulpet meg mye. Blitt kvitt endel stølhet og merka mer overskudd etter hver treningsøkt. Den kan jo være placebo men jeg tviler egentlig veldig mye på det siden jeg har merka økelse i muskelmasse når jeg bruker det. Og da kan jeg og legge til. Når jeg kjørte kun vanlig kosthold uten tilsetting var jeg noe støl og hadde ikke så fort økning i muskelmassen så jeg har sett resultatet. Besides, å ha med seg en liten boks med proteinpulver når jeg er på fjelltur har og økt innsatsen og overskuddet mitt. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 (endret) Poenget mitt var at folk som trener har et større behov for proteiner enn mannen i gata (eller ei feit dame på 50), og at "et vanlig kosthold" ikke dekker behovet for proteiner til de fleste her. Selvsagt har de det, betyr ikke at du ikke kan lære av "den feite dama på femti" og omvendt. Det handler om å utveksle erfaringer og ha en lav terskel slik at alle føler seg velkomne. Jeg er sikker den du ville kalt meg den "feite dama på tjuetre" fordi jeg ikke er en slik atletisk idrettskvinne, men jeg trener mye og kan også ha like god nytte av tips som deg. Akkurat dét trenger ikke å begrense seg til hvor feit eller tynn man er. Eller, det er kanskje ikke rom for andre enn syltynne mennesker her? Endret 24. juli 2010 av yvonne2 Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Tanta mi er den "syltynne über kondisjonisten på noen og førti" og tro meg... Det er bare skinn og bein. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Ærlig talt, føltes igrunn litt som om noen følte seg truffet av innlegget mitt Tråden heter "Den store Treningstråden", og det må da kunne inkludere nybegynnere også. Har ikke trent spesielt lenge, men trener da veldig ofte. En som ikke har brukt proteintilskudd før har da vel lov til å være litt skeptisk. Istedet for å komme med en spydig kommentar, kan du heller ta deg tid til å komme med en god begrunnelse for hvorfor proteintilskudd er bra, slik du sikkert vet jeg var ute etter. Leger har en tendens til å fremstå som en troverdig kilde, og dette var rettet til personer som trener. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Tror ikke det var ment sånn at tråden ikke er for feite folk/nybegynnere, men heller at man er litt mer TRENINGSinteressert enn å gå tur i skogen to ganger i uka. Trene kan man jo drive med og være interessert uansett fasong eller kunnskap. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Tror ikke det var ment sånn at tråden ikke er for feite folk/nybegynnere, men heller at man er litt mer TRENINGSinteressert enn å gå tur i skogen to ganger i uka. Trene kan man jo drive med og være interessert uansett fasong eller kunnskap. Så absolutt, men skjønner ikke at en som lurer på proteintilskudd vi bli sett på som en som ikke er treningsinteressert og bare går tur i skogen to ganger i uka. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 (endret) Poenget mitt var at folk som trener har et større behov for proteiner enn mannen i gata (eller ei feit dame på 50), og at "et vanlig kosthold" ikke dekker behovet for proteiner til de fleste her. Selvsagt har de det, betyr ikke at du ikke kan lære av "den feite dama på femti" og omvendt. Det handler om å utveksle erfaringer og ha en lav terskel slik at alle føler seg velkomne. Jeg er sikker den du ville kalt meg den "feite dama på tjuetre" fordi jeg ikke er en slik atletisk idrettskvinne, men jeg trener mye og kan også ha like god nytte av tips som deg. Akkurat dét trenger ikke å begrense seg til hvor feit eller tynn man er. Eller, det er kanskje ikke rom for andre enn syltynne mennesker her? Jeg mener du henger deg veldig opp i det uvesentlige her, og snur hele innlegget mitt på hodet. "Den feite dama på 50" i innlegget over her var referanse til det forrige innlegget mitt der det var brukt som et billedlig eksempel på folk som ikke trener. Kunne godt brukt eksempler som datanerd/wow-gamer på 15 år/ undervektig gammel gubbe/firebarnsfar/øldrikkende slæsk på 25 år osv. Om folka her er feite eller ikke er da rivende likegyldig? Har IKKE sagt noen ting om at det ikke er rom for andre enn syltynne mennesker her??? Har da heller IKKE sagt at du ikke kan lære av "den feite dama på femti" og omvendt? Hvor tar du dette fra? Tydelig at du synes innleggene mine var støtende. Det var ikke meningen. Hadde jeg visst at du skulle sitte og vri og vende på alt og overanalysere det jeg skreiv så poenget blei borte, skulle jeg valgt litt andre ord. Om du er feit eller ikke driter jeg som sagt i, men poenget er jo om du trener eller ikke. Det er jo egentlig det jeg har skrevet om tidligere også. Hva er så viktig med proteiner iforhold til resten av kostholdet? Når leger anbefaler å ikke bry seg om proteintilskudd, at man får nok i kosten fra før av, hva er alt stresset? Skjønner at det bygger muskler, men er vel kombinasjonen med alt annet som gjelder. Her svarer du jo på ditt eget spørsmål egentlig. Det legene sier er jo et utsagn på generell basis, siden de aller fleste får nok protein gjennom kosten sin. Det er fordi de ikke trenger så mye proteiner, da den eneste treningen de foretar seg er en joggetur i skogen et par dager i uka eller går tur med hunden eller ikke trener i det hele tatt. Det heter kosttilskudd. Det betyr at det er et tilskudd til kostholdet ditt. Om du ikke får nok proteiner gjennom kostholdet, så kan du bruke kosttilskudd for å øke mengden. Hvis legen sier at du får nok proteiner gjennom kostholdet ditt, så trenger du altså ikke noe ekstra tilskudd. Comprende? Hvis du har "et vanlig kosthold" bestående av brødskiver (som er proteinfattig) men trener mye, så vil ikke dette dekke proteinbehovet ditt. Proteinpulver kan da være et suplement til kostholdet ditt da. TRENINGSTRÅDEN ER FOR FOLK SOM TRENER!!! Kan sitere meg selv: Du poster i treningstråden. Ikke tråden for overvektige damer på 50 år [OBS OBS, kun en metafor til folk som ikke trener]. If you catch my drift... Det vil si, du poster et sted med folk som trener, ikke i en tråd hvor man ikke trener eller interesserer seg for det. Det vil si at de fleste folk her har et større behov for proteiner enn andre folk som ikke trener. Kanskje ikke det beste svaret, derfor jeg posta en nytt seinere. Tydeligvis uttrykte jeg meg ikke klart nok, så jeg siterer meg selv igjen: Poenget mitt var at folk som trener har et større behov for proteiner enn mannen i gata (eller eksempler på andre folk som ikke trener!!!), og at "et vanlig kosthold" ikke dekker behovet for proteiner til de fleste her. Zepticon hadde et glimrende svar på det under her. Det var det med legen jeg hovedsaklig hengte meg opp i der og da. Btw cuz, stikk innom nybegynnertråden. Den står som sticky. Endret 24. juli 2010 av Sir-Andy 4 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 (endret) Spørsmålet mitt var fra et treningsperspektiv, det var derfor jeg postet her. Hvis ikke så hadde jeg postet i helse forumet. Skjønner ikke at det er så vanskelig å forstå at en som trener er skeptisk til tilskudd. Det er jo masse snakk om det at mange kosttilskudd for dem som trener er helt og totalt unødvendig. Det er derfor jeg lurer. Selv går jeg på kreatin og har opplevd fordeler med det. Og jeg har ikke snakket til legen min, har referansen fra nrk programmet "Puls", hvor legen sa at proteintilskudd ikke var nødvendig når det kom et spørsmål til de som trente. Hvorfor du ikke svarer enkelt og greit med kilder istedenfor å svare spydig og blusse opp til en diskusjon er for meg uforståelig. Endret 24. juli 2010 av Cuz Lenke til kommentar
plumbum_pb_bly Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Spørsmålet mitt var fra et treningsperspektiv, det var derfor jeg postet her. Hvis ikke så hadde jeg postet i helse forumet. Skjønner ikke at det er så vanskelig å forstå at en som trener er skeptisk til tilskudd. Det er jo masse snakk om det at mange kosttilskudd for dem som trener er helt og totalt unødvendig. Det er derfor jeg lurer. Selv går jeg på kreatin og har opplevd fordeler med det. Og jeg har ikke snakket til legen min, har referansen fra nrk programmet "Puls", hvor legen sa at proteintilskudd ikke var nødvendig når det kom et spørsmål til de som trente. Hvorfor du ikke svarer enkelt og greit med kilder istedenfor å svare spydig og blusse opp til en diskusjon er for meg uforståelig. Kreatinrage ... Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Jeg vet andre jeg ville henvendt meg til før legen min for å spørre om protein hvertfall uansett om han jobber på tv eller ei. Virker som om leger og slike personer står hardnakket på at "normal kost" alltid skal være nok for å få i seg nok proteiner..? Uansett om man er bygger eller hobbyturgåer, liksom. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Vel, det utsagnet i det programmet har blitt slakta på diverse trenings/kostholds relaterte nettsider rundt om. Dårlig kilde. Kildekritisk? Har du lest alle stickyene? Jeg svarte jo også på spørsmålet ditt, men jeg veit ikke om du så det. Virker som du var litt for opptatt med å fokusere på det uvesentlige i innleggene mine. Mener det skal ligge noe nyttig inni innlegget mitt et sted. Du prater om tilskudd, men begynner hele innlegget med "Hva er så viktig med proteiner iforhold til resten av kostholdet?" Men igjen, les stickyene her og i kostholdsdelen + nybegynnertråden. Mye bra der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå