Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel det samme som et = med strek over. Et symbol vi ikke har på tastaturet. Det er det motsatte av =Du finner sikkert symbolet i word.2+2 =/= 5

 

I programmering bruker man != som kan uttrykkes: "!"=not "=" = "equals", altså not equals.

5+5!=11

bedre enn =/=

dessuten er det offisielt "dataspråk" ;)

 

Btw, sånn treningsrelatert igjen har jeg kommet meg igang etter halsbetennelsen. nesten 2 uker uten trening setter sine spor. Raste ned 5 kg i benken blant annet.

Er på vei opp igjen merker jeg nå da, både vekter og energinivå, men kroppsvekten ligger på 73,3. Hadde ca 76 da jeg dro på ferie!

Endret av discostu
Lenke til kommentar

Så hvor mange treningsturer burde jeg ta i uka? Blir 4 for lite?

Mitt forslag om du vil ned i vekt er styrke 3 ganger i uka og løping/sykling/svømming etc 3 ganger i uka.

Supler med kosthold som passer deg.

 

Om du bare vil fjerne vekt så kan du spise "hva som helst" bare du er i kcalunderskudd.

Vil du beholde muskelmasse spiser du på et generelt grunnlag 3 gram proteiner pr kg muskelmasse inkorporert i kostholdet ditt.

Mange sverger til lavkarbo (ketolyse) og jeg har sett en del grymme resultater av den dietten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man må overhodet ikke trene seks dager i uka for å gå ned i vekt, for folk flest som bare er overvektig og vil redusere fettprosenten holder det med normal mosjon og et godt kosthold.

 

Godt eksempel er far min som gikk ned 15kg på 3mnd, han meldte seg inn i vektklubben.no og lærte seg på den måten prinsippet om kcal inn - kcal ut. Så han la om kostholdet sitt og trente ikke mer enn 1-2 dager i uka.

Lenke til kommentar

Burde jeg henvende meg til spesialister på dette området, siden jeg vet lite om det? Legene som jobber her er i praksis, og tror neppe det finnes noen ernæringsfysiologer i området. Men er ikke så flink med å ta dette sparket med både trening og kosthold, så hva burde være selve "malen" i programmet?

Lenke til kommentar

Burde jeg henvende meg til spesialister på dette området, siden jeg vet lite om det? Legene som jobber her er i praksis, og tror neppe det finnes noen ernæringsfysiologer i området. Men er ikke så flink med å ta dette sparket med både trening og kosthold, så hva burde være selve "malen" i programmet?

Min PERSONLIGE erfaring på området er 40%proteiner 30%fett og 30%karbo.

 

Eksempel (ca 1500 kalorier om dagen)

 

 

Frokost: Spelt brødskive med smør (meierismør er best),4 "dotter" kaviar, 4 halve eggehviter fra 2 kokte egg og 2 dl melk 250 kcal

 

Lunch: Yoghurt 1 dl valgfri og et grovt rundstykke 2 dl valgfri juice (ikke konsentrat og ikke med tilsatt sukker) 250 kcal

 

Mellommåltid: Proteinshake med litt karbo 200 kcal

Eller 1 banan og 2dl melk 200 kcal

 

Rett etter trening: Protein/karbo blanding som shake 400 kcal eventuelt 1 liter skummetmelk og 2 bananer 700 kcal ikke å anbefale da det gir litt funky sure oppstøt

 

Middag: Kyllingfilet 150 gram, ris 30 gram, så mye grønnsaker du klarer. Drikk vann til. 300 kcal

 

Kveldsmat: Cottage cheese med kanel på 100 gram, 10-15 mandler 150 kcal

 

 

Minimum 7-8 timer søvn hver natt hjelper på.

drikk gjerne 3-4 liter vann hver dag. Ja man må litt på do da, men det hjelper det og. Kaffe er også genialt, men ikke etter 17oo... ;)

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Mye flytende kalorier som metter lite i det kostholdet der.. Jeg ville fokusert mer på kjøtt og grønnsaker og mindre på juice og melk.

 

Diskutert: du trenger ikke kontakte spesialister hvis du er villig til å lese deg litt opp og lære deg det selv, men ønsker du hjelp til å komme igang er det nok lurt å ta kontakt med noen. Vektklubben.no som jeg nevnte tidligere koster ikke mange kroner, 375,- så er du medlem i seks måneder og har innen da helt garantert oppnådd det vekttapet du ønsker. (sålenge du gjennomfører da ;) )

Lenke til kommentar

Veit at det uansett ikke er særlig bra, men for en som trener 5-10 ganger i uka i et par timer om gangen, får man noe dårligere kondis/høyere fettprosent av å spise litt usunt (sjokolade, pizza, chips etc) noen ganger i løpet av uka, så lenge jeg ikke overskrider kaloribehovet mitt?

Endret av Kranjcar
Lenke til kommentar

Hva er så viktig med proteiner iforhold til resten av kostholdet? Når leger anbefaler å ikke bry seg om proteintilskudd, at man får nok i kosten fra før av, hva er alt stresset? Skjønner at det bygger muskler, men er vel kombinasjonen med alt annet som gjelder.

Lenke til kommentar

Hva er så viktig med proteiner iforhold til resten av kostholdet? Når leger anbefaler å ikke bry seg om proteintilskudd, at man får nok i kosten fra før av, hva er alt stresset? Skjønner at det bygger muskler, men er vel kombinasjonen med alt annet som gjelder.

 

Se der, du har skjønt det.

 

Proteiner metter generelt sett bedre enn karbohydrater, er essensiell for oppbygging av muskelfibre. Hvorfor skal man ikke fokusere kostholdet rundt proteiner?

 

Snakket vi egentlig om tilskudd? Egg og cottage cheese er da vitterlig normal mat.

Lenke til kommentar

Det kommer vel an på hva slags kosthold man fører. Jeg spiser kun lavkarbo og prøver naturlig nok å få i meg mye fett og en del proteiner, samt lite kh. Det handler om sammensetning, å mikse kh og fett derimot er ikke alltid en like heldig kombinasjon.

 

Over til noe helt annet. Fikk meldt meg inn på treningsstudio i dag. 200 kr mnd er ikke verst. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...