Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig jeg hiver stein i glasshus nå, men vil en kroppsbygger ha noe som helst sjanse i fysisk arbeide?

Ha jobbet på havet før og har hatt noen kroppsbyggere som punkterte etter 5 minutter i fryserommet med stabling av 50-kilos fryste blokker av fisk... :p Den sterkeste, mest utholdne fyren i rommet var en liten kar som kunne stå der i timer i strekk...

Hvordan ser kroppen ut på turnere og løpere/svømmere?

OM du bruker kroppen i daglig virke eller trener til en spesiell idrett så vil kroppen optimalisere seg mot dette. Kropsbyggere trener for å bli stor, ikke for å være utholdene eller sterke. Musklene til han andre du nevner er bygget på en helt annen måte enn kroppsbyggeren, og han holder derfor ut lengere.

Lenke til kommentar

Da var saft kjøpt inn. Får problemer med beina(vondt i musklene på framsia av låret) etter et par timer på sykkelen som visstnok er kramper i musklene pga tomme glykogenlagre. Prøve å ha med meg noe mer mat enn kun 2 bananer og vann fremover og se om det hjelper. :)

Endret av Sink
Lenke til kommentar

Jepp, heller det en sukkerprodukter, men skal du bare teste nå kjappt så er vel det raskest.

Siden du bruker halve dagen på en sykkel, er du på en deff? eller skal du øke utholdenheten ol?

Endret av War
Lenke til kommentar

Jepp, heller det en sukkerprodukter, men skal du bare teste nå kjappt så er vel det raskest.

Siden du bruker halve dagen på en sykkel, er du på en deff? eller skal du øke utholdenheten ol?

Målet er ikke å gå ned i vekt.

Edit:

Og jeg som trodde maltodextrin var sukker :p Jaja, så feil kan man ta.

Endret av Sink
Lenke til kommentar

Dette er en treningsdag for meg:

Buss til treninggsenter. Komme inn og ta 5 sett med knebøy (2 min) og 40 min pause, så tar jeg et par sett med benkpress (3 min) og 30 min pause. Mens på treningen chiller jeg med et par kompiser og snakker.

Så går vi ut med et smil om munnen og synes vi har trent godt. Der vi egentlig kun hadde trent i 5 minutter.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser du tar en del knebøy Pijus. jeg har trent nå i et halvt år, men aldri trent knebøy pga at jeg har hørt at du må ha bra teknikk ellers kan du få rygg skade. Jeg lurte da på om knebøy faktisk har så veldig mye å si? har lyst til å ta knebøy, men jeg vil jo selvfølgelig ikke ødelegge ryggen min.

Lenke til kommentar

Riktig teknikk er førstepriotert.

Knebøy er en knall øvelse for å produsere ekstrem med kraft fra kroppen. Coren jobber godt sammen og man får god eksplovitet fra lårene, noe som gjør deg veldig stærk i mange ting. Du skubber hardere, du drar hardere, du løper kjapere (har skolerekorden på sprint) osv.

Om du har lyst å bli stor og stærk så er knebøy den øvelsen.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...