Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om det er for å bygge er jeg med på den.

Om det er for å forbrenne så gjør du som jeg sier... ;)

Kvifor i all verden skal ein forbrenne med styrketrening? det er heilt på jordet.

Er du seriøs nå?

 

Jeg er målløs...

Kankje eg misforstår kva du meiner, forklar er du snill.

Lenke til kommentar

Om det er for å bygge er jeg med på den.

Om det er for å forbrenne så gjør du som jeg sier... ;)

Kvifor i all verden skal ein forbrenne med styrketrening? det er heilt på jordet.

Er du seriøs nå?

 

Jeg er målløs...

Kankje eg misforstår kva du meiner, forklar er du snill.

Hva er det å misforstå?

Om man trener styrke så VIL man forbrenne mens man gjør det.

Løfter man en lettere vekt enn M flere ganger enn RM av M vil man forbrenne mer enn i en vanlig styrketreningsøkt om den totale vektsummen er større enn ved RMløft...

Vanlig å bruke ved fettforbrenning, kombineres også med intervalltrening.

 

Populært kalt å "deffe"...

Lenke til kommentar

Hva er det å misforstå?

Om man trener styrke så VIL man forbrenne mens man gjør det.

Løfter man en lettere vekt enn M flere ganger enn RM av M vil man forbrenne mer enn i en vanlig styrketreningsøkt om den totale vektsummen er større enn ved RMløft...

Vanlig å bruke ved fettforbrenning, kombineres også med intervalltrening.

 

Populært kalt å "deffe"...

Tydeleg at du ikkje forstår.

Generelt brukar ein ikkje høgreps når ein deffer da formålet med vekttrening under deff er å oppretthalde muskelmassen. Dersom du går over på høgreps vil kroppen ta det som eit signal på at du ikkje lenger har det same behove for sterk muskulatur, mao vil du miste muskelmasse og du ender opp med ein dårlegare deff.

Å deffe betyr ikkje noko anna enn å redusere næringsinntaket i forhold til kva du forbrenner, mens du trener for å behalde muskelmasse.

Lenke til kommentar
Tydeleg at du ikkje forstår.

Generelt brukar ein ikkje høgreps når ein deffer da formålet med vekttrening under deff er å oppretthalde muskelmassen. Dersom du går over på høgreps vil kroppen ta det som eit signal på at du ikkje lenger har det same behove for sterk muskulatur, mao vil du miste muskelmasse og du ender opp med ein dårlegare deff.

Å deffe betyr ikkje noko anna enn å redusere næringsinntaket i forhold til kva du forbrenner, mens du trener for å behalde muskelmasse.

Javel ja? Så da har jeg gått ned fra 23 til 7% kroppsfett på TROSS av at jeg har trent med høyreps?

 

Skal nevnes at jeg har kombinert høyrep styrketrening med intervalltrening.

Intervalltrening alene er ikke nok for å få de resultatene jeg har klart å få...

 

Men jeg gir meg på den, jeg har visst ikke peiling, har bare vært "heldig" med forbrenningen... ;)

Lenke til kommentar

Nedgang eller auke i feittprosent skuldast, totalt sett, eine og aleine kosthald. Å deffe har ikkje noko med nedgang i feittprosent aleine å gjere, men med nedgang i feittprosent med minimalt tap av muskelmasse.

Å auke forbrenninga med fysisk aktivitet kan like godt gjerast med ein joggetur, formålet med intervalltrening er primært å forbedre kondisjon.

Ein feittklum som sitter på sofaen heile dagen kan oppnå akkurat same resultat som deg ved å legge om kosthaldet, men vil også miste mykje muskelmasse.

Lenke til kommentar

"Ein feittklum som sitter på sofaen heile dagen kan oppnå akkurat same resultat som deg ved å legge om kosthaldet, men vil også miste mykje muskelmasse."

 

Nice... GG ;)

Hvis du ikkje har noko fornuftig å kome med ser eg ingen grunn til å opne kjeften i det heile tatt :).

 

Er det veldig fyfy å trene hvis man er forkjøla?

Nei, bare sørg for å spise nok slik at kroppen får tilstrekkeleg energi til å restituere muskelfibre samtidig som den tar knekken på sjukdommen.

Lenke til kommentar

Heldigvis skal det bare være 200 i overskudd.

Joa, men jeg trenger ca 3500 for å ligge i overskudd. Er ikke alltid like lett. Bør jeg gjøre hva som helst for å ligge i overskudd? Dvs ikke bry meg om hva jeg spiser, så lenge jeg kommer i overskudd? Prøver selvfølgelig å få i meg kaloriene ved hjelp av skikkelig mat, men som sagt så klarer jeg ikke alltid det. Noen spiseskjeer med olje er vel bra?

Lenke til kommentar

"Ein feittklum som sitter på sofaen heile dagen kan oppnå akkurat same resultat som deg ved å legge om kosthaldet, men vil også miste mykje muskelmasse."

 

Nice... GG ;)

Hvis du ikkje har noko fornuftig å kome med ser eg ingen grunn til å opne kjeften i det heile tatt :).

 

Er det veldig fyfy å trene hvis man er forkjøla?

Nei, bare sørg for å spise nok slik at kroppen får tilstrekkeleg energi til å restituere muskelfibre samtidig som den tar knekken på sjukdommen.

Jeg blir litt irritert og syns du er en fjott som i det hele tatt kan poste slike IDIOTISKE påstander som du kommer med.

 

Om man er "på deff" MÅ man trene styrke og høyintens kardio for å få raske og bra resultater.

 

Om man er sofasitter i 6 måneder vil ingenting annet skje enn at forbrenningen avtar og til slutt blir man syk om man fortsetter kaloriunderskudd.

Etter 5-7 dager halveres forbrenningen om man ikke manipulerer kroppen med en spisedag og får igang forbrenningen med trening, men dette gjelder ikke om man ikke er i aktivitet så hvordan en sofasitter kan få samme resultater for meg fremstår som uforståelig.

 

Har du noe som helst grunnlag for det du skriver?

Lenke til kommentar

Drikk olivenolje ja. fett > karbohydrater.

Eller andre oljer for den del. Nøtter er også ein enkel energikjelde. Ellers er det berre å legge til litt ekstra overalt, steik kyllinfileten i litt meir olje, meir olje på salaten, kjøp litt feitare fisk/kjøt osv. Treng som oftast ikkje å "trykke" i deg for å få litt overskudd.

 

Jeg blir litt irritert og syns du er en fjott som i det hele tatt kan poste slike IDIOTISKE påstander som du kommer med.

 

Om man er "på deff" MÅ man trene styrke og høyintens kardio for å få raske og bra resultater.

 

Om man er sofasitter i 6 måneder vil ingenting annet skje enn at forbrenningen avtar og til slutt blir man syk om man fortsetter kaloriunderskudd.

Etter 5-7 dager halveres forbrenningen om man ikke manipulerer kroppen med en spisedag og får igang forbrenningen med trening, men dette gjelder ikke om man ikke er i aktivitet så hvordan en sofasitter kan få samme resultater for meg fremstår som uforståelig.

 

Har du noe som helst grunnlag for det du skriver?

Du skal sjølvsagt få synast akkurat det du vil om meg, men hold det gjerne for deg sjølv så blir stemninga på forumet betre ;).

 

På deff må du neødvendigivs trene styrke ja, men høgintensiv kardio er ikkje nødvendig, roleg jogging (eller gange for den del) oppnår du same resultat med, men du må naturleg nok vere i aktivitet lengre.

At forbrenninga halverast etter ein viss tidsperiode er tull, den reduserast i forhold til kva du har behov for, visse delar av kroppen må nødvendigvis få tilført energi dersom du treng det, uansett kor lite du et. Spisedager er det delte meininger om du treng, men det er generelt godtatt å bruke dei for å unngå at kroppen går i sultemodus, i tillegg har dei ein nytteverdi i form av å gjere det litt enklare for dei som ikkje er vandt med å ha eit strengt kontrollert kosthald (fridag).

Det einaste du oppnår med å trene høgintervall er å auke kroppens energibehov, i værste fall går den i sultmodus raskare.

 

Ang. grunnlag kan eg spørre deg om det same.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...