Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Som sagt tar man en strategisk nedtrening ( treningsfri) når man har kommet til en punkt der man ikke lenger lkke klarer å legge på mer vekter og ta minimum 5rep x 2 sett. og som sagt i ryp med ryp`s progresjon er det da etter 6 uker.

 

SN ble først oppdaget av forskere da bodybuildere kom til et punkt der de ikke klarte mer, så slutta de, dro på ferie frustrerte og sinte.

Så kom de tilbake etter noen uker , satte nye rekorder i alle øvelser og ble sterkere og større. :yes:

Endret av War
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg trener friidrett, karate og trener vekter, og annen form for styrke... går ikke på noe karbon/protein drikkker, kosttilskudd eller shake...

Sterk a?

jeg tar 80 i benk om det sier deg noe... får dømme selv.. ;) (jeg er 15 år)

Endret av espinos
Lenke til kommentar
Endelig skal jeg ned på 5 reps. Var litt i tyngste laget (for min kropp) å løfte 10 repetisjoner med 23 kg (DB) i benk forrige uke..

 

I dag er det 5 ganger med 22 kg.. skal jeg nok klare :)

ikke for å skryte, men trener med 60 i benk 12 rep, 5 ganger når jeg trener pes, og er i støtet :p

Lenke til kommentar
12 rep er ikke nødvendig egentlig, 5x5 er vel det optimale, bare et tips :)

Ja, men det kommer helt ann på hva type trining du gjør.. norges mester i fitness skrev programmet til meg, så han har nok litt peiling.. (trener litt avansert om du skjønner.) men takk for tipset :)

Lenke til kommentar

Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre med en benk, noen matter samt et par manualer? Alt jeg har for hånden..

 

Kan forøvrig legge på at jeg nesten aldri har trent styrke før, men er ganske stort bygd..

 

Vil helst trene så mye som mulig av overkroppen. lår, legger og rompe (its that gay? :p) Trener jeg når jeg sykler BMX.

Endret av christer-R
Lenke til kommentar

Lår og slikt vil nok ikke vokse tilstrekkelig av BMX tror jeg. Hvis benken kan justeres opp(ststivet altså) Så kan du ta knebøy. Markløft kan du ta uansett, og det bør du nok også gjøre.

Ellers kan du ta et utall ro-øvelser med stang og manualer. Militærpress er også mulig. I tillegg finnes det flere benkvarianter du kan ta, og hvis du kjøper en EZ-stang kan du også variere litt på f.eks curls, samt få en (etter min mening) bedre mulighet for ulike ekstensjoner.

Endret av Knut.ea
Lenke til kommentar
Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre med en benk, noen matter samt et par manualer? Alt jeg har for hånden..

 

Kan forøvrig legge på at jeg nesten aldri har trent styrke før, men er ganske stort bygd..

 

Vil hels trene så mye som mulig av overkroppen, lår, legger og rompe (its that gay? :p) Trener jeg når jeg sykler BMX.

gay nei.. fin rompe elsker jentene så stå på! ;)

Har foresten en øvelse til å trene rompa.. ligg på magen, med bene klistret fast til hvarandre, og armene tett intil kroppen... så tar du i 20 sec og presser overkroppen opp sammen med beina, og hugs a ha alt samlet, og ta et par rep.. litt dårlig beskrevet men du finner det ut visst du bare prøver litt ;)

Lenke til kommentar
jeg tar 80 i benk om det sier deg noe... får dømme selv.. ;)  (jeg er 15 år)

Hva er benk a? :!:

 

Er jo ikke så værst det... Men du er vel kanskje kondis typen?

Nei, kondis typen vil jeg ikke si :p har bra kondis da, men jeg løper på friidrett alt fra 40m-400m ikke lenger! ;) men i når jeg fighter i karate så har seg som oftest bedre kondis enn motstander, og det tar jeg utbytte av senere i kampen.. er kanskje ikke så svær, men har markerte muskler forhold til alder.. så er ikke en tynn pingle som løper 10000 :p er som nevnt tildligere ikke så gammel :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...