Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Alle er jo ikke like sterke i alle øvelser. Hadde satt ting i perspektiv om du hadde sagt vekt, høyde og alderen din, for eksempel.

 

Men jeg synes også det er en tung øvelse ;) Løfter mye mindre der enn i mange andre øvelser. Selv er den øvelsen jeg synes jeg er svakest i benkpress, så dette er jo også noe som varierer fra person til person.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker jeg sleit med å klare 10 reps med 20 kg før (ikke så langt fra 15..). Men med en gang du setter opp treninga riktig eller følger et skikkelig treningsprogram, og har progresjon hver gang så øker man fort. Det meste jeg har tatt nå er 5x48 kg.

 

Så mitt tips til deg: Kom deg ut av maskina, og finn ei stang eller manualer (manualer er kanskje best i starten). Start lettere enn 15 kg, og øk litt og litt hver trening. F.eks start på 10 kg eller noe rundt der, og legg på en kilo eller to for hver trening. Og ikke minst; spis masse mat og få i deg proteiner så kroppen klarer å henge med på progresjonen.

 

Men ja, øvelsen er ganske tung, og det er den øvelsen jeg tar minst kg i.

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Jeg er 25 år gammel, 184cm høy og veier rundt 75kg :)

 

Den største utfordringen for meg blir nok å få i meg nok mat, det enkelte av dere dytter i dere i løpet av en dag kan godt være det jeg vanligvis ville spist i løpet av to. Jeg vil da tro at sultfølelsen blir større nå som man er litt mer aktiv fremfor den slappfisken jeg har brukt å være, så kanskje jeg får litt "gratishjelp" der :)

 

Når du sier at jeg burde gå over til manualer, er det denne øvelsen du tenker på?

post-17606-1274877817,3894_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Arnoldpress er konge! Men for all del, kjør dette før Biceps:D Er kjipt når det tyngste med øvelsen er å få vektene opp i utgangsposisjon:D

 

Ellers så kan du kjøre vanlige skulderpress(?), dvs ikke ta hantlene frem på kassa mellom hver repp, evt kjøre rent militærpress med stang.

 

Har kjørt Arnold i et halvår ca og har nettopp byttet ut med militær for å se om det evt er bedre for meg. Militærpress er vell også en av kjerneøvelsene som de aller fleste program inneholder.

 

Ang vekta di så er du der jeg var for 4 år siden. Bare 1 cm høyere.

Uten noen andre kostholdsforandringer enn proteintilskudd la jeg på meg 10kg. Og med et litt mer matfokus nærmer jeg meg 90 nå:)

 

Ikke tenk så mye på slikt nå, bare kom deg på trening, og få rutine på det, så vokser interessen i takt med resultatene dine.

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Er så mandig vet du ;)

Jeg eller beinpressen? Haha. Ja, det var heftig. Veldig tungt. Men jeg klarte det, og det er jo det viktigste. Tenker gymryktet mitt vokste noen cm der ja :w00t:

 

Jeg tror Julie er littegranne... bruteforce innvendig :ninja:

Looool :!:

Jeg er nok sterkere enn jeg ser ut til. Faaaktisk.

 

 

*skulderpress*

Ja, det er tungt. Men er enig med de andre, hopp ut av apparatet og gå over til manualer/hantler. Jeg er jente og jeg tar 8kg :)

 

Moro med nytt leketøy!

Åh, det var stilig! Nesten så det frister å begynne med ett eller annet så man kan få sine egne målinger :!:

Lenke til kommentar

 

 

Har kjørt Arnold i et halvår ca og har nettopp byttet ut med militær for å se om det evt er bedre for meg.

 

Du bør alltid ha minst to øvelser for hver muskelgruppe du trener. Variasjon er gull i all fysisk trening!

Nja, modifisert sannheit. Du bør etterstrebe å ha ein øvelse + den øvelsens komplementærøvelse, dette kjem som oftest i form av ein 'dra' og ein 'skyv' øvelse. Eksempelvis benkpress (skyv) og roing (dra). Øvelsene går ikkje på same muskelgrupper, men framgang i ein vil som oftast gi framgang i den andre da begge tar nytte av same støttemuskulatur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nja, modifisert sannheit. Du bør etterstrebe å ha ein øvelse + den øvelsens komplementærøvelse, dette kjem som oftest i form av ein 'dra' og ein 'skyv' øvelse. Eksempelvis benkpress (skyv) og roing (dra). Øvelsene går ikkje på same muskelgrupper, men framgang i ein vil som oftast gi framgang i den andre da begge tar nytte av same støttemuskulatur.

 

Har du funnet det på google eller lært det på NiH? :p Vedder 2 tyggispapir på det første.

Lenke til kommentar

Hva synes dere om dette programmet?

 

På bein er det knebøy i tilfelle dere lurte på "lunges"

 

http://scoobysworkshop.com/schedintermediate.htm

 

har trent et halvt år først med ryp, så noen måneder med stronglifts 5x5. Vil prøve noe nytt nå

 

Synes dette hørtes veldig interessant ut. Om jeg skal starte med noe slikt blir det mye endringer i selve programmet siden jeg går ikke på treningstudio og har derfor begrenset med muligheter. Skal heller sitere det jeg synes var interessant.

 

If you have been doing my beginning workout, you will notice that the main difference with this intermediate workout is that each muscle is only being worked out once a week rather than three times a week as it was in the beginning workout, most people have trouble with this concept - less is more! You are working out far less often but you are working out each muscle with much more intensity and for a longer duration. In the beginning workout, you were only working out chest for about 5minutes but doing it 3 times a week (15min total/week). In the intermediate workout you only workout chest once a week but do it for 20 minutes. Since you are working out much more intensely, the body needs much more time to recuperate and rebuild your muscles.

 

Er dette like effektivt som å slite ut musklene 3 ganger i uka etter noen reps, hva er fordelene og ulempene med dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...