Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trente knebøy i går og kjenner det godt i låra i dag, men stakk likevel ut på halvannen time lang sykkeltur. Ble skikkelig lapskauskjøring, og er helt ødelagt nå. Deilig når man er sliten og får krype til køys :)

 

Juliess: Slik benpressmaskin der vekta skyves i ca. 45 grader? Og gikk du dypt ned? :p God dybde er kjepphesten min :)

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

Juliess: Slik benpressmaskin der vekta skyves i ca. 45 grader? Og gikk du dypt ned? :p God dybde er kjepphesten min :)

Sånn her, så ja, det er samme. Du må skyve mens du ligger halvveis på ryggen.

Helt ned til bunn for hver rep :) Noe annet teller ikke! Hehe.

 

Edit: Eller, den på Spenst er vel av annet merke, men går ut på samme prinsippet. Henger på vekter på siden der og må presse opp.

 

power-leg-press.jpg

Endret av Juliess
Lenke til kommentar

Nei. I beg to differ.

Der er det en haug med bedrevitere og synsere. På treningsforum får man konstruktiv kritikk fra folk som faktisk driver aktivt med trening.

Dette er tydligsvis hva noen mener om treningsdelen av diskusjon.no :p

Reagerte også på den (som du sikkert så i tråden). Jeg er ganske uenig i påstanden om synsing, i hvert fall.

Lenke til kommentar

Å si at vi på treningsforumet er en haug med bedrevitere og synsere synes jeg blir feil, men jeg er 100% sikker på at man får bedre og mer korrekt svar om man f.eks. spør på MyR sitt forum. Det sier jo seg selv, ettersom blant annet Børge Fagerli selv svarer aktivt. For meg blir dette treningsforumet et sted hvor amatører kan snakke sammen over en lav terskel, og diskutere ting sammen på en koselig måte, dele kunnskap og sammen bli smartere.

 

Jeg har i en del tråder kommet med svar til folk som stiller spørsmål, noen vil kanskje si jeg ikke er egnet til å si det jeg har sagt eller at jeg sitter på mye nok kunnskap, men alt jeg sier tror jeg på selv, og det er ting jeg selv har lest i f.eks. artikler fra Fagerli eller andre personer som JEG synes er pålitelige. Jeg sier ikke hva jeg personlig tror, da understreker jeg i såfall det. Jeg synser sjelden, men om jeg gjør, sier jeg som sagt ifra om dette.

 

Å klage på at folk gjør sitt beste blir for dumt, det er ingen plikt til å være på dette forumet og man er i sin fulle rett til å være på MyR og treningsforum så mye man vil. Å si at man ikke får konstruktivkritikk og at ingen på dette forumet driver aktivt med trening blir også for dumt, noe forumet i seg selv og alle treningsloggene beviser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig Sitronsaft. En av grunnene til at jeg f.eks ikke gidder å være aktiv på andre treningsfora, er jo rett og slett fordi de virker skremmende, her kan man ihvertfall skrive uten å føle seg "dum". Det vil si, her synes jeg terskelen for å spørre og skrive er mindre, rett og slett fordi nivået heller ikke er for høyt. Jeg synes dog det er en fin blanding mellom amatørene, og synes det er supert at det er et alternativ for oss også. :)

Lenke til kommentar

Nei. I beg to differ.

Der er det en haug med bedrevitere og synsere. På treningsforum får man konstruktiv kritikk fra folk som faktisk driver aktivt med trening.

Dette er tydligsvis hva noen mener om treningsdelen av diskusjon.no :p

 

Hvor/hvem tråd er dette henta fra?


 

Kan si meg enig med det sitronsaft sier her. Har jeg noen spørsmål går jeg ofte til Myrevolution forumet, eller andre kilder, eller leser på treningsforum (bruker ikke det så mye, får tak i det meste jeg trenger på MyR.)

 

For meg også blir dette treningsforumet et sted hvor amatører kan snakke sammen over en lav terskel, og diskutere ting sammen på en koselig måte. I og med det er en kjerne med ganske få folk her, så knytter du på en måte litt bånd til dem. Det er folk som er på ca samme nivå som deg her, så man har mye til felles. Men her har jeg også mulighet til å hjelpe folk som ikke kan like mye som meg. Alt jeg poster her er ting jeg har lært og lest fra sikre kilder, så vil påstå jeg kommer med utsagn som holder mål.

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Vil bare benytte anledningen til å skryte litt av 5x200 kg i beinpressen idag :new_woot:

:thumbup: Kjenner nok av guttar/menn som ikkje tar så mykje.

 

 

Hva synes dere om dette programmet?

 

På bein er det knebøy i tilfelle dere lurte på "lunges"

 

http://scoobysworkshop.com/schedintermediate.htm

 

har trent et halvt år først med ryp, så noen måneder med stronglifts 5x5. Vil prøve noe nytt nå

- Manglar markløft/for lite fokus på bein og korsrygg.

- For mykje fokus på enkelte muskelgrupper.

- For mykje fokus på små muskelgrupper.

- "8-12" reps er for folk som ikkje veit om dei vil trene volum eller utholdenheit og ikkje innser at du bør endre både øvelser, vekt, lengde på pausar og antall reps dersom du vil trene utholdenheit.

Lenke til kommentar
Er det samma om jeg kjører nedtrekk med smalt grep eller roing? Elsker nedtrekk og hater roing

Bredde og dybde, er ikke det samme nei.

Det er den øvelsen du hater du burde kjøre.

 

 

 

Treningsforum er det stedet jeg har funnet hvor det står mest piss av alle steder jeg vet om.

Blandingen er så bred der at man kan ikke bruke stedet som nybegynner.

Lenke til kommentar

Bra med 200kg. 100kg knebøy neste?

Hehehe, er nok et stykke unna der!

 

:thumbup: Kjenner nok av guttar/menn som ikkje tar så mykje.

Takktakk :) Fikk noen komplimenter ja, nok til å leve på en stund :love: og en treningskamerat av ene kameraten min sa "hæ? Var det jente som tok det der?!" Hihi.

 

Er så mandig vet du ;)

Lenke til kommentar

Er det bare meg eller er skulderpress utrolig tungt? Nå bærer jeg store likhetstrekk med Gummi Tarzan og dette var bare andre treningsturen min, men jeg klarer bare 15kg i skulderpressen som jeg løfter 10 ganger. Så blir det kanskje 7-8 repitisjoner på neste sett før jeg nærmest biter tungen av meg og venstrearmen/skuldra gir seg før høyre. Nesten så jeg blir flau der jeg skjærer grimaser i hytt&pine når jeg sitter i maskinen :blush:

Må være den øvelsen jeg er desidert svakest i..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...