Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, voldsom dissing av hansker her. Bruker hansker når jeg tar markløft med 20kg-stang, men med 25kg-stang går det fint uten. 20kg-stanga føles rett og slett for tynn ut uten hansker.

Bruker også hansker, synes det er chill. Slipper å stresse med kalk og greier.

 

Pulsklokker derimot har jeg ikke skjønnt vitsen med. Lett å miste er dem også.

Lenke til kommentar

Hehe, voldsom dissing av hansker her. Bruker hansker når jeg tar markløft med 20kg-stang, men med 25kg-stang går det fint uten. 20kg-stanga føles rett og slett for tynn ut uten hansker.

Bruker også hansker, synes det er chill. Slipper å stresse med kalk og greier.

 

Pulsklokker derimot har jeg ikke skjønnt vitsen med. Lett å miste er dem også.

 

Pulsklokke (eller vanlig klokke for den saks skyld) er greit for å holde pausene korte nok. Eneste bruksområdet jeg ser når man løfter.

Lenke til kommentar

Pulsklokker derimot har jeg ikke skjønnt vitsen med. Lett å miste er dem også.

Lett å miste, ja. Og så sende mail til 30 000 elever på NTNU og deretter få egen gruppe på facebook.

http://www.facebook.com/#!/video/video.php?v=10150182095540112&oid=125328430818220

Videoen er genial.

Går desto verre med eksamenslesinga!

 

Uansett, pulsklokke er elsk når man driver med kardio.

Stengt her i dag, og dårlig vær samt eksamensgreier, så blir ikke sykling heller.

Lenke til kommentar

Haha, en av de bedre parodiene jeg har sett, det fins jo tusenvis av dem. Utrooolig bra. Er to dager siden jeg har trent, men skal ta det i morgen, kombinere det med en tur til frisøren. Gruer meg.. Er jo helt "på topp" nå, så trenger jo litt ekstra hvile også. For første gang ever gleder jeg meg mest til markløften.

Lenke til kommentar

Kor "bra køyrt" pleier de å vere etter ei økt med markløft i? Er i ein ny periode, denne gong med x-press. Første gong med markløft i dag, har alltid hatt strakmark. Var bra gåen etter 5sett og 6reps. Kjendte det godt i korsryggen. Teknikken er ikkje heilt på plass heller då. Er generelt bra sliten no.

 

Og korleis bør eg utføre pallof press mtp. antall sett og reps?

Endret av Scarn
Lenke til kommentar

Kor "bra køyrt" pleier de å vere etter ei økt med markløft i? Er i ein ny periode, denne gong med x-press. Første gong med markløft i dag, har alltid hatt strakmark. Var bra gåen etter 5sett og 6reps. Kjendte det godt i korsryggen. Teknikken er ikkje heilt på plass heller då. Er generelt bra sliten no.Og korleis bør eg utføre pallof press mtp. antall sett og reps?

Markløft er den øvelsen som gir desidert mest "kjør", for min del, etterfulgt av knebøy.

Dersom du ikkje er vandt med markløft bør du ikkje løfte tungt med 5x6, sjølv med god teknikk risikerar du å skade ryggen.

 

 

Ja, kom på det i etterkant...blir også betraktlig tykkere med reimer. Når jeg leste grunnen til at du brukte det så kom jeg på en kompis som brukte papir.

Kan ikkje sei eg merkar at det blir noko tjukkare med reimer enn med hansker og tjukkelsen skulle jo vere irrelevant når ein holder vekta med reimene. Sjølv har eg så korte fingrar at eg ikkje kan bruke hanskar på dra-øvelser, rekker berre så vidt rundt stanga slik at grepet nødvendigvis blir dårlegare :p.

Lenke til kommentar

Markløft er den øvelsen som gir desidert mest "kjør", for min del, etterfulgt av knebøy.

Dersom du ikkje er vandt med markløft bør du ikkje løfte tungt med 5x6, sjølv med god teknikk risikerar du å skade ryggen.

 

Ja, tvilar på det blir tunge markløft framover for min del. Bra gåen no, dagen etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...