Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Driver å bygger treningsrom i kjelleren jeg. Har fått bygd noen hyller og organisert alt rotet som var i rommet før til en krok i kjelleren som skal bygges til bod senere.

 

Lurer på hvordan jeg skal gjøre det med gulvet, varmekabler trengs det elektriker for å legge - så jeg har tenkt meg fram til en løsning der jeg avretter gulvet med fiberarmert gips med svart vinylgulv oppå det. For å få gulvvarme tenkte jeg så å bruke en infrarød lampe til å varme opp gulvet. Har også sett litt på sånne "gymfloor" puslespill - men de blir fort dyre. Da investerer jeg heller mer i gummierte vekter.

 

Har tenkt meg ei olympiastang med rundt 140 kg i løsvekter, samt et skikkelig hantelsett på rundt 10-20 kg. Har sett på torget på finn, men det virker som om slike ting holder seg veldig godt i pris. Nettbutikker jeg har vært innom har hatt veldig greie priser, men frakta blir jo sinnsyk :S XXL Trondheim virker som blir plassen der jeg handler, men lurer på om dere kanskje har noen forslag?

 

 

Lenke til kommentar

Trondheim har NTNU/Hist vi trener da for noen hundrelapper i året på 2x treningsenter SIT har.

Så finnes det Flex gym hvor det er mulighet for nøkkelkort.

Så er det kaliber gym.

Også club fitness som også har nøkkelkort.

 

Sats og elixia vil man ikke på.

Høres bra ut. Skal bo i en av studentgreiene til SiT. :)

 

Hva er feil med sats og elixia?

Lenke til kommentar

Har tenkt meg ei olympiastang med rundt 140 kg i løsvekter, samt et skikkelig hantelsett på rundt 10-20 kg. Har sett på torget på finn, men det virker som om slike ting holder seg veldig godt i pris. Nettbutikker jeg har vært innom har hatt veldig greie priser, men frakta blir jo sinnsyk :S XXL Trondheim virker som blir plassen der jeg handler, men lurer på om dere kanskje har noen forslag?

 

Du burde også investere i en skikkelig Power Rack eller knebøystativ.

Lenke til kommentar

Trondheim har NTNU/Hist vi trener da for noen hundrelapper i året på 2x treningsenter SIT har.

Så finnes det Flex gym hvor det er mulighet for nøkkelkort.

Så er det kaliber gym.

Også club fitness som også har nøkkelkort.

 

Sats og elixia vil man ikke på.

Høres bra ut. Skal bo i en av studentgreiene til SiT. :)

 

Hva er feil med sats og elixia?

Vellferdssenter? Er ei stund siden jeg var innom ett så det er mulig det er anderledes nå, men da hadde dem ikke hantler over 25kg, og den eneste vektstanga jeg så lå i en sånn jalla benk som svikter om du har på mer enn 100kg;)

 

Ikke ta meg allt for seriøst her dog;) Selv trener jeg på nidarø treningssenter, i kjelllern på spektrum. 250kr/måned som student. Er vell fokus på vektløfting men de har vell 5-6 sykkler og 3 møller også. Spinninginstimer et par gang i uka. Trives der:)

 

SiT er vell udiskutabelt billigst, men har hørt at du bruker me tid på å vente på tur siden det er mye folk.

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Vellferdssenter? Er ei stund siden jeg var innom ett så det er mulig det er anderledes nå, men da hadde dem ikke hantler over 25kg, og den eneste vektstanga jeg så lå i en sånn jalla benk som svikter om du har på mer enn 100kg;)

Jeg har bare vært innom én Sats, og det var med en kamerat i Bærum. Litt mye fokus på maskiner og mosjonister kanskje, men var helt kurant. I hvert fall i sammenligning med her jeg bor. :p

Lenke til kommentar
Hva er feil med sats og elixia?

Nja 2x prisen, noen av stedene reduserer vektene med vilje for å luke ut "bolere"

Man får ikke god nok hjelp på de stedene for å ikke snakke om miljøet og motivasjonen.

Trener man på kaliber vedsiden av 4-5 som stiller i alle mulige konkurranser eller trener sammen med norges sterkeste menn så gir det motivasjon langt over det man finner i rosegarderoben på elixia.

 

Det er vel ikke noe galt med de stedene, om man er kreativ og vet hva man skal gjøre.

På for eks club fitness får man nøkkelkort og kan trene når man vil for 299 trur jeg det er.

Flex gym 345.

SiT 350 pr semester?

SiT har bra utstyr , men ikke spør om hjelp der bruk forumet /myo osv.

Lenke til kommentar

Selv trener jeg på SiB, 1600,- per semester (267kr/mnd) for meg som er elev på vgs, kan trene på alle de 5-6 sentrene som fins i Bergensområdet(bortsett fra ett eller to som kun er for studenter), bruker to av dem. Koster 800,- per semester (133kr/mnd) om man er student. Mye bra utstyr, 5 steder man kan ta knebøy på senteret jeg oftest bruker, også er det ganske mange møller/sykler for dem som er interessert i sånt, pluss romaskin, punshing-bag, godt milø. En del svære karer så det står ikke på motivasjonen. Egentlig føler jeg det er litt "barskt" på mitt senter samtidig som alle er velkomne, og jeg føler meg veldig hjemme blant de stora gutta :) Eneste som er å utsette er at luftkvaliteten kunne vært bedre.

Lenke til kommentar

Senteret jeg trener på er for gamle mosjonister, med flere rom for gruppetimer, en ganske stor styrkesal med masse aparater, og en lang rekke med 3D-møller, sykler osv. Er 1 knebøyrack med stang som jeg bruker til mark og bøy og roing, og 1 benk. Manualene går opp til 40 kg.

 

Men skal ikke klage når det koster 100 kr/mnd pga en avtale gjennom fotballaget jeg spilte på før. :p

Lenke til kommentar

Jeg har kun brukt belte for å teste et par ganger på de tyngste løfta. Vanligvis holder jeg meg unna det. Det gir nok en falsk trygghet for mange. Sett folk som bruker belte, men ryggen er krom som bare det. Da er det på tide og kaste beltet og ta av noen kilo, for å så lære seg litt teknikk.

 

Ellers har jeg aldri brukt drareimer, og kommer til å unngå det så lenge jeg kan. Jeg trener fortsatt med overhåndsgrep på markløft, og kommer til å fortsette med det helt til jeg blir tvunget til å bytte til miksa grep. Når det miksa grepet ikke holder lenger, så skal jeg vurdere reimer.

 

Har sett folk som trener med drareimer på 40 kg markløft og 50 kg nedtrekk. Det ser utrolig dumt ut, og i tillegg så burde de kanskje vurdere å trene opp grepet sitt litt hvis de ikke har mere krefter i klypa enn det. Synes det blir feil å si at du makser 100 kg og du ikke klarer å holde stanga uten reimer en gang (finnes selvfølgelig unntak, når man kommer opp i x antall kilo). Uansett så burde jo grepet trenes opp det også. Så derfor ville jeg aldri brukt drareimer med mindre det var ytterst nødvendig.

 

Hansker har jeg heller aldri brukt. Skjønner ikke helt greia med det heller.

Lenke til kommentar

Ja det er klart; må man, så må man!

Men når man ikke bruke reimer eller belte, så er det like greit å holde seg unna.

 

Takler man ikke litt træler i de søte små hendene sine, så skjønner jeg ikke helt hva de gjør på et trenings-senter. Det er ikke stedet å være hvis du vil være liten og søt.. Hansker har vel flere ulemper enn fordeler uansett: http://stronglifts.c...lifting-gloves/

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Slutta å bruke hanskar for årevis sidan, aldri hatt problemer med træler sidan.

Brukar kalk for grep.

Reimer brukar eg når det blir tungt på markløft, gir meg ikkje ikkje før sjølve løfte-teknikken sviktar, hendene blir mindre brukt og taklar naturleg nok ikkje like mykje vekt.

Belte gir falsk tryggleik, einaste unntak må vere i styrkeløft konkurranser der sjansjen for skade er for stor til ikkje å bruke belte, men eg kan ikkje tenkje meg at nokon her på forumet er på det nivået.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...