Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skulle likt å se studien de har dette fra

Kilden er i TN-magasinet der hele artiklen er.

 

Nå er det sånn at Fagerli har en finger med i spillet over alt, tester ting, gjør justeringer.

Deler med sine klienter og andre og opplegget er ganske bra.

Det er av han og de rundt han jeg lærer , med unntak av egen erfaring så det er ikke så rart at jeg anbefaler det samme som han.

 

Vi kan ikke sitte hjemme med kladdeboka vår og finne opp kruttet på nytt bare for å mene noe annet.

 

 

Merk at jeg har prøvd det jeg har lært i 10 år og har mine egne meninger/erfaringer også, ikke bare copy paste.

 

Det er greit å være lei av å høre om Fagerli, men uten han hadde det ikke vært TN, myR og alt som kom etter.

Artiklene som er postet på utallige sider hadde vært boletips fra flexblader og vi hadde alle gått år etter år på gymmet uten særlig fremgang.

Endret av War
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Satt og kikka litt på gamle poster her i tråden, typ fra 2005. Litt morsomt egentlig. :p

 

Fant også en post med progresjonsbilder av deg, War :thumbup: Trenger en liten oppdatering på bildefronten føler jeg, da det 'nyeste' bildet er fra 2005 etter at du hadde gått opp 20 kg på 8 mnd. Kunne vært kult å se om det var noen forskjell, hvis du ikke har liggi på latsiden de siste 5 årene da..

Lenke til kommentar
Skulle likt å se studien de har dette fra

Kilden er i TN-magasinet der hele artiklen er.

Siden du tydeligvis vet hvilken studie de har hentet tallet fra kan du kanskje dele det med meg? Jeg har selv vært med på en studie som så på kombinasjonen proteinpulver og styrketrening, og de kunne ikke konkludere med en statistisk signifikant effekt.

Lenke til kommentar

Jeg skal snart på familieferie i en måned. Uten nett og uten noe som helst. Noen som kan anbefale meg noen bøker jeg kan lese? Utskrivbare artikler på nett fungerer også utmerket. Det jeg leter etter er bøker om kosthold og diverse treningsmetoder.

Lenke til kommentar

Skaff deg Ross Enamaits sine bøker, bestiller fra http://www.rosstraining.com

Veldig bra lesestoff, mye om oppsett av programmer og den slags. Kanskje ikke typisk kroppsbyggingslitteratur, hvis det er det du er ute etter, men mer om veldig intensiv trening som bygger veldig god, universell form. Ikke at man bare er veldig sterk, eller kan løpe veldig langt, men at man blir allsidig. Spesielt gode opplegg for kampsportutøvere.

Lenke til kommentar

Litt i tvil, samtidig synes jeg det ville gjort tåden mer profilert (obviously) og at flere folk kanskje ville blitt oppfordret til å poste da. Gjør også hele forumet mer "personlig" og brukerfokusert synes jeg, noe som er positivt. Noe av det beste med forumet etter min mening, og kanskje spesielt et forum som dette, er tilhørigheten og støtten man finner gjennom de andre brukerne. Ville ikke gjort meg noe om tråden ble sticky, better safe than sorry, vi har jo ikke akkurat overflod av stickies som diverse forum under "Samfunn" :) Grønt lys fra meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ofte tenker jeg på hvor "befriende" det ville vært å være jente og bare ha fettprosenten å tenke på. Jeg har nemlig inntrykk av jenter flest bryr seg mest om å ha en slank og fin kropp, og lite annet. For meg som bulker virker det så enkelt å slanke seg. Dette er så klart en teit måte å tenke på, ettersom det er så mange som sliter med selvbildet sitt og nettopp fettprosenten, samt at det så klart fins mange jenter som prøver å få seg muskler.

 

Mange jenter tror de får svulmende muskler og dermed blir mindre attraktive om de tar i en olympiastang :D Heldigvis fins det mange som ikke tror det, og vi har jo også noen her på forumet. Fra RYP-heftet:

 

 

jenTer og sTYrKeTrening

Mange jenter er redde for å

følge et fornuftig og effektivt

styrketreningsprogram, av

redsel for at de ender opp med

å se ut som kroppsbyggere.

Sannheten er at det er nesten

umulig for jenter å få unormalt

store muskler, og effekten av

styrketrening vil heller være

en synlig oppstramming av

muskulaturen samt en lavere

fettprosent. De fleste jenter

sier de kun ønsker å stramme

opp kroppen, ikke få større

muskler… Hvordan blir så

kroppen strammere uten at

musklene vokser? Dette er verdt

å tenke over. Styrketrening er

den eneste formen for trening

som kan gjøre noe for kroppsfasongen.

Si at man har en

såkalt ”pærefasong”. Man kan

trene så mye spinning og jogge

så ofte og lenge man bare vil,

men man vil fortsatt se ut som

en pære – bare en mindre en.

Med styrketrening kan du imidlertid

forandre fasongen. Mer

muskler vil også gi en økt forbrenning

og en sterkere kropp

med mindre risiko for skader,

så første prioritet bør derfor

være et solid styrkeprogram!

 

 

Er fra en PDF, derfor oppsettet er så rart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...