Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Neste gang skal jeg prøve uten sko, har fått tilbakemelding på at tyngdepunktet er litt feil.

 

 

Jeg har prøvd uten sko, alt jeg fikk var vondt i bena. Både ved vristen, hælen og leggene. Jeg har prøvd ut flere typer sko, de jeg liker best er type Converse-sko med helt flate såler. På markløft fungerer de også veldig bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Juliess: Knærna er alt for langt framme og tyngdepunktet er feil. Slutt å ta knebøy med noko meir vekt enn stanga, lær deg teknikken først.

Hadde det ikkje vore for at eg har skeiv rygg hadde eg alltid løfta utan sko, eg har ikkje gjort det på ei stund, men eg kan ikkje sei eg har opplevd at det gjorde vondt. Per i dag brukar eg tynne sokke-aktige sko eller sko med tjukk hard flat såle.

Ang. sikring er det ikkje verre enn å slippe stanga, blir litt bråk, men betre enn å kollapse. Generelt dårleg plan å ha spotter på knebøy, veldig få som veit kva dei gjer.

Lenke til kommentar

Hei dere!

 

Jeg er en gutt på 13 år som bare trenger å holde seg i form.

Spiller basketball og trenger derfor også å trene mye spenst.

Jeg har fått beskjed om å jogge to ganger i uka til å begynne med, og tror det er en god ide.

 

Er det noen tips jeg kan få for å forbedre treningen min?

 

PS: De uten noe erfaring, plis.. Trenger ikke tipsene til dere desverre.

Lenke til kommentar

Juliess: Knærna er alt for langt framme og tyngdepunktet er feil. Slutt å ta knebøy med noko meir vekt enn stanga, lær deg teknikken først.

Hadde det ikkje vore for at eg har skeiv rygg hadde eg alltid løfta utan sko, eg har ikkje gjort det på ei stund, men eg kan ikkje sei eg har opplevd at det gjorde vondt. Per i dag brukar eg tynne sokke-aktige sko eller sko med tjukk hard flat såle.

Ang. sikring er det ikkje verre enn å slippe stanga, blir litt bråk, men betre enn å kollapse. Generelt dårleg plan å ha spotter på knebøy, veldig få som veit kva dei gjer.

Hvis du hadde brukt litt tid på å lese innleggene jeg har skrevet etter at jeg la ut videoene så hadde du ikke trengt å gå så hardt ut mot meg ;)

Syns kanskje det er litt drastisk å gå ned til kun stang? Ja, jeg skal såklart gå ned (som jeg har skrevet to steder tror jeg) i kg for å forandre på teknikken og kjenne hvordan det føles. Men i en del tilfeller syns jeg faktisk det er vanskelig å få det riktig hvis det blir FOR lett også.

Lenke til kommentar

Eg meinte ikkje å "gå så hardt ut" mot deg, men du har alvorlege svakheiter i teknikken, veit ikkje korleis eg kan sei det på ein "snillare" måte :).

 

Hovudponget med å gå heilt ned til berre stang er todelt: du minkar risikoen for skade, og du unngår ein illusjon av balanseeffekt av auka vekt, noko du kan få svi for seinare.

Lenke til kommentar

Eg meinte ikkje å "gå så hardt ut" mot deg, men du har alvorlege svakheiter i teknikken, veit ikkje korleis eg kan sei det på ein "snillare" måte :).

 

Hovudponget med å gå heilt ned til berre stang er todelt: du minkar risikoen for skade, og du unngår ein illusjon av balanseeffekt av auka vekt, noko du kan få svi for seinare.

 

Jaja, heldigvis har jeg ikke trent så voldsomt lenge, så satser på å få rettet opp ting uten at det skal være alt for vanskelig :)

Noe godt må det komme ut av å legge ut en sånn video, hehe.

Lenke til kommentar

Når jeg skulle lenke til RYP nå så jeg at de endelig har lagt ut nye pdf-en. Skal bli gøy å lese igjennom v3.

Så på det i ett minutt nå, og jeg syns det er svakt at de ikke har med kildeliste. Skulle likt å se studien de har dette fra

Ikke glem å innta proteintilskudd

innen 30 minutter etter trening, da

dette kan øke treningseffekten med

hele 25%! Husk at dette er akkurat

like viktig for utholdenhetstrening

som for styrketrening.

Ellers er det for mye lovprising av 4x4 intervaller, men de samarbeider vel sikkert med Wisløff/Hoff/Helgerud.

Lenke til kommentar

Har sikkert noe med at bestekompisn min er med han for trening osv..

Litt misunnelig? :innocent:

 

Men det er noen som jeg stoler helt på, selv om jeg vet der dumt og ikke sjekke litt fakta selv. War foreksempel, stoler jeg 100% på, rett og slett fordi han sitter inne med så mye informasjon og er hjelpsom. Jeg må nok bli litt bedre i kildekritikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...