Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

 

Jeg vet jeg ikke skal bry meg, men jeg synes det er litt morsomt :)

det er så gøy å se folk på min egen alder på Spenst som trener helt feil. Det var feks en i dag som startet med biceps, greit nok det, men så begynte han plutselig med benk og etter det tok han triceps. Så begynte han å jogge og trene bein . tror han var en av dem som tenker "den øvelsen der ser kul ut, jeg prøver den"

 

haha.

 

Jeg lurte på en ting til. Jeg er litt lei biceps programmet mitt. det jeg har nå er:

Hammer 3x8

Nedtrekk 3x8

roing 3x8

og en til hvor man sitter ned den ene kneet på en benk og løfter en manual opp til skuldra.

 

Er det noen som har et forslag til noe nytt?

 

Takk :-)

 

Litt dårlig forklart den siste der :S

Endret av Ownbeef
Lenke til kommentar

Jeg lurte på en ting til. Jeg er litt lei biceps programmet mitt. det jeg har nå er:

Hammer 3x8

Nedtrekk 3x8

roing 3x8

og en til hvor man sitter ned den ene kneet på en benk og løfter en manual opp til skuldra.

 

Er det noen som har et forslag til noe nytt?

 

Ikke det at jeg har så mye peilig, men trenger du å isolere biceps?

Kun nedtrekk og roing, at du ror med en og en hand i tillegg til med stang ser jeg ikke poenget med.

Lenke til kommentar

 

Jeg lurte på en ting til. Jeg er litt lei biceps programmet mitt. det jeg har nå er:

Hammer 3x8

Nedtrekk 3x8

roing 3x8

og en til hvor man sitter ned den ene kneet på en benk og løfter en manual opp til skuldra.

 

 

Hvorfor starter du med isolasjonsøvelsen, istedet for å kjøre den til slutt (slik at du kan kjøre de mer omfattende øvelsene hardere)?

Lenke til kommentar

Isolasjonsøvelser er øvelser som tar på isolerte muskler. Bicepscurl tar bare på biceps, mens roing tar både på rygg og biceps. Kjør de tyngste øvelsene først (de som aktiverer flest muskler) og isolasjonsøvelsene til slutt.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

Google isolasjonsøvelser og baseøvelser og les denne. Da tenker jeg mye skal være gjort ;)

 

Trener for øvrig ikke noen øvelser retta mot biceps, men har fortsatt ok str. på overarmen :tease: Går i nedtrekk og roing her + løfting av vektskiver av og på stang osv. Gir faktisk litt trening hvis du vil det også.

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Isolasjonsøvelser er øvelser som tar på isolerte muskler. Bicepscurl tar bare på biceps, mens roing tar både på rygg og biceps. Kjør de tyngste øvelsene først (de som aktiverer flest muskler) og isolasjonsøvelsene til slutt.

så da skal jeg altså kjøre roing og nedtrekk først, så skal jeg ta hammer til sist?

Lenke til kommentar

Jeg ser etter en side som har forsiden og baksiden av kroppen i flash der man kan klikke på en muskel og så får man opp "alle" øvelser som tar i bruk denne muskelen. Siden var mye i bruk for et par år siden, men har ikke sett noe til den på lenge. Eksisterer sikkert flere slike sider, men noen som har forslag til en slik side?

Lenke til kommentar

Isolasjonsøvelser er øvelser som tar på isolerte muskler. Bicepscurl tar bare på biceps, mens roing tar både på rygg og biceps. Kjør de tyngste øvelsene først (de som aktiverer flest muskler) og isolasjonsøvelsene til slutt.

så da skal jeg altså kjøre roing og nedtrekk først, så skal jeg ta hammer til sist?

 

Det stemmer. Hvilket program kjører du? Med nedtrekk og roing, så kan du nedprioritere isolasjonsøvelser med ulike bicepscurls. Hvis du absolutt må trene biceps isolert, så holder det med én isolasjonsøvelse for biceps. Du trenger heller ikke mer enn bare et par sett, siden det er en veldig liten og lite komplisert muskel som får mer en nok trening gjennom draøvelser. Men med et 5x5 program skal du ikke trenge å trene biceps. Jeg klarer meg fint uten bicepscurl :D

 

Baseøvelser kommer først, og burde alltid være første pri. Så kan du heller supplere med isolasjonsøvelser der du føler du trenger det. Husk at en lenke aldri er sterkere enn sitt svakeste ledd! Isolasjonsøvelser kommer til slutt hvis du har tid og energi til å kjøre et par sett. Du kan fint droppe de også.

 


 

KjellV: http://www.coopersgu...e-encyclopedia/

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Yeej! Jeg tenkte på coopersgym, men det gav helt andre svar.

 

Thank you!

 

 

hatt en grei økt med parkour trening i dag. rundt 2 - 3 timer men da er det ganske rolig i starten også øker man litt på etterhvert. i tillegg så fikk vi med en ny kar så tok det litt rolig for han.

Parkour virker dritmoro.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...