Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Inspirasjon for de som sliter med dørstokkmilen.

 

Da er russetiden over. Det har vært helt sinnsykt gøy, og ikke gått så alt for hardt utover treningen, annet enn siste uken nå. Ikke sovet i natt, småsjuk og alt det som hører med, så aner ikke om det blir trening i morgen. Men skal bli godt å komme tilbake til mer normale takter. Spesielt med tanke på kosthold og søvn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lykke til! Regner med du legger ut oppdateringer på det prosjektet i loggen :) Har egentlig litt lyst til å prøve det selv, men synes det blir litt for mye stress og tiltak å lage alle disse perfekt sammensatte måltidene og spise til bestemte tider. Det er jo veldig praktisk på en måte, men har sine bakdeler også.

Lenke til kommentar

Njaee, kommer ikke til å satse på noen perfeksjonerte måltider, men vil teste det ut. Hadde uansett bestemt meg for å skrelle av litt/være flinkere med maten den neste mnd før jeg har ferie, så hvorfor ikke følge et opplegg og se hvordan det fungerer :)

Det blir sikkert litt ekkelt de første dagene, men jeg er ikke noe frokostmenneske, så antar det er en vanesak jeg kommer raskt inn i.

Kan legge videre tanker om hvordan det føles inn i treningsloggen min :)

Lenke til kommentar

Kan intermittent fasting forveksles med periodisk faste?

 

Fra Advanced concept v.2.0:

 

Til slutt har vi den tidligere nevnte Periodisk Faste protokollen, der man inntar alle kaloriene innenfor 8-10 timer, med en hovedpart av proteininntaket etter trening. Det er ingenting som tyder på dårligere muskelvekst av dette, heller tvert i mot. Dagens siste måltid vil tilføre aminosyrer gjennom så og si hele fasteperioden. Vi vet også at det tar opptil 2 dagers faste før man ser antydning til nedbrytning av muskelmasse, de første 24 timene er det primært labile aminosyrer som forbrukes. I tillegg til at leverglykogen og fettsyrer forbrennes som energi, selvfølgelig.
Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar

Beklager :)

Intermittent fasting. Kort forklart faster man i en viss periode av dagen og så sprer maten utover resten. De fleste velger å faste på natten/morran/formiddagen.

 

IF er helt knall, kjørt det i ca halvt år nå og går aldri tilbake til noe annet igjen.

Fordelen er at man slipper å spise hver fuckings 3 time og at man kan spise seg mett når man først spiser.

 

Årets deff gikk fra 86 til mål om 75, var 78,5 før 17maihelga, men i morges veide jeg 80,1kg! Kanskje ikke så rart når man drar på fylla lørdag og søndag. :D:roll:

Endret av discostu
Lenke til kommentar

Årets deff gikk fra 86 til mål om 75, var 78,5 før 17maihelga, men i morges veide jeg 80,1kg! Kanskje ikke så rart når man drar på fylla lørdag og søndag. :D:roll:

 

Don't worry, med et par dager med normalt inntak og trening så går du ned igjen. Er nok mye væske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...