Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Nokon som har formeining om X-press?

http://treningsfysiolog.wordpress.com/2010/02/25/tren-effektiv-med-x-press/

http://treningsfysiolog.wordpress.com/2010/04/29/variasjon-i-x-press-programmet/#more-640

 

Blei såpass imponert at eg tenkjer eg prøver det ut neste periode. Deloading neste veke. Passa meg ganske fint det programmet mtp. bein og "aba-bab osv"-trening

Ligner veldig på stronglifts både mtp. aba/bab og øvelser. Men x-life fokuserer tydeligvis på volum, mange reps. Men så jo interessant ut om det er volum man ser etter.

 

Nei, det er blanding mellom volum og styrke. X-life har heller ingenting med dette å gjere. Inspirert av Børge Fagerli, 5x5 og periodisering mellom tung, lett og medium dag ++. Det er alt etter kva dag det er og kor godt trent du er som avgjer kor mange reps/sett.

Sett, reps og pauser

Dag 1: 3-5 sett 6 reps. 90-120 sek pause mellom a og b øvelser

Dag 2: 3-4 sett 8-10 reps. 60-90 sek pause mellom a og b øvelser

Dag 3: 2-3 sett 12-15 reps. 30-60 sek pause mellom a og b øvelser

 

 

 

awkward:

Såg du posta dette på eit anna forum. Par månadar sidan. Korleis får du det i deg? Mikser? Smoothie?

 

Mitt tips:

1 boks cottage cheese (40 g protein)

Banan(er) (20 g karb pr stykk)

Nøtteblanding med tørket frukt etter smak (fett og karbs)

Syltetøy etter smak

 

Kommer kjapt opp i 1000 kcal :D [..] men det er godt og sunt nok, så jeg trykker det ned!

Endret av Scarn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje man kan få til en bildetråd her på treningsdelen av forumet. Poste nåværende tilstand, tidligere tilstand, før-etter bilder. Et sted man kan få tilbakemeldinger og kritikk. Hva tror dere?

Høres bra ut spør du meg :)

 

 

Nokon som har formeining om X-press?

http://treningsfysiolog.wordpress.com/2010/02/25/tren-effektiv-med-x-press/

http://treningsfysiolog.wordpress.com/2010/04/29/variasjon-i-x-press-programmet/#more-640

 

Blei såpass imponert at eg tenkjer eg prøver det ut neste periode. Deloading neste veke. Passa meg ganske fint det programmet mtp. bein og "aba-bab osv"-trening

Ligner veldig på stronglifts både mtp. aba/bab og øvelser. Men x-life fokuserer tydeligvis på volum, mange reps. Men så jo interessant ut om det er volum man ser etter.

 

Nei, det er blanding mellom volum og styrke. X-life har heller ingenting med dette å gjere. Inspirert av Børge Fagerli, 5x5 og periodisering mellom tung, lett og medium dag ++. Det er alt etter kva dag det er og kor godt trent du er som avgjer kor mange reps/sett.

Sett, reps og pauser

Dag 1: 3-5 sett 6 reps. 90-120 sek pause mellom a og b øvelser

Dag 2: 3-4 sett 8-10 reps. 60-90 sek pause mellom a og b øvelser

Dag 3: 2-3 sett 12-15 reps. 30-60 sek pause mellom a og b øvelser

Skrivefeil fra min side, mente å skrive x-press og refererte altså til programmet. Ja, så at treningserfaring osv hadde noe å si, som virker bra, men antall reps er fastsatt som 6, 8-10 og 12-15, og dette er etter min kunnskap volumtrening.

Lenke til kommentar

Kanskje man kan få til en bildetråd her på treningsdelen av forumet. Poste nåværende tilstand, tidligere tilstand, før-etter bilder. Et sted man kan få tilbakemeldinger og kritikk. Hva tror dere?

Det gjøres jo til en viss grad i loggene, men det ville jo kanskje motivert flere til å legge ut bilder.

Lenke til kommentar

Alt for få som legger ut bilder i loggene sine, meg inkludert. Synes en bildetråd hadde vært nice jeg. Men mtp. konkurranse og nervøsitet og forlegenhet ovenfor egen kropp blir det kanskje kjipt for noen å stille seg "up for display" sammen med alle andre. Da er det kanskje bedre å holde det i sine egne logger. Men så absolutt en idé.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det å lage en felles bildetråd er noen god ide. Blir ALT for mye kroppspress. Garantert

Vell, om noen er redd for kritikk, så bør man vell ikke poste i tråden da?

Og satser på at de som svarer holder seg til konstruktiv kritikk, og ikke "asj din feiting" eller "fyf du ser ut som ei pingle!" :ph34r:

Lenke til kommentar

Tror ikke det er kritikken i form av ord folk er redd for. Det er mer det at folk ikke føler det er særlig gøy å laste opp bilder av seg selv i en tråd full av muskelbunter. Handler om å blotte seg selv, en del av seg selv man kanskje vanligvis holder skjult for andre såfremt det er mulig.

 

Kritikk som ikke er konstruktiv er vel etter forumregler ulovlig, og jeg håper da at folk her er såpass voksne at ingen tyr til den slags uansett.

Lenke til kommentar

Tror ikke det er kritikken i form av ord folk er redd for. Det er mer det at folk ikke føler det er særlig gøy å laste opp bilder av seg selv i en tråd full av muskelbunter. Handler om å blotte seg selv, en del av seg selv man kanskje vanligvis holder skjult for andre såfremt det er mulig.

 

Kritikk som ikke er konstruktiv er vel etter forumregler ulovlig, og jeg håper da at folk her er såpass voksne at ingen tyr til den slags uansett.

Vel ja, jeg er skeptisk fordi jeg sliter med eget selvbilde. Har slitt med å ikke hate kroppen min i mange år, jeg ble tross alt mobbet i mange år, så jeg tror nok det vil ta litt tid før jeg tør å poste i en slik tråd.

 

Det er jo bare å lage en bildetråd og se om folk poster i den.

Eneste grunnen til at jeg ville vært litt skeptisk til å poste i den er fordi jeg tror jeg hadde vært den eneste jenta som gjorde det, hehe.

 

Du må ikke glemme meg da. Er faktisk jente. ;)

Lenke til kommentar

Nettopp, nettopp. Er ikke alle som er like fornøyd med seg selv, og da blir det "for mye å be om" at de laster opp bilder av seg selv, selv om det er for egen skyld de skal gjøre det. Det er ikke alle som synes det er like gøy å vise bilder av seg selv til andre, og da spesielt ikke av kroppen sin. Da er det i alle fall greiere å gjøre dette i sin egen logg, av grunner som egentlig er litt vanskelige å forklare. Man sammenligner ikke seg selv med de andre som laster opp bilder i samme grad, alle som ser bildene er der fordi de er interessert i deg og treningen din, og folk er på en måte på ditt territorie og følger et annet sett regler. Slik jeg oppfatter det.

 

Men er åpen for at vi oppretter tråden og se hvordan den blir brukt, for eksperimentets skyld. Ellers blir nok jeg personlig mer aktiv med bilder i min egen tråd før jeg eventuelt beveger meg uti en slik fellestråd. Tror det ville blitt et sterkt konkurranseelement i en sånn tråd.

 

EDIT: Kjipt at du har blitt mobbet Yvonne. Douchebags som er usikre på seg selv og tar det utover andre. Her er du blant venner :)

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar

EDIT: Kjipt at du har blitt mobbet Yvonne. Douchebags som er usikre på seg selv og tar det utover andre. Her er du blant venner :)

Sant nok, men det går veldig mye bedre med meg altså. Bare så det er sagt. Det er derfor jeg begynte på lavkarbo, for å slippe å telle kalorier og lære meg å like mat igjen rett og slett. :)

 

Haha, tror ikke det er mange som kommer til å mobbe folk for evtuelle bilder. Bare ikke legg ut av ansikt så er det jo ikke noe problem vel.

Nei, men når man er veldig var på kritikk, så kan kun en liten kommentar ødelegge, det er vel det som er litt av mitt problem. Kritikk i profesjonell sammenheng går veldig bra, men når det går på meg personlig er det vanskelig å takle. Jeg føler meg jo allerede ille nok fra før, om jeg ikke skal måle meg med alle de som ser bedre ut også. ;)

Lenke til kommentar
Du må ikke glemme meg da. Er faktisk jente. ;)

 

Ja, sant :) Men hadde du postet i en slik tråd? Jeg tror at det at vi er såpass få jenter i denne delen av forumet er med på å bidra til at ikke så mange ville postet. Derav min kommentar om at jeg tror jeg hadde blitt kanskje den eneste.

Endret av Juliess
Lenke til kommentar

Viktig å være glad i mat. Selv elsker jeg mat og det er noe av det beste jeg vet ^^ Noe som er bra, siden mat er noe jeg ikke kan klare meg uten, spesielt ikke om jeg ønsker å få muskler. Det er jo dessverre slik at mange har problemer med mat. Bra at du lærere deg å like mat igjen.

 

Det får kanskje livet mitt til å høres jævlig ut, men noe av det deiligste jeg vet er å sitte og spise et godt måltid med egg, kylling, fetaost og grønnsaker mens jeg pøser på med melk. Er fantastisk både for kropp og sinn.

 

Edit: Jeg synes det hadde vært konge om dere jenter hadde postet i en slik tråd, og jeg håper flere jenter vil bli aktive på forumet generelt. Mye gøyere med biologisk mangfold. Også rettferdiggjør det at vi gutta laster opp bilder av oss selv halvnakne :whistle:

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar
Du må ikke glemme meg da. Er faktisk jente. ;)

 

Ja, sant :) Men hadde du postet i en slik tråd? Jeg tror at det at vi er såpass få jenter i denne delen av forumet er med på å bidra til at ikke så mange ville postet. Derav min kommentar om at jeg tror jeg hadde blitt kanskje den eneste.

Jeg kunne kanskje tenkt meg det etter en stund, når jeg blir litt mer sikker på meg selv, og jeg ser at jeg begynner å nå de målene jeg har satt meg. Men ja, jeg forstår hva du vil fram til. :)

 

Viktig å være glad i mat. Selv elsker jeg mat og det er noe av det beste jeg vet ^^ Noe som er bra, siden mat er noe jeg ikke kan klare meg uten, spesielt ikke om jeg ønsker å få muskler. Det er jo dessverre slik at mange har problemer med mat. Bra at du lærere deg å like mat igjen.

 

Det får kanskje livet mitt til å høres jævlig ut, men noe av det deiligste jeg vet er å sitte og spise et godt måltid med egg, kylling, fetaost og grønnsaker mens jeg pøser på med melk. Er fantastisk både for kropp og sinn.

 

Sant det. Det er godt med mat, og nå har jeg nettopp nytt et bedre måltid med osteomelett. Kjenner jeg blir glad faktisk. I kveld blir det hjemmelagde hamburgere med bacon og ost (med hjemmelagd lavkarbohamburgerbrød). Namme nam! :)

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...