Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mye praktisk arbeid er god trening. Er en grunn til at folk på 1900 tallet osv ikke sleit med fedme :p Jobba i går med å bære ned et par 20 benker som var stabla oppe på hverandre. De siste benkene som vi bærte var seige, men god trening.

Endret av Sno
Lenke til kommentar

Mye praktisk arbeid er god trening. Er en grunn til at folk på 1900 tallet osv ikke sleit med fedme :p Jobba i går med å bære ned et par 20 benker som var stabla oppe på hverandre. De siste benkene som vi bærte var seige, men god trening.

 

Har nok litt med kostholdet også vil jeg tro. ;)

Lenke til kommentar

Mye praktisk arbeid er god trening. Er en grunn til at folk på 1900 tallet osv ikke sleit med fedme :p Jobba i går med å bære ned et par 20 benker som var stabla oppe på hverandre. De siste benkene som vi bærte var seige, men god trening.

 

Har nok litt med kostholdet også vil jeg tro. ;)

 

Du sa noe vesentlig der. :p

Endret av Sno
Lenke til kommentar

Jeg må nesten legge ut før - etter bilde her snart, jeg trenger noen tilbakemeldinger. Det er bare et forferdelig ork å ta bildene.

Nei, nå får du gi deg. Det er bare å reise seg fra stolen og GJØRE det. Ikke lag en voldsom dørstokkmil for deg selv *smekk fra småberuset Julie*

 

På tide å sove. Sliten etter tidlig start på dagen på Spennnnnst.

Lenke til kommentar

Nokon som har formeining om X-press?

http://treningsfysiolog.wordpress.com/2010/02/25/tren-effektiv-med-x-press/

http://treningsfysiolog.wordpress.com/2010/04/29/variasjon-i-x-press-programmet/#more-640

 

Blei såpass imponert at eg tenkjer eg prøver det ut neste periode. Deloading neste veke. Passa meg ganske fint det programmet mtp. bein og "aba-bab osv"-trening

Ligner veldig på stronglifts både mtp. aba/bab og øvelser. Men x-life fokuserer tydeligvis på volum, mange reps. Men så jo interessant ut om det er volum man ser etter.

Lenke til kommentar

Jeg pleier å kjøre 2 sett med mageøvelser på slutten av treningen, der hvert sett består av følgende:

- Crunch

- Crunch med 90graders bein

- Venstre bein i 90grader, høyre strakt rett over gulvet

- Høyre bein i 90grader, venstre strakt rett over gulvet

- Benhev (type strake ben opp og ned)

- SideCrunches http://www.youtube.com/watch?v=QIM7yz4Kd88

 

Hver øvelse startet jeg på 16 reps, er nå oppe på 24, etter at jeg øker med 2 per uke.

 

Etter å ha lest litt har jeg funnet ut at det ikke virker å være veldig gunstig å drive med øvelser som innehar så mange reps, burde heller finne hardere øvelser som bare gjør at jeg klarer 3-8 reps. Tar jo tross alt ikke 24 reps i skråbenk, Arnold, biceps eller triceps heller...

 

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar

Om du tar planke kan du flytte små vektskiver frem og tilbake med armene f.eks. Tar du reverse crunch kan du løfte en ball/kule eller et eller annet med beina, sånn som veier mye. Vet ikke om det er å anbefale da, men bare med tanke på økt belastning. Mulig det gir skader på korsryggen f.eks., så ville tatt det opp med noen først. Pass også på at kulen ikke faller ned underveis da, kan gå hardt utover kronjuvelene :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...