Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har blitt dårlig. Skikkelig dårlig. Kaster opp og forferdelig vondt i magen. Ikke mulig å trene overhodet siden jeg er redd for det lille jeg har klart å få i meg skal komme rett opp igjen. Og jeg som har vært så flink og nesten halvveis med treningssutfordringen min. :(

Lenke til kommentar

Andre gangen det har skjedd meg i løpet av hele mitt voksne liv. Må si det er svært ubehagelig. Nå klarer jeg ihvertfall å sitte, men i stad var det skikkelig ille. Føler meg helt forvrengt. Blæh.

Får kjøre lengre treningsøkter etter du blir frisk da, jeg starta å trene i fjor sommer og tror jeg kan telle treningsøktene mine som har vært kortere enn en time på 1hånd, og det er kun de øktene der jeg har prøvd men funnet ut at kroppen ikke er helt god. Mengde er bra, spessiellt for å forbrenne kalorier. Jeg kom nettopp hjem fra en 2times gåtur i hardt terreng, trimma en kamerat litt. 64% snittpuls og 87% max, ~1400kalorier. Dette er noe en kan gjøre hver dag i og med at kroppen nesten ikke trenger restitusjon etter slike rolige økter, variasjon er selvsagt viktig, men 30min hardkjør hver gang du trener er ikke det lureste tbh.

Lenke til kommentar

Tja, for meg ikke nødvendigvis treninger på over én time et must, jeg liker heller å dele det opp i mindre effektive bolker på rundt 30-45 min. For meg er det mest effektivt. Så spørs det hvordan man bruker tida også da. Når jeg trener i 45 min, så er det effektiv tid. Selv om jeg trente 45 min i går, så kjenner jeg det godt i kroppen i dag, da jeg yter maksimalt de 45 min. Synes det er mye bedre for min kropp enn trening i timesvis. Uansett har jeg ikke tid ofte til lenger enn 45 minutter av gangen grunnet jobb og skole.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Kanskje litt feil tråd, men:

 

Hender når jeg får lyst på noe godt, så lager jeg vaffelrøre av havregryn, grovt sammalt hvete, egg, skummet melk og splenda. Er dette noe her som er usunt? Greit å spise dette på hverdager også, når man trener ofte? :innocent:

Endret av Kranjcar
Lenke til kommentar

Jeg ville byttet ut splenda med sukrin. Men uansett, for å svare deg: kommer an på om du går etter kaloriene eller karbohydratene - eller noe helt annet. Jeg ville ikke brukt den oppskriften fordi jeg går på lavkarbo, og da holder jeg meg unna alt som heter skummet melk og de fleste meltyper foruten f.eks mandelmel, soyaprotein, ketolyse bakemix osv. Skummet melk bytter jeg ut med kremfløte osv.

 

Så med andre ord: hva som er sunt eller ikke er man ikke alltid enige om. Mange mener for mye fett usunt, andre synes for mange karbohydrater er usunt. Så du må nesten finne ut hva som passer kroppen din best.

Lenke til kommentar

Jeg ville byttet ut splenda med sukrin. Men uansett, for å svare deg: kommer an på om du går etter kaloriene eller karbohydratene - eller noe helt annet. Jeg ville ikke brukt den oppskriften fordi jeg går på lavkarbo, og da holder jeg meg unna alt som heter skummet melk og de fleste meltyper foruten f.eks mandelmel, soyaprotein, ketolyse bakemix osv. Skummet melk bytter jeg ut med kremfløte osv.

 

Så med andre ord: hva som er sunt eller ikke er man ikke alltid enige om. Mange mener for mye fett usunt, andre synes for mange karbohydrater er usunt. Så du må nesten finne ut hva som passer kroppen din best.

 

Ok, har du tips til noe som kan som kan gjøre oppskriften til litt færre kalorier? Er det ikke mer kalorier og fett i kremfløte enn skummet melk, forresten?

Lenke til kommentar

Ok, har du tips til noe som kan som kan gjøre oppskriften til litt færre kalorier? Er det ikke mer kalorier og fett i kremfløte enn skummet melk, forresten?

 

Jo, det er flere kalorier i kremfløte enn skummet melk, men jeg går på lavkarbo og teller ikke kalorier. ;) Tror nok du heller bør spørre noen som teller kalorier. Eventuelt kan du jo bruke de ulike matvaretabellene som ligger på nett, der er det ofte regnet ut kalorier.

Lenke til kommentar

Ok, teller ikke kalorier sjøl, men prøver å velge ting som inneholder litt mindre kalorier da, uten at jeg bryr meg såå veldig.

 

Spiser ganske mye (95% sunt), men holder vekta og formen perfekt så ser ikke helt poenget med å telle kalorier egentlig. Mener det er folk som vil ned i vekt som trenger det, for å holde seg under "grensen".

Endret av Kranjcar
Lenke til kommentar

Du har blitt hekta :cool:. Jeg derimot skal bruke dagen til å skifte dekk og fikse rust på bilen. Like mye trening i slikt.

Ja fy faen :D Ingenting som tar slik på magemusklene som å ligge på rygg under bila å skru... Bytta stabstag bak på min, og det er den beste magetreningen jeg har hatt. Ever! Men det gfår vell emst på statisk utholdenhet:D

Lenke til kommentar

Går det greit å kjøre knebøy og foroverbøyd roing samme dag? Mtp belasting på korsryggen.

 

Går det greit å kjøre knebøy og foroverbøyd roing samme dag? Mtp belasting på korsryggen.

jeg kjører knebøy og sittende roing hver dag. går helt fint ddet. er ikke sikker på åssen det er ned foroverbøyd da...

Lenke til kommentar

Går det greit å kjøre knebøy og foroverbøyd roing samme dag? Mtp belasting på korsryggen.

 

Går det greit å kjøre knebøy og foroverbøyd roing samme dag? Mtp belasting på korsryggen.

Det skal gå greit. På det 5x5 programmet jeg gikk på var det lagt opp til at jeg kunne ha to øvelser som belastet ryggen. Bare pass på å ikke ha mer en to.

Lenke til kommentar

Første spinningtime på ~3uker i dag, latterlig varmt i lokalet. At sats ikke kan dimensjonere ventilasjonsanlegget skikkelig når det er et helt nytt bygg er uforståelig for meg. Var varmt når vi startet og endte vel opp på 23-25 grader i lokalet da vi var ferdige. Var godt å få en økt på setet igjen, siste ukene har jeg bare jogga i skauen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...