Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folkens, ekstremt OT :) Trente i dag, fantastisk god økt. Men for første gang på så lenge jeg kan huske måtte jeg vente i evigheter på knebøystativet, vi snakker kanskje 15-20 minutter. Brukte totalt ca. 50 min på knebøy.

Sto og venta på noen karer selv i dag. De holdt på med noe merkelige greier. Først tok de rundt 60kg og x-antall reps. Deretter la de på mer og mer og tok 1 og 1 rep. Det virka som om de pusha seg selv til hvor langt de klarte å løfte, men det blir jo jævlig merkelig taktikk for man vil jo ikke orke å løfte opp mot sitt potensiale om man har løfta 60, 70, 80 og 90% tidligere. Det kan umulig ha vært mye treningsutbytte av det. I tillegg satt de å preika mye mellom hver gang de løfta så det tok sin tid. Vanvittig irriterende når jeg og kompisen tydelig sto og venta. Hadde lyst til å be de få opp farten, men hinta heller ved å spørre om de hadde mange sett igjen.

Lenke til kommentar

Problemet mange gjør er at de begynner på kosttilskudd før kostholdet er perfekt. Det hjelper lite å bruke kreatin når du ikke får i deg nok proteinrik mat.

Om jeg var deg ville jeg heller brukt pengene på proteinpulver enn på kreatin.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gir også økt konsentrasjon. Ellers følger jeg en "prioriteringsstige" som ser slik ut:

 

1. Omega-3 (ta tran/selolje etc. Har bare alltid vært nr. 1 på listen, er så enkelt også, like greit å bare få det gjort).

2. Kcal (få det antall kcal som er hensiktsmessig for vedlikehold/deff/bulk)

3.Protein (nok protein)

4. ZMA

5. Kreatin

 

Jeg begynte nylig med både kreatin og ZMA etter jeg følte jeg hadde resten på plass.

Lenke til kommentar

Du prioriterer faktisk ZMA forran kreatin. Det er rimelig på tryne spør du meg.. Kreatin har en dokumentert effekt og gir tydelig og merkbart resultat. ZMA derimot "hevdes" å ha en eller annen gunstig effekt..

 

Kreatin burde stå øverst på prioriteringslista til alle som trener styrke mener nå jeg. Det er så billig at dette er noe alle har råd til.

 

Litt lesestoff om kreatin

Endret av phax
Lenke til kommentar

Det er godt mulig at jeg prioriterer feil. Og det er godt mulig at kreatin burde stått som del førsteplass med tran på den listen.

 

Dog kommer det jo an på hva man ønsker. F.eks. trenger man ikke kreatin om man slanker seg eller skal holde ved like vekten, i like stor grad som man gjør om man ønsker å øke i styrke. Dessuten virker ZMA mer håndfast for min del, pga søvnen og "restitusjon" av hormonnivåene. Jeg sliter litt med søvn.

 

Ellers skal det sies at om jeg tar ZMA tar jeg også kreatin.

Lenke til kommentar

Eg har ei enklare prioriteringsliste:

 

1.Protein

2.Essensielle fettsyrer

 

Inntak av tilstrekkeleg kcal er underforstått, utan energi skjer det ingenting, essensielle fettsyrer er viktig, men for styrketrening er strengt tatt protein prioritert, utan skjer det ingenting.

 

Kreatin, ZMA osv. er tillegg, bruk det om du vil, ,men du får framgang utan.

Endret av HValder
Lenke til kommentar

Dere som trener på treningsstudio, hvorfor gjør dere det?

 

Personlig har jeg en benk hjemme + frivekter til styrke, og naturen og skogen til cardio. Koster meg ikke et rødt øre, mtp at jeg fikk benken og vektene gratis. :)

Endret av Kranjcar
Lenke til kommentar

What he said ^.

 

Har ikke plass til utstyr og vekter i den 40kvm store leiligheten min.

 

Dessuten kan det være greit at det er noen der som kan ringe ambulanse når jeg skal makse markløft og ryggraden min plutselig kommer ut av korsryggen ;)

 

EDIT:

Se for deg dette mens du er alene i kjelleren til din mor.

 

http://www.youtube.com/watch?v=AUZYeTbyzzQ

Endret av Michael Knight
Lenke til kommentar

Hvem var det som bestemte at 13 er helligdag? stengte dører på treningsstudioet er lite kjedelig.

 

grunnen til at man går på treningsstudioet er jo også for å treffe andre folk! Både kjente og ukjente. Eru heldig så dukker det kanskje opp et par digge berter også^^ Her om dagen lå jeg å pressa på skråbenken så kom det plutselig bort to smuude jenter som dreiv og rett å slett ikke gjorde en dritt på benken ved siden av. Regner med de var der for å se på meg..

Endret av jj_89
Lenke til kommentar

Sats har kun stengt en dag i året og det er 17.mai. Men skal vel klare holde meg borte fra trening da.. :p

 

HValder: Du får fremgang uten ja men du får bedre fremgang med. Og som sagt opptil flere ganger nå, kreatin koster ikke en skit. Så hva er argumentet for å ikke bruke det?

 

Kranjcar: Treningsstudioet gir meg tilgang på mye bedre og større utvalg av utstyr enn hva jeg har plass eller råd til å ha hjemme. I tillegg trener jeg mye bedre på treningstudioet enn hva jeg klarer få til hjemme, for å ikke snakke om at det er mer sosialt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...