Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Eg er glatt med på den. Må helst ikkje bli for mange heller då.

 

Ang. MyR og rabatt, så spørte eg om det når eg spørte om eg måtte opprette ny konto. Fekk dette svaret:

 

Vi har gått over til nytt system som krevet at alle registreres på nytt. Det gis rabatter etter 10, 20 og 40tusen og vi har tilgang til gammel ordrehistorikk. Rabatter er nå koblet opp mot brukere og det trengs ikke lenger kode.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei. På forumet skreiv dem (for over en uke siden):

Rabatt kommer på plass denne uka. Rabatter blir linket mot kontoer og det vil ikke lenger være nødvendig å skrive inn kode. Info kommer når systemet er på plass.

 

Har ikke hørt noe etter dette. De setter jo lista ganske høyt for rabatt der ser jeg. Vil tro det er henholdsvis 10- 15- og 20 % rabatt da. Men dette gjelder vel sikkert ikke på pakketilbudene (redusert pris hvis du kjøper 4 eller fler).

 

Det eneste problemet hvis vi skal bruke samme konto på nettbutikker er at vi sikkert bor helt forskjellige steder i landet, og hvis det ikke er mulighet til å legge inn flere adresser. Da må man enten endre navn og adresse hele tiden når man skal bestille, eller ha en fast adresse der en må videresende :hmm: På andre nettbutikker en MyR da, som faktisk har muligheten til flere brukere/adresser

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

På TN skriver man inn adresse og kredittkortinformasjon hver gang, så er faktisk fullt mulig å dele konto om man stoler vekk passordet til selve kontoen. Ser ingen grunn til at man skulle bytte passordet og holde kontoen for seg selv da. Så på TN kunne vi jo gått sammen en gjeng.

 

Ellers ville jeg, uten å svikte TN som jeg liker til tross for prisene, heller foretrukket om vi gjorde det på x-life eller aller helst myrevolution? En av dem i alle fall.

 

Noen av dere som har brukere på de sidene, kan ikke dere skaffe dere en oversikt over betalings- og adresseordninger?

Lenke til kommentar

Det er faren min som er registrert som bruker på x-life, men jeg har lyst til å prøve å endre det til meg selv. X-life er veldig aktuelt sånn sett.

Men på Myrevolution har jeg en konto på meg selv. Kunne vært ålreit med rabatt der også.

 

 

Hva mener du med "stoler vekk passordet" og "oversikt over betalings- og adresseordninger"?

 

Tror jeg skjønte den siste der, er i såfall det jeg har prøvd å forklare i de forrige innleggene mine...

Lenke til kommentar

Ja, ser den, beklager. Det jeg mener med "stole vekk passordet" blir jo at vi alle blir nødt til å ha passordet til kontoen for å bruke den. Og da blir det mulig for hvem som helst som har passordet å forandre passordet, slik at ingen av de andre får tilgang. Dette ville i så fall bare vært for pur faen, ettersom man ikke taper på å dele kontoen med andre, og tvert imot vinner på det, ettersom man fortere sparer opp rabatt (som er hele poenget).

Lenke til kommentar

Så igjen, det blir et spørsmål om tillit. Jeg vet hvem jeg ville stolt på i alle fall.

 

Ellers er det ingen fare for å tape penger i alle fall. Vi kunne også hatt en slik ordning om at én person holdt passordet og kontoen, forandret passordet og ga dette passordet til én av de andre etter anmodning, og så forandret han det igjen. Da sitter én person med alle kortene, og han vil vite hvem det er som fucker opp om han plutselig ikke har tilgang. Ikke om det vil hjelpe noe særlig da kanskje. Om han fikk adresser og fulle navn kanskje.

 

Føler det blir så unødvendig da.. Skjønner ikke hvorfor noen skulle tatt kontoen for seg selv.

Lenke til kommentar

For min del er eg mest med på MyR, sidan eg alltid betaler over/rett under 2000kr uansett, så er ikkje grunn for meg då og bestille på x-life ilag med fleire.

 

TN har kun Prozyme som er av interresse for min del :)

 

Er vi ein liten gjeng (3-5stk?), så ser eg ikkje kva som skal gå gale. Om vi oppgir full adresse og namn til kvarandre osb.

Endret av Scarn
Lenke til kommentar

Så igjen, det blir et spørsmål om tillit. Jeg vet hvem jeg ville stolt på i alle fall.

 

Ellers er det ingen fare for å tape penger i alle fall. Vi kunne også hatt en slik ordning om at én person holdt passordet og kontoen, forandret passordet og ga dette passordet til én av de andre etter anmodning, og så forandret han det igjen. Da sitter én person med alle kortene, og han vil vite hvem det er som fucker opp om han plutselig ikke har tilgang. Ikke om det vil hjelpe noe særlig da kanskje. Om han fikk adresser og fulle navn kanskje.

 

Føler det blir så unødvendig da.. Skjønner ikke hvorfor noen skulle tatt kontoen for seg selv.

 

Synes dette virker som en grei ide. Var inne på tanken selv. Han som oppretter kontoen sitter på en måte som "admin" og endrer og gir ut passord når det skal bestilles, og endrer tilbake etterpå. Det er jo den som oppretta kontoen som har mest å tape, spesielt hvis han har opparbeida seg rabattgrunnlav fra før av.

 

På TN er det bare prozyme som er aktuelt for meg, men jeg kommer til å bestille MyoProtein for det meste i fremtiden siden jeg synes det er bedre på flere måter.

 

 

For min del er eg mest med på MyR, sidan eg alltid betaler over/rett under 2000kr uansett, så er ikkje grunn for meg då og bestille på x-life ilag med fleire.

 

Vi snakker om rabatt her da, ikke å spleise på frakt som det virker som du snakka om? Er uansett fint med rabatt på x-life også. Synes de har mange ålreite produkter og gode priser. Om du kjøper noe for 2000 kr, men får 1900 med rabatten så kan du jo bare legge til noe "gratis" stæsj (proteinbarer etc) så du kommer over fraktgrensa. Det vil jo gi mer for penga :)

Lenke til kommentar

Så igjen, det blir et spørsmål om tillit. Jeg vet hvem jeg ville stolt på i alle fall.

 

Ellers er det ingen fare for å tape penger i alle fall. Vi kunne også hatt en slik ordning om at én person holdt passordet og kontoen, forandret passordet og ga dette passordet til én av de andre etter anmodning, og så forandret han det igjen. Da sitter én person med alle kortene, og han vil vite hvem det er som fucker opp om han plutselig ikke har tilgang. Ikke om det vil hjelpe noe særlig da kanskje. Om han fikk adresser og fulle navn kanskje.

 

Føler det blir så unødvendig da.. Skjønner ikke hvorfor noen skulle tatt kontoen for seg selv.

 

Synes dette virker som en grei ide. Var inne på tanken selv. Han som oppretter kontoen sitter på en måte som "admin" og endrer og gir ut passord når det skal bestilles, og endrer tilbake etterpå. Det er jo den som oppretta kontoen som har mest å tape, spesielt hvis han har opparbeida seg rabattgrunnlav fra før av.

 

På TN er det bare prozyme som er aktuelt for meg, men jeg kommer til å bestille MyoProtein for det meste i fremtiden siden jeg synes det er bedre på flere måter.

 

 

For min del er eg mest med på MyR, sidan eg alltid betaler over/rett under 2000kr uansett, så er ikkje grunn for meg då og bestille på x-life ilag med fleire.

 

Vi snakker om rabatt her da, ikke å spleise på frakt som det virker som du snakka om? Er uansett fint med rabatt på x-life også. Synes de har mange ålreite produkter og gode priser. Om du kjøper noe for 2000 kr, men får 1900 med rabatten så kan du jo bare legge til noe "gratis" stæsj (proteinbarer etc) så du kommer over fraktgrensa. Det vil jo gi mer for penga :)

Vi kjem vel aldri til å bestille ilag, så frakt kjem vel aldri til å bli delt. X-life har ikkje fast rabatt, så derfor er det ikkje så aktuelt. Dei gir ut rabattar til ordningar som t.d om du prata om dei på bloggen din osv.

 

MyR har vel alt vi treng. Stemmer for MyR.

Ei slik ordning er ikkje dumt, men kven skal vere med i denne "gruppa"?

Endret av Scarn
Lenke til kommentar

Er ikke snakk om å dele frakten nei, slik jeg har forestilt meg det kommer vi ikke til å spleise eller overføre/låne penger til hverandre på noen måte. Eneste er at man kan bestille produkter for sine venner (og så dele frakten med dem).

 

Jeg stemmer også for MyR. De har alt av produkter og vi er sikret god kvalitet. Dog har faktisk x-life størst utvalg, og noen ting er også en god del billigere der, f.eks. ZMA. Men ingen rabatt da, så da forsvinner jo hele poenget, om vi ikke hadde klart å bli fast "god kunde" som fikk rabatter. Derfor er kanskje MyR best.

 

Foreløpig er det vel bare oss tre, Sir-Andy, Scarn og meg. Pijus er kanskje interessert, samt andre loggere. Skal vi operere med "admin" eller skal alle ha passordet til enhver tid? Hvis vi skal ha admin, hvem skal være admin?

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar

Jeg har hvertfall konto på MyR og kan bare legge inn navn/adressene deres som 'ekstra adresse' som bare kan velges når det skal bestilles. Da blir det også sendt til den adressa.

 

Det kunne vært morro og opparbeida oss rabatt hos x-life også, men det krever jo at man kjøper en del først for å så bli kontakta av dem personlig. Noe som blir litt mer komplisert.

Lenke til kommentar

Folkens, i denne tråden (og andre tråder) dukker det av og til opp ekstremt gode innlegg, som dessverre et fåtall leser ettersom tråden er ufattelig lang og folk ikke gidder å lese gjennom side for side. Derfor oppfordrer jeg alle til å poste innlegg de synes er gode i denne tråden. Får se hvordan det blir.

Veldig mange gjengangere på forumet som kunne blitt skrevet skikkelige innlegg på, og så kunne vi lenket til dem når spørsmålene kom opp på ny.

F. eks. spørsmål om proteinpulver, flatere mage, kreatin, osv.

War har mye bra gjemt rundt om.

 

Endret: Jeg liker å tro det beste om folk, så jeg vil gjerne være med på ordningen deres og gi det en sjanse. :)

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar

Ah, høres veldig bra ut Phax. Inspirasjon :)

 

Andy og dere andre interesserte: tror vi bør satse på MyR, ettersom det virker som rabatten på x-life bare blir gitt til kunder som JEVNLIG over tid og i større mengder handler, noe vi ikke nødvendigvis kommer til å gjøre, selv om vi går i flokk. Og da forsvinner hele poenget, derfor er MyR lyset i tunnelen vår, slik jeg ser det.

 

Ingen som synes dette er interessant, bortsett fra Andy og Scarn? Uansett, ettersom Andy har konto på MyR og sikkert allerede har handlet litt der (?) føles det naturlig at hans konto blir dronningkontoen vår, og at han selv blir kongen med passordene (om han ikke har noe imot det). Med andre ord, om noen (av de som er med i gruppen, hvem som er med får vi finne ut av etter hvert) ønsker å kjøpe noe, sender de pm til Andy, får et passord til kontoen, går inn, do their thang, går ut, og Andy forandrer passordet. Adresse og kredittinformasjon skrives inn for hver gang og er ikke fastsatt på kontoen, noe som muliggjør vår lille operasjon.

 

Etter hvert vil vi ha spart opp rabatt og vi kan alle få større muskler og flatere mager til en redusert pris :)

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar

Ser ingen grunn til at det skulle være ulovlig, men det burde vi så klart sjekke opp i. Rabatten fungerer slik at når det har blitt handlet for f.eks. 10 tusen kroner får man 5% rabatt på alle bestillinger. 10% etter 15 tusen kroner osv. Derfor vil det altså ta kortere tid å nå 10 tusen kroner på kontoen om vi alle handler fra samme konto.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...