Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

www.diett.no er gratis :)

Elendig utvalg desverre.. jeg gidder ikke bruke tid på å opprette varer selv. Har jeg spist ei halv grandiosa vil jeg kunne søke på grandiosa og legge inn 0,5 og ferdig med det.

Er vel ikke så vanskelig å regne ut det selv? Når jeg regner kalorier så regner jeg bare ut selv med kalkulatoren på mobilen, og skriver opp i notater fortløpende hvor mye jeg inntar.

Dog ser det ikke ut til å funke, da jeg har visst har skrevet opp for mye, for jeg har gått ned et par kg siden forrige gang jeg veide meg, og målet var å holde vekta :S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppdaga noe ganske sjukt istad. Kjøpte First Price fisk på Kiwi, og så når jeg kom hjem at torsken hadde 0,5 gram fett, mens laksen hadde 12gram fett. Omtrent samma proteininnhold (rundt 18gram). Burde kanskje vist bedre eller sjekka på butikken, men det var en real overraskelse uansett.

Lenke til kommentar

Er vel ikke så vanskelig å regne ut det selv? Når jeg regner kalorier så regner jeg bare ut selv med kalkulatoren på mobilen, og skriver opp i notater fortløpende hvor mye jeg inntar.

Dog ser det ikke ut til å funke, da jeg har visst har skrevet opp for mye, for jeg har gått ned et par kg siden forrige gang jeg veide meg, og målet var å holde vekta :S

Jævla mye lettere å IKKE måtte regne ut noe som helst ;) Jeg gjorde det manuellt selv til å begynne med men etterhvert gidder man ikke lengre. Det er jo ikke all mat som har varedeklarasjonen printet på pakken, så man man uansett søke opp på nett å bruke tid for å finne næringsinnhold forså å regne ut iforhold til mengden du har spist og summere totalen. Fryktelig tungvint.. Spesiellt hvis man i tillegg vil ha kontroll på at man har et riktig forhold mellom fett, karbo og proteiner.

At det ikke har funket for deg kan jo være at du har regnet feil f.eks ( ;) ) eller at du tar utgangspunkt i feil bmr/aktivitetsnivå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jævla mye lettere å IKKE måtte regne ut noe som helst ;) Jeg gjorde det manuellt selv til å begynne med men etterhvert gidder man ikke lengre.

Etterhvert lærer man hva ting inneholder. Da er det plutselig ikke så komplisert lengre. Og er ikke varedeklarasjon påbudt?

Lenke til kommentar

Fortsatt lettere å ikke måtte regne selv, og ikke minst mye mer nøyaktig ;) Men jeg skal ikke prøve overbevise dere, gjør hva dere føler for så holder jeg meg til mitt system. Syns bare siden var såpass mye bedre enn alt annet jeg har testet så syns det var verdt å tipse folket.

Varedeklarasjon er vel kanskje påbudt men likevel selges det masse varer uten.. banan, avacado, poteter, nudler, egg osv osv..

du må forresten ha en imponerende hukommelse som husker næringsinnholdet på alt du spiser. Jeg klarer sånn ca kcal på mye av det jeg spiser oftest men ikke sjangs i havet om jeg klarer oppgi andel av karbohydrater, proteiner og fett i tillegg.

Endret av phax
Lenke til kommentar

Hoho, 1t 35mins løpetur unnagjort, eneste gåinga var opp mot løypas høyeste punkt ca 45min ut på turen. Gpsn min ville ikke logge i dag av en eller annen rar grunn, så antar bare at løypa var på 10-11km, 820-850høydemeter. Veldig positivt overraska over joggeformen min!

Lenke til kommentar

Sliter med å ta planken på treningen. Er så altfor kjedlig så har byttet den ut nå med en korsrygg øvelse og en mageøvelse.

Hadde planken styrke test på skolen for noen uker siden, 6er kravet var da 4 min og klarte det greit faktisk uten noe sjelving men kjente det i korsryggen. Tror nok jeg kunne klart 5 kanskje 6 min men klarer jo ikke presse meg til noe sånt når jeg trener alene. Er også så kjedlig øvelse, stå der stille i noen minutter..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...