Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men for all del, kylling, melk, fisk, kjøtt og egg gir deg akkuratt like mye "effekt" som proteinpulver. Faktisk vil det være enda bedre i og med at mat metter mer enn en shake. Men folk bruker bare proteinpulver for enkelhetsskyld. Så du trenger det egentlig ikke i det hele tatt ;)

Lenke til kommentar

Jeg har blitt bedt om å spise masse protein av en ernæringsfyisolog, så tror jeg kan spise "ubegrenset" av det. Spiser en del kyllingfilet, ørret og cottage cheese, men det blir jo ikke så variert.

 

Hiv meg på denne tråden, ettersom eg endeleg har kome godt i gang med treninga. Er på proteinfråtsekur sjølv, så et mykje kylling og aure og melkeprodukt. Du seier det vert lite variert, men råvarene du presenterer har tilnærma uendeleg med moglegheiter om du er klar for å nytte 15-30min til tilberedning.

 

Eit enkelt eksempel er kylling, broccoli og gulerøter på panna, med fløyte, pepar og karri. Grønsakmengda kan varierast etter kva du har av anna garnityr, eg treng eindel karbs, så eg har ovnsbakte potetbåtar til. (Og tjuknar fløyten med potetmjøl.)

Enkelt, raskt (om ein ser vekk frå potetene) og fantastisk godt.

Lenke til kommentar

Meieriprodukter, hvitt og rødt kjøtt, fisk, tunfisk og egg er bra proteinkilder.

 

Cottage cheese og mager kesam ligger begge under meieriprodukter, sammen med melk.

 

Protein kan du spise en god del av. Du kan fint spise 2-3 x kroppsvekta di. Det er ikke så lett å klare dette alltid, så om du får til å spise så mye er det bare bra.

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Ok, så hvis jeg passer på å få i meg mye av det dere har nevnt så trengs ikke proteinpulver? Hva med Cottage Cheese, forresten? Er det en fullverdig proteinkilde?

Cottage Cheese har masse proteiner, jeg spiser mye av det.

 

Hvordan trøkker du ned cottagecheesen? Syns det smaker kvalmende.

Lenke til kommentar

Greit å spørre om dette i denne tråden? :)

 

Hva slags effekt har proteinpulver? Tror jeg får i meg for lite proteiner...

 

Eller har dere noen tips til hva slags mat som inneholder mye proteiner?

Proteinpulver laget av whey(myse) taes opp mye raskere av kroppen enn proteiner i for eksempel fisk og kylling. Dette gjør dem ideel til "rett etter trening" proteiner.

Lenke til kommentar

 

 

Hvordan trøkker du ned cottagecheesen? Syns det smaker kvalmende.

Prøv å finne et krydder som smaker godt. Kanel som Sir-Andy sa.

Jeg pleier som regel å blande en boks tunfisk, en boks mais og en boks cottage cheese. Smaken blir ganske nøytral av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...