Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Har du en streng diett, hvor du f.eks. går bare 300 kcal i underskudd eller om du går på lavkarbo etc, så vil jo et kakestykke sette deg ganske mye tilbake. Eller om du er på konkuranse-diett, ikke minst.

 

Men jeg mener det er lov til å kose seg litt, og spise litt digg på diett. For eksempel i helga. Alt med måte selvfølgelig. Husk at det skal være morsomt og motiverende å trene og spise sunt, så uten en dag hvor du kan spise litt hva du vil så vil det bil veldig demotiverende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva har dosering å si når det gjelder kreatin? Jeg ser på to stykker, og på det ene skal man først ta 20 gram per dag, og etter 5 dager gå over til 15 gram per dag. På det andre skal man ta 10 gram hver dag hele tiden.

 

Helt likt innhold også.

 

Næringsverdi Pr servering 5g ADI% Pr døgndose 20g ADI%

Energi -------------- ** ---------------- **

Protein <0,1 g ** <0,1 g **

Karbohydrat <0,1 g ** <0,1 g **

Fett <0,1 g ** <0,1 g **

Kreatin Monohydrat 5000 mg ** 20 000 mg **

 

 

Næringsverdi pr dosering 10gram (2 toppede teskjeer)

Energi o

Protein <0,1

Karbohydrater <0,1

Fett <0,1

Kreatin 10000mg

 

 

http://www.proteinfabrikken.no/Avdelinger/Proteinfabrikken/Kreatin__and__Styrke/Kreatin/Monohydrate/Kreatin-Monohydrat-500g-MaximizeMaximize-12448.aspx

 

http://www.x-life.no/ds_product_info.php/products_id/615

Endret av Sammy-Lee
Lenke til kommentar

Har du en streng diett, hvor du f.eks. går bare 300 kcal i underskudd eller om du går på lavkarbo etc, så vil jo et kakestykke sette deg ganske mye tilbake. Eller om du er på konkuranse-diett, ikke minst.

 

Men jeg mener det er lov til å kose seg litt, og spise litt digg på diett. For eksempel i helga. Alt med måte selvfølgelig. Husk at det skal være morsomt og motiverende å trene og spise sunt, så uten en dag hvor du kan spise litt hva du vil så vil det bil veldig demotiverende.

 

Syns det er meget bra det du sier her, alt med måte er en ganske grei setning og kunne si til seg selv når det gjelder ting som man ikke bør ha for mye.

Har blitt ganske ekstrem etter at jeg gikk ned 65kg, med ekstrem mener jeg at jeg er livredd for og gå opp igjen.

Så "alt med måte" har hjulpet meg med og se visse ting :yes:

 

Har begynt og trene lett med vekter igjen og gå lange turer og det virker så langt som om rygg-skaden ikke har noe problem med det.

Får bare håpe den mener det samme når jeg kommer ditt jeg var :hmm:

Endret av Amanita Muscaria
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva har dosering å si når det gjelder kreatin? Jeg ser på to stykker, og på det ene skal man først ta 20 gram per dag, og etter 5 dager gå over til 15 gram per dag. På det andre skal man ta 10 gram hver dag hele tiden.

 

Helt likt innhold også.

 

Næringsverdi Pr servering 5g ADI% Pr døgndose 20g ADI%

Energi -------------- ** ---------------- **

Protein <0,1 g ** <0,1 g **

Karbohydrat <0,1 g ** <0,1 g **

Fett <0,1 g ** <0,1 g **

Kreatin Monohydrat 5000 mg ** 20 000 mg **

 

 

Næringsverdi pr dosering 10gram (2 toppede teskjeer)

Energi o

Protein <0,1

Karbohydrater <0,1

Fett <0,1

Kreatin 10000mg

 

 

http://www.proteinfabrikken.no/Avdelinger/Proteinfabrikken/Kreatin__and__Styrke/Kreatin/Monohydrate/Kreatin-Monohydrat-500g-MaximizeMaximize-12448.aspx

 

http://www.x-life.no/ds_product_info.php/products_id/615

 

De fem første dagene kan du ta 20 gram ja, en oppladingsfase. Holder med 5 gram per dag resten av livet.

Lenke til kommentar

Fordi du trenger ikke mer! Og noen mener at kroppen og nyre/lever(husker ikke helt) ikke har godt av så mye heller.

 

Hvis du vil ha det med teskje også :p :

Du bruker ca en uke på å fylle opp lagrene med en oppladningsfase på 20 gram/dag. Når du da har fulle lagre (la oss si 100%), så trenger du 3-5 gram (vedlikeholdsdose) for å holde disse fulle (100%). Vanligvis inntar man 5 gram. Og når du kontinuerlig inntar en vedlikeholdsdose så hodles lagrene fulle (på 100%) hele tiden. Hvorfor skal man da innta fra 3 til 5 ganger mere enn man trenger (du kan ikke få mer enn 100%)? DET er bortkasta, og kreatinen din holder 3 dager kortere for hver dag som går.

 

Hvis du har 30 gram, så holder det til 2 dager hvis du tar 15 gram per dag, eller opptil 10 dager hvis du bruker 3 gram per dag. Lagrene vil fortsatt være på 100 % uansett hva du velger. Så da er det opp til deg om du vil kjøpe kreatin 5 ganger så ofte som du ville gjort til vanlig eller ikke ;)

Lenke til kommentar

Selv om du slutter å ta kreatin, så tar det minst 2-3 uker før det er ute av kroppen. Spiser du mye fisk og kjøtt tar det enda lengre tid. (Siden det finnes naturlig i blant annet kjøtt og fisk.)

 

Hvordan takler nyrene vanlig "dose" med kreatin?

 

Spør Norrøna!

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Har ikke trent siden lørdag. Den økten var riktignok den hardeste på lenge. Kjenner det utrolig godt i korsryggen, er stiv og støl. Er sjeldent jeg kjenner det så mye, men den ble kanskje litt vel mye belastet på lørdag. Har vært utrolig trøtt og sliten i hele dag.. Spist relativt lite, nesten ikke hatt matlyst. Tror faktisk ikke jeg er helt frisk. Vond mage, dårlig konsentrasjonsevne i tillegg, hint av forkjølelse. Kommer til å vente til onsdag med å trene. Da blir det fire dagers hvile. Vil det gå fint å fortsette med samme progresjon etter dette tror dere, eller blir det å anse som en hvileuke hvor jeg burde startet med lettere vekter?

Lenke til kommentar

Har du en streng diett, hvor du f.eks. går bare 300 kcal i underskudd eller om du går på lavkarbo etc, så vil jo et kakestykke sette deg ganske mye tilbake. Eller om du er på konkuranse-diett, ikke minst.

 

Har aldri gått på noen diett der jeg kun kan spise et fåtall matvarer så veit ikke hva en lavkarbodiett innebærer, men hvis du holder deg innenfor engergibehovet ditt den dagen så har vel et kakestykke ingenting å si på om du går ned i vekt den dagen, eller ei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...