Swafty Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Åssen bør oppvarmingen se ut på en som tar 100kg i knebøy? Går vanligvis: 60kgx10 80x5 100x5 Det kommer jo an på hve du har trent før denne øvelsen, indirekte oppvarming ol. 10 og 5 er litt heavy, vanligvis bruker man kanskje 5 rep så 3 rep så 2 rep så det du skal. Hvor disse kg ligger kommer vel an på hvilken vekt du begynner på. Du velger å gå rett på 60 kg, men de som skal trene med 60 kg går rett på for eks 40 kg. Jeg ville ha valgt en oppvarming i flere ledd hvis vektene var så høye, dvs skal man benke 250 kg så blir ikke første oppvarmingssett på 200kg. Knebøy er første øvelse i programmet (stronglifts) så har ikke noen øvelser før det Lenke til kommentar
Sammy-Lee Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Kroppen kan ikke bygge uten noe å bygge med, den nekter også å bygge på underskudd da det er det siste den vil (bruke mer energi) Prøv å bygg en vegg du om du har sementen men ikke mursteinen. Så for å få best effekt på muskelbygging må man ha like mye eller mer kalorier enn man forbrenner? Fører ikke det automatisk til at man går opp i vekt... Hva med de som vil trene muskler, og gå ned i vekt? Blir effekten av treningen mindre for de med underskudd, enn de som går i overskudd? Kunne vært litt enklere dette treningsgreiene.... Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Er det noe forskjell på crunch og sit ups? Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 More like "shit ups". Bortkasta øvelse spør du meg. Lenke til kommentar
Sink Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Er det noe forskjell på crunch og sit ups? Er ikke bevegelse i hofteleddet under en crunch. Lenke til kommentar
War Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Skal ikke vevege hoftene i sutups heller, bare de som forsvaret og politiet og alle landets skoled utfører , som er feil. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Du bøyer ikkje ryggen på same måte, søk det opp på youtube. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Hvordan er det å trene styrke med pollenallergi? Er det noen fare for at man kan bli syk (da man på en måte trener med en "sykdom")? Jeg merker at jeg er litt slappere for tiden og pusten er litt småtung (må trekke litt dype magedrag innimellom for å hente meg inn igjen (utenom trening altså)). Treningen går for så vidt greit og har ikke merka at jeg har prestert noe dårligere, men tenkte det kunne være greit å om noen har noe å si på det. (Trener mandag, tirsdag, torsdag og fredag og litt jogging innimellom (ofte onsdag og/eller søndag)). Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Eeek skjedde noe med høgre tricpes på trening igår. Tok en liggende curld, en ikke så heftig øvelse. Så kjente jeg stikkende følese, og idag er triceps området ganske sårt. Skal hoppe over 1, kanskje 2 styrke treninger for å lege den. Noen uttøyingstips til triceps? Jeg er for dårlig på uttøying generelt.. Kjenner skuldrene mine bynner å bli "slitne". Så må bli veldig mye flink med uttøying. Lenke til kommentar
LasH Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Hvor mange gram protein er det i 2 gjennomsnittlige First Price kyllingfiler? Har ikke sånn vekt så jeg kan måle hvor mye de veier :-D Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Det va da et vanskelig nokk spørsmål da.. Er vell som kylling flest Lenke til kommentar
Sink Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Hvor mye er det totalt i en pakke, hvor mange fileter er det i samme pakka? Finn ut snittet og legg på\trekk av om de er større eller mindre enn snittstørrelsen. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Se hva jeg mest sannsynlig skal se på søndag http://www.efbbsouthcoast.co.uk/ Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Ser for meg at det er fun i 10, så har du sett alt liksom Men hadde ikke hatt noe mot å stukket innom et sånt sted Lenke til kommentar
MooseOnTheRun Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Kan noen fortelle meg hvorfor uttøying er bra etter styrke trening? (Jeg sier ikke at jeg mener det ikke er bra, men lurer på hvorfor det er bra, hva det gjør) Har skjønt at teorien om at det hjelper for stølhet bare er tull så hva gjør det da? Noen som har en side med forskjellig uttøying øvelsene? Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Du myker opp musklene, forhindrer fremtidige skader og kan øke prestasjon i f.eks knebøy ved å være myk i beina. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Og skaper mikrotrauma i muskelen slik at den vokser? Usikker her, men mener å ha lest det. Uttøying hjelper ikke direkte mot stølhet. Men det bidrar til å øke blodsirkulasjonen som igjen fører bort avfallsstoffer (melkesyre) fra muskelen. Veldig gunstig f. eks. etter en fotballkamp med nedjogging og uttøying. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Det hjelper ikke mot "stølhet", men det gjør musklene mer smidige over tid. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Kort sagt: Forebygge fremtidige skader. Jeg vet jeg slet med muskelkrampe som faen i høyre fotblad. Etter hyppig trening med uttøying så har det nesten gitt seg 100% Lenke til kommentar
MooseOnTheRun Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 OK, da vet jeg det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå