Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hihi, elsker måten Børge Fagerli skriver på. :p

For deg som ikke klarer å gå fra trening uten rullator mens livet passerer i revy
(...) og kjører øvelse etter øvelse og sett etter sett så langt forbi utmattelsespunktet med hjelp av treningspartneren din at han/hun får mer pump i armene enn det du gjør.
Og for deg som syns dette var bare tull: gå en tur i frisk luft, ta deg gjerne en tur på gymmet og pump 20 sett benkpress – tilsvarende 20 sett bicepscurl for kompisen din som må hjelpe deg på hvert eneste sett – og kom tilbake og les artikkelen om noen måneder når du løfter akkurat de samme vektene som du gjør nå.
Lenke til kommentar

Har nettop begynt med skråbenk manualler (veldig liten skrå) Har alltid pleid å ta vanlig benkpress før så er uvant med manualler. Sliter litt med å vite hvordan jeg skal løfte. Har to forskjellig løfte baner hvor jeg ikke vet helt hvilken som er rikig. Denne ene er hvor jeg har albuene i mer enn 90 grader når jeg er nede også er løftebannen mer O aktig, den andre måten er mer en oppned U aktig løfte bane med albuene i ca. 90 grader eller mindre i startposisjon. Fant et klipp av den metoden her:

Tenker ikke på hvor dypt man går, men hvor mye under armene skal stå ut hvis dere skjønner...

En annen ting jeg også lurer på når det gjelder samme øvelse er at jeg ser at på øvelsesguiden til RYP (https://www.tn.no/ryp/guide) så står det at man skal ha korsryggen nedi benken hele tiden? Jeg trodde man skulle ha det spennet man har i vanlig benk hvor skulderene og rumpa er nedi mens ryggen er spent.

Lenke til kommentar

Iaf på sats så går man sammen inne på et lukket kontor før en går ut i studioet, at hun velger å legge frem om slikt ute i studioet kan ikke treningstudioet noe for.

Kjørte intervaller på 3dmølle igjen i dag, for så å dra hjem og ha noen timer pause. Dro tilbake og hadde en knallhard 75minutters spinning klokka 19 og er endelig hjemme med mat og en liter sjokomelk, nomnomnom.

Tror jeg må holde igjen litt på løpinga fremover, kjenner at hoftene ikke er helt med på belastningen, har ikke løpt noe før jeg kjøpte meg sko i går. :p

Lenke til kommentar

Hva synes dere idag?

I dag har jeg spist:

Frokost: 2 skiver med egg og en kvikklunsj

Lunsj: 1 liter sjokomelk

Middag: 2 porsjoner middag. 3 kotelletter, masse ris og grønnsaker

Kvelds: Masse kesam (proteiner i det) og frokostblanding

Dette må da vel være over 2000 kcal! Er vel rundt 3000 nesten?

Endret av Overdox
Lenke til kommentar

Kjenner gutter som spiser 3 - 4 brødskiver om dagen og litt middag. Det er sånn ca det lillesøsteren min på 10 år spiser, og hun veier noe med 30 kilo. Jeg skjønner ikke hvordan de i det hele tatt klarer å holde seg på bena.

Lenke til kommentar

Å herreguuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuud

HAHAHA :D

Angående det der med å slippe vekter i gulvet, så er det temmelig irriterende. For på det lille treningsstudioet der jeg trener så er det folk som slenger hantlene fra seg, det endte med at den ene hantelen knakk i to og ble ubrukelig, nå er det bare 1 hantel igjen. Så nå må jeg finne alternative øvelser til den øvelsen jeg egentlig skulle ha bare PGA noen ikke gadd å ta seg 3 sekunder ekstra tid til å legge ned den hantelen med litt mindre kraft.

Endret av Sno
Lenke til kommentar

Hehe, handbak faktisk ;)

Hvor mange kalorier du spiser blir umulig utifra de få opplysningene du gir. Greit nok at det er en del kcal i 1 liter sjokomelk, men det er ikke nok for å få meg til å føle meg mett i alle fall. Og "frokostblanding" til kvelds? Hvilken type, hvor mye, blandet med hva osv...

Ang. hantler så synes jeg det må kunne gå an å slippe disse fra 10-20 cm høyde (altså utstrakt arm mot gulvet), ja det lager litt lyd, men vektene bør tåle såpass, hvis ikke hadde jeg skiftet treningssenter. Snakker selvsagt ikke om å slippe fra lårene og ned.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...